Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 21:22   #21
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg tror vel aldri jeg har vært hjemme om både mann og barn har vært syke - men det har vært til diskusjon.
Mannen min har vært hjemme når jeg og barna har vært dårlige og jeg ikke har følt meg i stand til å ta meg av dem.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:22   #22
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har vært syk og tatt meg av syke barn mange ganger. Det er igrunnen veldig lite ok.
Men mannen driver eget firma, og vil helst ikke være hjemme fra jobben.
Et par ganger har jeg satt foten ned og forlangt at han skulle bli hjemme.
Og da gjør han det.
Men jeg kan rett og slett ikke se for meg at det han hadde kunnet ta seg av barna om han var skikkelig syk.
Der tror jeg mødre strekker seg litt lenger.

Det er litt rart å skrive dette, for vi er ellers temmelig likestillt.
Men altså ikke når det gjelder dette.

Sånn er det her også.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:24   #23
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg kommer aldri i den situasjon selv siden gubben er "helt borte" når han er på jobb og "bare hjemme" når han har fri, og jeg har ikke noe valg om jeg er syk når han er på jobb. Og så er jo ALDRI ungene syke når pappaen er hjemme.
Har selv hatt influensa samtidig med en 3 1/2 åring, med 5 åring som var frisk. Vi syke pakket oss inn og kjørte hun som var frisk i barnehagen, for så å kjøre hjem og sove til hun skulle hentes (hadde vært verre å ha henne hjemme tror jeg). Selvsagt var det ikke noe særlig, men jeg måtte bare.

Var bare litt nysgjerrig på hva andre syntes om å være syk med syk barn. Da er det kanskje bare jeg som "deltidsalenemamma" som synes det er rart for meg å være hjemme da.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:24   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg tror det kan være fornuftig i det lange løp at samboer/ektefelle er hjemme i slike tilfeller. Strikken ryker nemlig til slutt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:25   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg har en mann som har jobbet offshore. Og jeg slet mange ganger med at jeg var syk og eldste var syk, jeg unner ingen å være i den situasjonen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:27   #26
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Selvfølgelig ville jeg det, med mindre jeg ikke hadde hatt sykedager igjen eller det ikke var snakk om lett forkjølelse. Mannen min har også vært hjemme når jeg var syk i barselspermisjon. Å være syk og ta seg av en bitteliten baby er ikke noe særlig, det er en selvfølge å hjelpe hverandre i en sånn situasjon.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:30   #27
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Kommer jo helt ann på hvor syk da.

Nå er ikke dette et dilemma for meg, men da jeg var samboer så hendte det at x måtte bli hjemme med poden fordi jeg hadde migrene.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:30   #28
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Helt avhengig av barnets alder.. Mannen har reist fra oss når jeg har vært i utrolig dårlig form, og han har fått høre det. Så når barna hadde vannkopper, og minstemann var 10 mnd fikk han holde seg hjemme. Han mistet faktisk jobben, men selvfølgelig pga noe annet

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:32   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Hvis mannen er i stand til å gi omsorg og pleie til et sykt barn er han neppe hjemme fra jobb og syk selv.

Det har foreløpig ikke skjedd oss, men husker hele familien hadde omsgangssyke de luxe mens snuppa var mindre(jeg i permisjon, mannen i jobb), da måtte vi be moren min om å ha henne på dagen slik at vi hadde sjans til å komme oss. Vi var ikke i stand til å ta vare på ungen og oss selv på skikkelig vis.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:40   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg har akkurat vært syk, samtidig som minsten var syk.
Var borte en hel uke. De første dagene slet jeg, hadde lungebetennelse, men resten av uka gikk greit.
Jeg har meget høy terskel for å be mannen være hjemme når jeg er syk.

Han ville nok bedt meg være hjemme ganske mye før.

Mannen er veldig hensynsfull og hadde blitt hjemme om det var nødvendig, men jeg må be om det selv.
Så var det det å gjøre det da...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:44   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Ok, men hva om det er helg, og det bare er EN på jobb, så noen andre må vekkes f.eks tidlig søndagsmorgen? Blir dere fortsatt hjemme?

Ja. Uten å mokke. Dersom mannen min er syk skal han få slippe å ta seg av syke barn. Eller friske, aktive barn, for den saks skyld.
Da jeg jobbet som sykepleier måtte jeg være hjemme med barna en helg (det var min jobbehelg) fordi mannen lå strak ut med feber. Man har rett til fri med lønn når barn eller barnepasser er syk. I og med at barnevaktene ikke står i kø på trappen vår, måtte jeg fint være hjemme og ta meg av de håpefulle. Mannen hadde mer enn nok med seg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:45   #32
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Om mannen er så syk at han er hjemme fra jobb, så er han som oftest ikke i stand til å ta seg av et sykt barn. Da ville jeg selvsagt ha vært hjemme. Det samme ville mannen om det var meg som var syk.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:46   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Jeg mange av dere har alt for dårlig tro på partnerne deres.

Om mannen hadde vært så syk at han ikke kunne gå på føtterne så hadde jeg selvsagt blitt hjemme, men om mannen og storebror på 3 år hadde hatt innfluensa så hadde jeg lett latt dem være alene hjemme.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:48   #34
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Om mannen er så syk at han er hjemme fra jobb, så er han som oftest ikke i stand til å ta seg av et sykt barn.

Så merkelig. Jeg har alltid vært i stand til å ta meg av barn, både friske og syke, mens jeg har vært syk selv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:50   #35
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Det er nesten så jeg føler for å si at jeg ikke skjønner spørsmålet. Jeg ville naturligvis vært hjemme om min mann var syk, for å ta meg av barnet mitt. Det samme ville min mann gjort om det var jeg som var syk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:51   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så merkelig. Jeg har alltid vært i stand til å ta meg av barn, både friske og syke, mens jeg har vært syk selv.

Er det fordi du har vært i stand til det eller fordi du ikke har hatt noe annet valg?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:53   #37
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så merkelig. Jeg har alltid vært i stand til å ta meg av barn, både friske og syke, mens jeg har vært syk selv.

Men det er vel fordi du må? Jeg synes det blir annerledes. Jeg kan jo bare prate for meg selv. Jeg synes det er et helvete å ta meg av barn når jeg er skikkelig dårlig. Livet mitt blir betydelig mye bedre om min mann tropper inn da. Og siden vi kan gjøre det, så synes jeg det er en selvfølge at det blir slik også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:54   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Er det fordi du har vært i stand til det eller fordi du ikke har hatt noe annet valg?

Hadde jeg ikke vært i stand til det, så skulle jeg alltids klart å ordne meg. Klart, den gangen jeg ble lagt inn, så var jeg jo ikke i stand til å ha ungene med meg. Det er muligens at ungene mine er enklere å håndtere i en slik situasjon. Jeg har hvertfall ikke opplevd det som særlig ekstra mye slit med unger i huset når jeg har vært syk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:56   #39
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Mannen min har aldri vært så syk samtidig som barna har vært syke. Jeg har én gang i løpet av barselpermisjonen med mellomste sagt at han måtte bli hjemme, for jeg hadde omgangssyke, og følte meg knapt nok i stand til å bevege meg mellom seng og do. Han mukket ikke på det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:57   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Ja, da blir jeg hjemme, og mannen min blir hjemme om det er meg som ligger rett ut.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no