Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Test av vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 22:15   #81
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hoho, jeg er kjempespent, kommer til å legge mye mer vekt på Grøten sin oppfatning enn testen selv. Jeg var jo også skeptisk til denne testen og dressen så dette blir morro. Kan det ikke bli kaldt nå? Jeg har alt klart! KjempeFIN dress var det ihvertfall, finere enn den fra Reflex.

Lover å få sønnen min til teste den skikkelig, og full rapport skal skrives etterhvert. I følge værmeldingen må vi nok vente enda noen dager før vi trenger vinterdress.
Og ja den er knall FIN å se på, så får vi se da.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 22:18   #82
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Lover å få sønnen min til teste den skikkelig, og full rapport skal skrives etterhvert. I følge værmeldingen må vi nok vente enda noen dager før vi trenger vinterdress.
Og ja den er knall FIN å se på, så får vi se da.

Du kan jo teste den i regnvær da Det er jo vannet vi vi holde ute

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 22:20   #83
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Du kan jo teste den i regnvær da Det er jo vannet vi vi holde ute

Tro meg, tanken har vært der.
Men "den lille fornuftige" på høyre-skulder mener jeg pent får vente til vinteren.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:52   #84
eintesnart?
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 57
eintesnart? har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Me fekk POP sin 2010 dress av tante, og den e heilt fantastiske! Gode, varme, myge, og sidde veldig godt på gutten (2 1/2 år), me e kjempefornøyde!!!

__________________
eintesnart?
eintesnart? er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 00:18   #85
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Er det Reimatec eller Reimatec + som er testet? (Finner den ikke på siden deres.)

Jeg har sjekket brosjyren på Reimas nettside og der står både den vanlige dressen og +dressen med vannsøyle på over 8000 mm.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:08   #86
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Er det Reimatec eller Reimatec + som er testet? (Finner den ikke på siden deres.)

Jeg har sjekket brosjyren på Reimas nettside og der står både den vanlige dressen og +dressen med vannsøyle på over 8000 mm.

Dressen som er avbildet nederst på linken i HI ser ut til å være Reima tec+.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:23   #87
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Men når Reima har vannsøyle over 8000mm og testvinner 2000 så virker det litt rart at testvinner scorer bedre på vanntetthet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:31   #88
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Men når Reima har vannsøyle over 8000mm og testvinner 2000 så virker det litt rart at testvinner scorer bedre på vanntetthet.

Hele testen er rar. Isbjørn sin røyk jo på slitestyrke. Og jeg lover, vi har hatt mange dresser og bukser fra dem og de blir virkelig brukt, i all slags vær og i all slags lek. Enda aldri med hånda på hjertet hatt noen som helst form for slitasje på dress og bukser. Ikke en gang antydning til lysere flekker i rumpe og på knær.
Derimot har vi fint greid å få slitasjeflekker i rumpe og knær både på Reima og Troll sine dresser, etter bare et par dagers utebruk.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:33   #89
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Men når Reima har vannsøyle over 8000mm og testvinner 2000 så virker det litt rart at testvinner scorer bedre på vanntetthet.

Reima hadde ikke sendt inn riktig testmateriale visstnok.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:28   #90
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Hva er egentlig OK resultat/vannsøyle for en vinterdress? Jeg har sett mange med vannsøyle på 5000, holder det til normal bruk?

Jeg kjenner at jeg får hodepine ved tanken på å forholde meg til sånt, og er glad for at jeg allerede har en ReimaTec-dress liggende for denne sesongen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:45   #91
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Min erfaring er at 5000 mm ikke holder om man skal bruke dressen som regntøy, selv om dette regnes som vanntett. I tillegg teller slitestyrken mye, for dressen mister for vanntetthet om stoffet slites.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 17:05   #92
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Min erfaring er at det må minimum 8000 i vannsøyle til for at det går under kategorien vanntett.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 17:59   #93
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hva er egentlig OK resultat/vannsøyle for en vinterdress? Jeg har sett mange med vannsøyle på 5000, holder det til normal bruk?

Jeg kjenner at jeg får hodepine ved tanken på å forholde meg til sånt, og er glad for at jeg allerede har en ReimaTec-dress liggende for denne sesongen.

Jeg kjøper vannsøyle på 10 000 i vinterdresser, da er det dønn vanntett.
Alikevel kjøper jeg skallbukser med 20 000 i vannsøyle, sånn for aller sikkerhets skyld.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 18:59   #94
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Min erfaring er at 5000 mm ikke holder om man skal bruke dressen som regntøy, selv om dette regnes som vanntett. I tillegg teller slitestyrken mye, for dressen mister for vanntetthet om stoffet slites.


Samme erfaring har vi gjort.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:07   #95
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg kjøper vannsøyle på 10 000 i vinterdresser, da er det dønn vanntett.
Alikevel kjøper jeg skallbukser med 20 000 i vannsøyle, sånn for aller sikkerhets skyld.

Enig-det er ikke noe å lure på - 10 000 er et minimum her i gården!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:11   #96
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Dere for hjelpe meg å skrive et skikkelig sinna brevt til både Didriksons og de som har testet dressen i F&B om noen månder da.
Jeg som har latt meg lure å greier.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)

Sist redigert av Grøten : 13-10-10 kl 20:19. Årsak: Fjernet en s...
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:14   #97
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Dere for hjelpe meg å skrive et skikkelig sinna brevt til både Didrikssons og de som har testet dressen i F&B om noen månder da.
Jeg som har latt meg lure å greier.

Hvorfor skal du skrive sinnabrev til Didrikson?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:18   #98
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hvorfor skal du skrive sinnabrev til Didrikson?

Ikke enda da, men etter å ha testet den. (Så klart, kun dersom den ikke holder mål.)
Dressen skal jo være vanntett i følge testen og produsenten, men har vannsøyle på kun 2000. Hvordan kan det da holde mål om folk ikke er fornøyd med 5000 en gang liksom?
Jeg har jo valgt å gi den en sjanse og håper jo så klart at dressen holder mål. Men må si jeg forberder meg på å måtte klage.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:21   #99
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Kan man egentlig klage dersom man vet at den bare holder 2000? Det er jo ikke en hemmelighet, liksom.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 20:23   #100
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kan man egentlig klage dersom man vet at den bare holder 2000? Det er jo ikke en hemmelighet, liksom.

Hm. Hadde Didrikson sagt den var vanntett så kan man klage.
Men det er jo ikke de som sier det, de sier kun at de har vannsøyle på 2000. At den er vanntett har de ikke sagt, så man kan vel ikke klage til dem vil jeg tro.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no