Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 16:25   #1
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Vi (eller faktisk jeg) har en veldig gammel gyngehest. Den har en gang hatt en skade og er restaurert. Så den har faktisk man og hale.

Den bor på stuen og jeg har latt barn bruke denne, men jeg ser nå at den får vel har medfart, og jeg er redd den snart blir ødelagt og skallet. En liten bit ramlet av den når en nabojente herjet forleden. Jeg trodde 8 åringer var vel store for gyngehester , men tar tydelig feil.

Jeg innser at det nesten er en invitasjon når den står fremme, bør jeg fjerne den, eller kan jeg forvente at unger respekterer et nei, og en forklaring uten at det blir surmuling og foreldre som blir snurte?

(Hesten har STOR sentimentalverdi, er antikk og var en gave (erstatning)fra min avdøde far)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:31   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Hvis du ønsker å ha den fremme så synes jeg så absolutt du skal forvente at nei respekteres. Og er det noen foreldre som skulle bli snurte pga det så må jeg si det er en veldig merkelig reaksjon fra deres side.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:31   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Hos foreldrene mine har vi også en del sånne arveklenodier som ungene ikke får røre. Storerbror på 4 forstår det uten problemer. Forklaringen han får fra morfar er at morfar er at tingene er gamle og kan gå i stykker, det vil ikke morfar at skal skje for han er glad i tingene.

Det bør være mulig å få unger til å forstå at noe er bare til pynt. Om foreldrene blir sure og snurte, så må de nesten bare bli det. Pytt pytt.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:45   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Problemet er kanskje at jeg synes det er greit at den brukes, når ungene er små og bruken forsiktig det er kanskje slik at jeg må si at den ikke er til å brukes overhode.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:48   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Jeg ville nok sagt enkelt og greit at det ikke er lov å leke med den, fordi det ikke er en leke. Og helt klart forventet at barna hørte etter. De barna som fly inn og ut her i huset ville definitivt hørt etter på en slik beskjed.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 17:03   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Ville gitt klar beskjed fremover at den gyngehesten er bare til pynt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 17:45   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Problemet er kanskje at jeg synes det er greit at den brukes, når ungene er små og bruken forsiktig det er kanskje slik at jeg må si at den ikke er til å brukes overhode.

Jeg tror også du må være helt konsekvent. Enten er den til pynt, eller til bruk.
Jeg skjønner dilemmaet ditt, men om du ønsker å bevare den, så tror jeg at jeg hadde sagt at den kun var til pynt (og at det gjelder for alle)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 17:53   #8
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg tror også du må være helt konsekvent. Enten er den til pynt, eller til bruk.
Jeg skjønner dilemmaet ditt, men om du ønsker å bevare den, så tror jeg at jeg hadde sagt at den kun var til pynt (og at det gjelder for alle)

Enig med Mikkeline her, og jo 8-åringer liker gyngehester, min 8-åring okkuperer stadig hesten til lillen her, men den er jo ny da og tåler det sikkert bedre. Virker ofte som leker de vokser fra blir mer spennende når de blir tatt frem til småsøsken, være seg gyngehest eller Duplo...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 18:33   #9
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forhindre at den blir ødelagt?

Den type hest som du har der ville jeg sagt at var til pynt for ALLE..

Kjøp heller inne en rimlig gyngehest som kan brukes hvis det blir krise..
Mange som har antikke leker til pynt, både dukkevogner, dukker, biler, gyngehester etc.. Og de er et forbudt område.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no