Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt lurt på finn.no?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 19:15   #41
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Nei, aldri på Finn, men flere ganger på Ebay og handler aldri mer på Ebay etter siste gangen.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:16   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Nei, ikke direkte. Men gudbedre hvor mange der inne som ikke kjenner til alminnelige prinsipper i norsk avtalerett. Dvs ringer og bekrefter at de kjøper noe - man avtaler levering - så skjer det itteno - og når man tar kontakt så "har de ombestemt seg..."

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:16   #43
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg handler kun ting jeg selv kan hente, så jeg har da dermed aldri blitt lurt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:18   #44
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Vi betalte for en bærbar PC som aldri kom. Da vi anmeldte selgeren viste det seg at han hadde mange anmeldelser på seg og han hadde brukt mange forskjellige navn. Han ble tatt tilslutt, men pengene har vi ikke sett. Vi fikk tilsendt oversikten over alle som var blitt lurt og hvor mye de hadde blitt lurt for, og det var ikke småtterier.
Tror ikke vi har betalt på forskudd siden den gangen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:31   #45
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi betalte for en bærbar PC som aldri kom. Da vi anmeldte selgeren viste det seg at han hadde mange anmeldelser på seg og han hadde brukt mange forskjellige navn. Han ble tatt tilslutt, men pengene har vi ikke sett. Vi fikk tilsendt oversikten over alle som var blitt lurt og hvor mye de hadde blitt lurt for, og det var ikke småtterier.
Tror ikke vi har betalt på forskudd siden den gangen.

Vi var ute for noe lignende. Det var også en bærbar PC som aldri kom, han som solgte lovet og lovet at han skulle sende den osv. Tilslutt anmeldte vi han. Hørte ikke noe fra politiet på årevis, men fikk for en stund siden brev om at han hadde erkjent å ha svindlet oss og en annen. Kom ikke fram om han hadde blitt dømt eller hva som hadde skjedd, men han skyldte oss i hvert fall pengene nå. Skal få pengene gjennom Statens innkrevingssentral, men tviler egentlig på at det skjer.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:36   #46
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Aldri blitt lurt. Det har imidlertid vært mye krøll med varer jeg har blitt lovet som deretter har blitt solgt før jeg har rukket å hente dem. Jeg har dog ikke forhåndsbetalt, og det har jeg som en regel at jeg aldri skal, heller.

Som selger har jeg opplevd at folk vil handle av meg, avtaler tidspunkt for henting og så ikke dukker opp. Etter mye masing har de sagt at de trekker seg. Dødsirriterende, for hver gang har jeg sagt nei til andre og satt annonsen på hold.

Ja, det der er utrolig irriterende. Jeg har begynt å selge ting på oppslagstavla på intranettet på jobb i stedet, det tar lenger tid, men de som vil ha varene følger i alle fall opp.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:54   #47
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Den kan vel faktisk hende at den hadde vært borte i posten?

Det har skjedd med meg også. En person forhåndsbetalte noe som jeg solgte, og jeg sendte pakken så fort betalingen var registrert. En uke etterpå fikk jeg melding fra kjøper om at hun ikke hadde fått pakken. Den hadde altså blitt borte i posten. Jeg fikk inntrykk av at kjøperen ikke trodde noe på meg, og det syntes jeg var fryktelig leit.

Et par-tre uker seinere kom plutselig pakken til rette da, heldigvis.

Nope, for posten hadde aldri registrert den savnet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:00   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg har kjøpt fint lite, men kjøpte nettopp en Chill N tunika og det gikk helt fint iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:19   #49
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Nix. Har handlet ganske mye klær på finn. Har betalt på forhånd og alltid fått pakken uten problem. Men så har jeg ikke handlet slike dyre merke ting som kanskje er naturlig å legge ut hvis man vil lure noen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:23   #50
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

jeg ble forsøkt lurt. en kjøper kjøpte noe av meg.. jeg sendte det avgårde. en stund seinere ringte hun og sa at hun ikke hadde fått pakken og ville ha penger tilbake. jeg skjekket sporingen og den var hentet ut på postkontoret hennes. jeg spurte henne om hun visste at jeg hadde sendt pakken som en norgespakke og dermed kunne spore den, da fikk jeg ikke svar..

ellers så har jeg "solgt" masse til folk som har ombestemt seg. Iditoti og uhøffelighet. det går jo ann å gi beskjed.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:22   #51
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg ble forsøkt lurt. en kjøper kjøpte noe av meg.. jeg sendte det avgårde. en stund seinere ringte hun og sa at hun ikke hadde fått pakken og ville ha penger tilbake. jeg skjekket sporingen og den var hentet ut på postkontoret hennes. jeg spurte henne om hun visste at jeg hadde sendt pakken som en norgespakke og dermed kunne spore den, da fikk jeg ikke svar..

ellers så har jeg "solgt" masse til folk som har ombestemt seg. Iditoti og uhøffelighet. det går jo ann å gi beskjed.

DET er sant.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:34   #52
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Nei, dvs jeg har en handel på gang der nå.
Pakken er sendt fra meg for lengst og etter mye knot skal pengene ha blitt satt inn i dag. Så får vi se om noe har skjedd på kontoen min innen helgen.


Jeg har ikke blitt lurt her inne heller, men ved to anledninger har ikke pakken jeg har sendt dukket opp hos mottaker.
Den ene kjøperen sa noe slikt som shit happens.
Til den andre sendte jeg ny pakke ny vare i en størrelse større.

Og etter det bruker jeg ikke postkassa ved postterminalen mer.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:40   #53
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, aldri på Finn, men flere ganger på Ebay og handler aldri mer på Ebay etter siste gangen.

Jeg har også betalt og ikke fått produktet på ebay - men der får man jo pengene tilbake uten problem så lenge man betaler med paypal? Jeg gjorde i allefall det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:42   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Send gjerne en prikk. Jeg har siklet på flere av klærne i annonsene på Finn.no, men har aldri blitt lurt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:49   #55
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg tror også forresten det er en del fake Odd Molly klær på Finn.

Jeg kjøpte jo en fake Odd Molly tunika fra Ebay for lenge siden. Eller Odd Molly klarte ikke å si om den var 100% fake, men noe var det med den. Og jeg ser mange av de samme på Finn,

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:49   #56
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg har aldri blitt lurt på finn, men kjøper veldig sjelden noe der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:58   #57
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hva bør vi se etter for å unngå fake?

Jeg vet ikke helt. Odd Molly kontoret i Sverige visste ikke helt heller. Men på denne tunikaen, så ser det ut til at broderiene som starter under brystbeltet begynner midt på, båndene som går bak ryggen er tynnere og den lille sløyfen som er midt på mangler eller er skeiv. Enten så er det B-vare eller fake, ikke godt å si. I tillegg var størrelsen helt annerledes enn en helt tilsvarende fra samme kolleksjon.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:02   #58
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Denne her er visstnok også ute i replica-versjon.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:04   #59
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Jeg har blitt lurt både på Finn, Trendsales og Ebay. Det har ikke vært snakk om store summer. Men en gang hadde jeg handlet ubrukt dress pluss noen andre klær for drøye tusen kroner. Kjipe greier!

Jeg har aldri lurt noen selv. Men jeg selger heller ikke ting da, siden jeg stort sett har "arvere" og ellers leverer til Røde korsutsalg.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:08   #60
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt lurt på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har også betalt og ikke fått produktet på ebay - men der får man jo pengene tilbake uten problem så lenge man betaler med paypal? Jeg gjorde i allefall det.

Nei, fikk ikke pengene tilbake...ingen av gangene og benytter derfor aldri Paypal mer lenger heller.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no