Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: En og en pakke eller alle samtidig?
En og en mens alle ser på 114 79,17%
Alle deles ut også åpner man sine pakker samtidig 4 2,78%
En liten blanding av alternativ 1 og 2 24 16,67%
Feirer ikke jul 0 0%
Annet 2 1,39%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 17:48   #21
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Her og hos mine foreldre pakkes en og en pakke opp. Synes det er så koselig.

Hos svigers får alle sine pakker og så sitter vi og pakker opp i hver vår krok. Ferdig på 5 min.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:52   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Jeg er vant til at vi åpner en og en pakke mens alle ser på. Det er også sånn vi har laget "vår" julegaveåpning her hjemme. Er vi hos mannen er det rene kaoset. Der kastes pakkene hit og dit og ingen har kontroll. Blir rent stressa av det. Masete syns jeg.
Så i år skal vi være her og da blir det en og en.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:57   #23
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Har vokst opp med at vi deler ut og pakker opp i et sant kaos. Pakkeseansen tar ca 1/2 t og man er helt svett etterpå....

Jeg er veldig moden for å pakke opp en og en gave - og håper jeg får gjennomført det i år! (men foreløbig må jeg nok stemme på alt2)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:14   #24
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Hos svigers er det skikkelig opplegg! Der deles alle gavene ut slik at du sitter men din haug foran deg på bordet. Etterpå åpner vi en og en etter tur mens svigermor skriver ned hva vi får i julegaveboka si...

Hjemme hos min familie trekker vi gaver en og en.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:02   #25
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en, og heldigvis var det sånn hos svigers også.
Elsker julaften der man koser seg sammen og åpner gaver.
I fjor var vi 15 stk, og gaveåpningen tok ca 5 timer.
Vanligvis er den over på 2-3timer.

Må være rene kaoset å skulle dele ut alle først. Det kan også fort bli urettferdig, fordi det ene barnet får halvparten så mange gaver som det andre. Pakkes det opp en og en så merkes ikke denne forskjellen.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:04   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi har alltid gjort det sånn at en av oss er gaveutdeler og så plukkes det ut en og en gave som åpnes mens alle ser på. Vi har ikke hver vår haug, utdeleren henter en og en gave etterhvert som vedkommende har åpnet sin. Har overhodet ikke sansen for det der amerikanske fæle greiene med å kaste seg over alle gavene og rive av papiret så man ikke engang ser hvem gavene er fra, dessuten er det jo over på 1-2-3. Eller er det helst på film man gjør det sånn? Uansett synes jeg det er flott slik vi har det, da bruker man god tid på det og giveren får mer "respekt".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:05   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Må være rene kaoset å skulle dele ut alle først. Det kan også fort bli urettferdig, fordi det ene barnet får halvparten så mange gaver som det andre. Pakkes det opp en og en så merkes ikke denne forskjellen.

De merker det jo på den oppakkede haugen, men jeg er allikevel enig med deg. Har ikke helt sansen for at alle skal sitte der og måle hver sin haug. Unger gjør jo sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:19   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har alltid gjort det sånn at en av oss er gaveutdeler og så plukkes det ut en og en gave som åpnes mens alle ser på. Vi har ikke hver vår haug, utdeleren henter en og en gave etterhvert som vedkommende har åpnet sin. Har overhodet ikke sansen for det der amerikanske fæle greiene med å kaste seg over alle gavene og rive av papiret så man ikke engang ser hvem gavene er fra, dessuten er det jo over på 1-2-3.

Jeg er også vant med denne måten, og er helt enig i at jeg liker ikke at alle åpner gavene samtidig. Da er det vanskelig å holde oversikten over hva ungene får pluss at ungene ofte blir helt hypre og ikke klarer å glede seg over det de får, men bare stresser i vei til neste gave. Jeg har opplevd dette selv, hos svigers én gang, men det så ut til at ingen egentlig likte denne måten å gjøre ting på, for det har aldri skjedd igjen. Men så sa jeg da også klart fra hva jeg mente om dette kaoset. Jeg har også opplevd at barna pakker opp sine gaver litt tidlig på kvelden, og så åpner de voksne sine i fred og ro etter at barna har lagt seg. Det fungerte veldig bra og var en veldig avslappende måte å gjøre det på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:23   #29
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en mens alle ser på.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:24   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi har en som deler ut, og så åpnes en og en pakke. Det hender det deles ut en pakke til hver, slik at alle pakker opp "samtidig", men da må alle vise frem hva de fikk før vi går videre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:27   #31
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi pakker opp en og en pakke. Tar som regel ikke mer enn et par timer da vi ikke har 200 gaver under treet og ikke er så stor familie.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:49   #32
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En liten blanding av alternativ 1 og 2.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:51   #33
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi deler ut pakkene, saa aapner vi en og en mens alle ser paa

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:12   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

For meg er det et absolutt krav at en og en gave skal åpnes og at alle skal vise den respekten gaven, mottakeren og giveren fortjener, ved at alle følger med på hva som blir pakket opp.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:32   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En julegavepåll i september?


En og en mens alle ser på.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:36   #36
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en mens alle ser på gjør vi her hos oss. Vil gjerne vite hva ungene får fra de forskjellige. 2 av ungene bytter på å lese opp og 2 av ungene bytter på å dele de ut. (Nissen har bare med en pakke til hver da den kommer før pakkeåpningen)

Men fra min barndom er jeg vant med at alle pakkene deles ut først og så pakker alle opp samtidlig.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:00   #37
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vi har en som deler ut, og så åpnes en og en pakke. Det hender det deles ut en pakke til hver, slik at alle pakker opp "samtidig", men da må alle vise frem hva de fikk før vi går videre.

samme her, alle får en hver, så åpnes de "samtidig". Hvordan svarer man egentlig da på pollen?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:06   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Jeg er strålende fornøyd med at de fleste her ser ut til å ha vettet i behold når det gjelder gaveutpakning.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 02:18   #39
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Hos oss er det stor stas for ungene å dele ut gaver èn og èn - og få gavene fordelt på en slik måte at ikke èn får mange før noen andre. Så åpnes gavene i påsyn av hele selskapet.

Det er en koselig måte å gjøre det på syns jeg, men GUD så mange pakker!!! (har opplevd en jul hvor alle bare rev pakkene opp og ingen fikk med seg noe og alt var bare en blanding av (ufrivillig?)materialisme og kaos...Det var hverken hyggelig eller avslappende)
JEG skulle ønske julen ikke besto av slike mengder med gaver. DET BLIR JO SÅ UTROLIG MANGE!! Jeg husker èn jul da ungene mine var små hvor eldstemann ikke orket åpne flere gaver tilslutt. Han orket heller ikke leke med de tingene han hadde åpnet. Da var han 4-5 år.
Er det bare jeg som syns det blir for mye?
Hvem styrer jula egentlig - vi eller handelsstanden?

:sær:

Kunne heller tenke meg å feire at sola snur - med max to -tre gaver til hver - men ungene ville nok tilte om jeg sa det høyt

  Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 07:42   #40
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.



Jeg synes dessuten at det er koslig og se hva andre får i gave også, og heldigvis er min kjære oppvokst med samme tradisjon.

Helt enig!
Her åpnes en og en også.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no