Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-16, 12:53   #181
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I alle dager. FOR noen argumenter. Jentene er de snille, og guttene må fjernes fra jentene for å prøve å presse fram litt snillhet hos guttene også, selv om det ikke faller naturlig for dem. Jeg tror jeg dåner.

Det er synd hvis det er min måte å uttrykke meg på som skaper den reaksjonen, så jeg prøver igjen. Det er ingen som mener eller har argumentert med at "gutter er tøffere enn jenter" eller at "jenter er snillere enn gutter" - hvis det leses på den måten må det være jeg som ikke greier å formulere det presist.

Det som var argumentet (den gangen, det er jo flere år siden) var at det er lettere for både gutter og jenter å agere på en måte som ikke er kjønnspesifikt i grupper hvor det ikke er begge kjønn. Dette fordrer jo at man tror at det eksisterer sterke kjønnsstereotyper og at alle - voksne, barn, gutter, jenter, kvinner og menn - formes av det. Og at man derfor godt kan ha miljøer hvor man må bryte ut av stereotypene.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 13:41   #182
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Det virker som en fallitterklæring å måtte kjønnsdele småunger for å kunne gi dem rom for å slippe å agere kjønnsspesifikt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 14:11   #183
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det virker som en fallitterklæring å måtte kjønnsdele småunger for å kunne gi dem rom for å slippe å agere kjønnsspesifikt.

Det er selvfølgelig lov å være uenig om dette er bra eller dårlig, men det er en stor fordel om man er enig om hva man er uenig i.

SFO her har i alle fall aldri sagt at gutter/jenter er sånn eller slik. Men de har sagt at kjønnsrollene er slik og sånn.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 14:18   #184
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Jeg syns den tankegangen er med på å opprettholde trange kjønnsrollemønstre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 14:28   #185
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Jeg synes tankegangen er et problem i seg selv og synes ikke det hjelper det minste at det bare gjelder 2 timer i uka. Det gjør det til et mindre praktisk problem, men tankegangen som gjør det logisk med denne typen inndeling og denne typen forskjeller mellom kjønn er tilstede hver time gjennom hele uka, også i skoletiden. De samme jobber nemlig som assistenter på skolen. Og det gjelder de samme barna. Denne tankegangen sementerer kjønnsroller og skaper vanskeligheter for unger som ikke føler seg hjemme i riktig boks. Skal man kjønnsdele (og det kan det hende man av og til skal) må man ha en helt klar plan med det mener jeg. Som blant annet kan være å snu en uønsket kultur på et gitt klassetrinn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 14:36   #186
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns den tankegangen er med på å opprettholde trange kjønnsrollemønstre.

Det kan godt være. Selv har jeg opplevd utrolig lite rundt det å være jente / kvinne, og oppfatter egentlig få utfordringer både rundt meg selv eller barna mine. Men har flere ganger fått så hatten passer på diskusjoner her på FP fordi jeg er blind for kjønnsdiskriminering eksisterer og er et problem.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 14:56   #187
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er synd hvis det er min måte å uttrykke meg på som skaper den reaksjonen, så jeg prøver igjen. Det er ingen som mener eller har argumentert med at "gutter er tøffere enn jenter" eller at "jenter er snillere enn gutter" - hvis det leses på den måten må det være jeg som ikke greier å formulere det presist.

Det som var argumentet (den gangen, det er jo flere år siden) var at det er lettere for både gutter og jenter å agere på en måte som ikke er kjønnspesifikt i grupper hvor det ikke er begge kjønn. Dette fordrer jo at man tror at det eksisterer sterke kjønnsstereotyper og at alle - voksne, barn, gutter, jenter, kvinner og menn - formes av det. Og at man derfor godt kan ha miljøer hvor man må bryte ut av stereotypene.

Det var litt samme argumentet som ble brukt da vi på videregående ble oppdelt i gutter og jenter da vi fikk komme og se på, og ta farvel med en gutt i klassa som døde i en ulykke. Det ble lettere (særlig for guttene) å reagere og få utløp for følelsene på en lite "mandig" måte, og trøste sine kamerater, hvis man slapp å forholde seg til det motsatte kjønn.

Det kan selvsagt diskuteres og analyseres i alle retninger, og det er stor forskjell på 9-åringer og 18-åringer på den måten, som tross alt er på hver sin side av puberteten, og ikke minst situasjonen, som ikke kan sammenlignes overhodet. Men argumentet for oppdelingen var den samme, at det skulle være lettere å reagere på tvers av det man forventer ut fra kjønn.

Men jeg avskriver ikke teorien som tullete uten videre, selv om jeg synes det er et noe søkt argument å bruke akkurat i SFO-diskusjonen. Det kan i grunnen være argument godt nok at enkelte jenter kan synes det er befriende å være på en arena uten gutter, og guttene synes det er deilig å være kvitt jentene en liten stund. De er tross alt i verste "guttelus" og "jentelus"-alder, der teorien sier at kjønnene fjerner seg fra hverandre i en periode, for så å begynne å tiltrekkes av hverandre på en ny måte når de kommer i puberteten (snakker selvsagt generelle trekk, ikke på individnivå der det varierer). De er tross alt sammen stort sett hele tiden ellers, og kan også velge å ikke delta i disse gruppene om de ikke har behov for det, så jeg klarer ikke å føle så sterkt rundt akkurat det.

Men at aktivitetene så til de grader skal gjenspeile tradisjonelt kjønnsrollemønster, det synes jeg er helt på trynet. Ønsker man å gi jentene tilbud om en guttefri arena, og guttene en jentefri arena en time i uka (enten det nå er for å kunne agere på tvers av kjønnsrollemønster, eller bare få slippe å bli dratt i flettene en stakket stund), så burde de klare å få det til på en litt mer gjennomtenkt måte enn som så.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-09-16 kl 15:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 17:39   #188
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men at aktivitetene så til de grader skal gjenspeile tradisjonelt kjønnsrollemønster, det synes jeg er helt på trynet. Ønsker man å gi jentene tilbud om en guttefri arena, og guttene en jentefri arena en time i uka (enten det nå er for å kunne agere på tvers av kjønnsrollemønster, eller bare få slippe å bli dratt i flettene en stakket stund), så burde de klare å få det til på en litt mer gjennomtenkt måte enn som så.

Det er akkurat dette. Psykologen på Dagsnytt 18 var så veldig på at det ikke var farlig å dele inn gutter og jenter litt og det kan hende det, at hvis de velger aktiviteter etter interesser at de ender opp litt oppdelt nå og da, men aktivitetene må være alderstilpasset og ikke være med på sementere stereotype, gammeldagse kjønnsrollemønstre. Det må gå an å ha to tanker i hodet på én gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:27   #189
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Hadde denne diskusjonen litt i bakhovudet då eg var på jobb fredag.
Me setter som regel opp fleire aktiviteter og frileik ute, dersom me er vaksne nok. No på fredag plaska det ned ute, dei fleste hadde brukt opp det som var av skifteklede, så då blei det innedag. Me laga til diskotek og dansestopp i eit klasserom, hyttebygging og rollespel i eit rom og diverse bygeleiker i eit rom. Gutar og jenter går om kvarandre, flest gutar som vil danse denne dagen. Bygging var det ganske likt.

Me ville nok aldri delt inn i reine jente- og gutegrupper. Men me har raud, blå, gul og gønn gruppe. Det er til dei dagane me har bestemte aktiviteter. Og då rullerer alle guppene på alle aktivitetene.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 21:10   #190
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

SFO her er oppbevaring i barnehagen, så det er uaktuelt. Null opplegg, så det er faktisk ikke skolebarn der i det hele tatt. Eldste her er hjemme alene en halvtime, og det er ikke noe problem.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 09:00   #191
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Litt på siden, men hva med danseskoler/ballettskoler som har egne jente- og guttetimer? Jeg oppdaget nemlig akkurat at dette eksisterer. Jeg har selv hatt dansende og turnende barn i mange år på et relativt stort og anerkjent ballettsenter og har aldri hørt om det før nå.
På vårt senter danser gutter og jenter sammen og det er da rart å dele dem opp? Eller?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 09:17   #192
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Litt på siden, men hva med danseskoler/ballettskoler som har egne jente- og guttetimer? Jeg oppdaget nemlig akkurat at dette eksisterer. Jeg har selv hatt dansende og turnende barn i mange år på et relativt stort og anerkjent ballettsenter og har aldri hørt om det før nå.
På vårt senter danser gutter og jenter sammen og det er da rart å dele dem opp? Eller?

Jeg tror det kan ha med at det ofte er veldig mange jenter i forhold til gutter på disse aktivitetene, og at man håper på at flere gutter skal tørre å begynne hvis det er rene guttegrupper. Det krever mer av en gutt å starte på en aktivitet med bare jenter.

På judoen her hadde de også egen jentegruppe ei stund, for å få opp jenteandelen, for flere og flere sluttet etter hvert som guttene ble mer og mer dominerende, visstnok. Nå er det omtrent like mange, og de har gått over til blandede grupper igjen (dette gjaldt jenter i alderen 6-9 år, for det var der problemet var. På "knøttejudo" og ungdomspartiene har det hele tiden vært blandet).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 09:27   #193
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg tror det kan ha med at det ofte er veldig mange jenter i forhold til gutter på disse aktivitetene, og at man håper på at flere gutter skal tørre å begynne hvis det er rene guttegrupper. Det krever mer av en gutt å starte på en aktivitet med bare jenter.

Aha. Kanskje noe i det.
Jeg så på Facebook at denne danseskolen inviterte "Jenter i 1. og 2. trinn" til prøvetime og jeg måtte selvfølgelig kommentere på at jeg syntes det var rart.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 21:16   #194
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


På judoen her hadde de også egen jentegruppe ei stund, for å få opp jenteandelen, for flere og flere sluttet etter hvert som guttene ble mer og mer dominerende, visstnok. Nå er det omtrent like mange, og de har gått over til blandede grupper igjen (dette gjaldt jenter i alderen 6-9 år, for det var der problemet var. På "knøttejudo" og ungdomspartiene har det hele tiden vært blandet).

Blandete partier på karaten her, mange jenter på alle partier.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 21:33   #195
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Blandete partier på karaten her, mange jenter på alle partier.

Ja, det er det her også, nå. Det ble en dårlig spiraleffekt at når noen jenter sluttet så sluttet flere, og guttene ble enda mer dominerende. Men nå har det jevnet seg ut igjen, og gruppene er blandet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 22:34   #196
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

http://www.adressa.no/meninger/ordet...r-13300107.ece

Jaja

På den ene siden snakker om at det utgjør så bittelite og egentlig er en bagatell. På den andre siden er det tydeligvis synd på disse stakkars barna som mister kjønnsdelingen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 22:44   #197
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Ha, hun omtalte jo gutter i elskverdige og nøytrale former.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 22:51   #198
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Sitat:

Jeg forstår dem. Noe av det artigste jeg vet er å dra på jentetur! Jeg fryder meg sammen med kvinner som gir meg mulighet til å fordype meg i interesser jeg sjelden får utløp for i fellesskap med begge kjønn til stede.

Vi som er voksne må innrømme at vi liker oss godt i slike sammenhenger- så hvorfor vil vi ikke la barna våre få erfare det innenfor gode, verdiforankrede rammer?

"Vi som er voksne må innrømme"
Snakk for deg sjøl.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 22:55   #199
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Jeg vet hvem hun er!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 19:54   #200
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Huff da, jeg er kommet i diskusjon med hun som skrev artikkelen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no