Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 10:33   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Etter tråden om gravide bør særbehandles tenker jeg på: hvem reiser man seg for på bussen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:34   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for gamle, enkelte gravide og foreldre som reiser med små barn. Men jeg har også opplevd en gammel dame som tviholdt på to seter selv om hele bussen er full. Det var jo forbeholdt eldre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:36   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Tar ikke så ofte buss. Men generellt de som en kan vurdere det dit hen at de trenger setet bedre enn deg.

En kan ikke kategorisere så enkelt. Jeg kjenner 80 åringer som er superspreke og det vises på dem. En gravid med bekkenløsning eller som er veldig sliten vises jo også på kroppspråket.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:39   #4
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

De få gangene jeg reiser med buss, så reiser jeg meg for gamle, folk på krykker( bevegelseshemmede), gravide, små barn. Egentlig reiser jeg meg for de som jeg ser trenger det. Fikk dette klart og tydelig prentet inn i hodet da jeg var barn. Så jeg tenker nesten ikke over det. Det går automatisk.Og den holdningen har jeg tenkt å lære snuppen min også. Folkeskikk heter det!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:42   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Folk som ser skrøpelige ut eller har krykker eller på annen måte ser ut som de har tungt for å stå. Og folk med små og slitne barn, når det ikke er to ledige seter ved siden av hverandre (det tenkte jeg aldri på før, men jeg har satt veldig pris på det mange ganger når noen har reist seg for meg og en barnehagesliten Pode med lavt blodsukker, så vi får sitte sammen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:43   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Reiser meg for eldre, gravide, foreldre med små barn eller de som har mye å bære på - i det hele tatt alle som ser ut til å trenge plassen mer enn meg. Og jeg håper barna mine vil ha meg som forbilde når det gjelder dette, for det er jammen meg ikke mange med slik folkeskikk på Oslos busser og trikker å ta etter.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:44   #7
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for eldre, gravide, folk med krykker og små barn.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:44   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg dersom jeg antar at noen trenger plassen. Noen ganger blir det oppfattet som en fornærmelse, men det er det absolutt ikke ment som.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:46   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg reiser meg dersom jeg antar at noen trenger plassen. Noen ganger blir det oppfattet som en fornærmelse, men det er det absolutt ikke ment som.

Det har jeg også opplevd, jeg reiste meg for en som ble litt flau, for som hun sa, takk, men jeg er da ikke så gammel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:47   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Gamlinger, gravide og handicappa.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:48   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Sjøl om jeg reiser en del med buss, så har det ikke hendt så ofte, men jeg reiser meg for eldre, gravide og folk som reiser med små barn.

Når det gjelder eldre, så hender det jeg er i tvil om jeg skal reise meg. Flere venner av meg har fått en skyllebøtte når de har tilbudt å gi fra seg setet til en eldre person. De er da såvisst ikke skrøpelige, må vite.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:49   #12
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for gravide, folk på krykker og eldre som ser ut som de vil sitte. Har ikke tenkt på det med små barn, men skal begynne å reise meg for dem også hvis jeg ser noen. Husker da jeg selv tok buss og t-bane gravid to uker på overtid og ingen reiste seg. Da var jeg ganske irritert husker jeg.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:50   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Folk som tydelig har større behov for å sitte enn jeg. Gamle, krykkebrukere, høygravide, bekkenløse, folk med små barn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:51   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for de som ser ut som de trenger et sete mer enn meg.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:55   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for eldre, gravide og folk med små barn. Nå er det ytterst sjelden at jeg ikke er folk med barn, så som oftest er det noen som reiser seg for oss

Jeg syns folk generelt er veldig høflige på bussen og reiser seg for dem som trenger det mer, det eneste jeg har opplevd noen ganger som jeg syns er frekt er de som sitter i "vognområdet" og nekter å flytte seg slik at det blir plass til enda en vogn "ja, du får bare vente på neste buss, jeg var her FØRST".

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:50   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

bekkenløse

Disse har vel store problemer med å stå i utgangspunktet, kan jeg tenke meg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:53   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Disse har vel store problemer med å stå i utgangspunktet, kan jeg tenke meg.

Pøsj, kommer de seg på bussen, så greier de å stå.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:54   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:57   #19
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Normal folkeskikk er jo å overlate plassen sin til nokon som treng han meir enn du sjølv. I tillegg skal menn reise seg for kvinner!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:58   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no