Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mat i syden

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 11:23   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mat i syden

Jeg var akkurat 2 uker i Kroatia. Et herlig land! Tror det var det beste "sydenstedet" jeg har vært. Vennlige folk, nydelig vær osv. Var i Italia for et par år siden på en lignende tur, og en ting slår meg. Hvorfor er det så utrolig mye kjedelig mat på disse stedene? Kroatia tok virkelig kaka. Alle stedene vi spiste hadde omtrent det samme på menyen (vi spiste i 3 forskjellige byer). Det var 2-3 pastaretter (alltid bolognese, carbonara, gnocchi), italiensk pizza, diverse kjøtt og fiskeretter servert med kokt potet eller pommesfrites. Lite saus og salat var å regne som en ekstrarett, men som de faktisk ALDRI klarte levere på tross av at vi bestilte flere ganger....

Hvorfor er de så uinspirerte? Er det dette alle ønsker spise når de er på ferie? Kjøtt, pommesfrites kjøpt på pose, pizza og pasta? Hvorfor finnes det knapt noen som lager maten fra bunnen, finner på noe eget eller avviker fra "standarden". Har tenkt at man må kunne sko seg ganske greit som en litt innovativ resturanteier på "stripa" i Rovinj, hvor vi spiste flere ganger.

Er det slik i alle "sydenland"?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no