Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-19, 20:46   #141
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den kan være fin. Men fotografen har gjort en helt forferdelig dårlig jobb. Det var umulig å få noe inntrykk av størrelsen på rommene, og da blir jeg veldig uinteressert. Det er jo en del til salgs og alle har visning samtidig, så denne blir valgt bort til fordel for noen som ser bedre ut på bildene.

Det er slik det er for de fleste, derfor bør dere dra om romløsning og område og slikt stemmer, kanskje får dere mindre konkurranse!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:04   #142
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Det er egentlig veldig lurt å dra på dårlig presenterte leiligheter. Her så planløsningen superfin ut, begge de to små soverommene ser ut til å ha plass til dobbeltseng, for eksempel.

Ser du nøye på bildene så ser du at det er gjort veldig sjaskete malerarbeid, så enten må dere tenke at det lever dere greit med, eller være forberedt på en runde med litt flikking på det. (Sør i så fall for å få fargekoder på malingen de har brukt!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:37   #143
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Slår ellers et slag for Manglerud, Bøler/Skullerud og Oppsal. Der er det mange treromser med fireromspotensiale og små fireromser, men det kommer jo mye an på hvor viktig areal er for dere. Sjelden over 80 kvm før det blir ut av budsjett, liksom.

Jeg slår også et slag for disse områdene, som du kanskje forstod av forrige lenke. Jeg er dog noe subjektiv , tror dere vil trives her.
Men dere mister noe areal i forhold til enkelte andre steder, så det er en prioritering.
Abildsø, som for så vidt ikke er så langt fra Manglerud, er også veldig fint. Høyenhall kan være noe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 22:06   #144
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg slår også et slag for disse områdene, som du kanskje forstod av forrige lenke. Jeg er dog noe subjektiv , tror dere vil trives her.
Men dere mister noe areal i forhold til enkelte andre steder, så det er en prioritering.
Abildsø, som for så vidt ikke er så langt fra Manglerud, er også veldig fint. Høyenhall kan være noe.

Men i disse områdene får du ikke noen 4-roms for omtrentlig 3,5 millioner. Da må man nok lenger ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 22:54   #145
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men i disse områdene får du ikke noen 4-roms for omtrentlig 3,5 millioner. Da må man nok lenger ut.

Ja, jeg vet det, men man kan jo ha flaks enkelte steder og med enkelte leiligheter. Det er også forskjell på for eksempel Oppsal og Manglerud.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:23   #146
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men i disse områdene får du ikke noen 4-roms for omtrentlig 3,5 millioner. Da må man nok lenger ut.


Tja. Jeg kjøpte treroms for 3,4 og gjorde om til fireroms med nytt kjøkken for 200,000 på Manglerud i høst. Skullerud er hakket billigere, Bøler ca samme og Oppsal litt dyrere. Høyenhall blir for dyrt - ikke er det noen vettug grunn til å betale mer for å være lenger fra alt, men omgitt av eneboliger heller , og Abildsø for langt fra banen antar jeg. Men man må definitivt ned i størrelse sammenlignet med lenger ute.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 06:08   #147
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.570
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Det er i hvert fall 100% uaktuelt å kjøpe treroms og gjøre om til fireroms. Vi lever greit med kjip maling, og vi kan fint male litt. Men utover det er det et absolutt og helt ufravikelig krav at vi kan flytte inn og bo der sånn det er. Vi er på minussiden når det gjelder nevenyttighet. Jeg blir sur bare av tanken. (Og jeg skjønner at vi hadde leid inn noen for å bygge, men vi hadde ikke vist hvor vi skulle finne dem, og svigerfar måtte hjulpet oss og han hjelper mer enn nok som det er, så det vil vi ikke legge på ham før vi må.)

Vi kunne øket med ca en million, men jeg er for trygghetsjunkie til å bruke opp alle sparepengene og makse lånegraden, så det skjer ikke. Vi kommer til å fortsette å se der vi ser fordi vi har lyst til å bo der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 08:20   #148
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Helt uavhengig av hvor man tenker å bosette seg, vil jeg tenke at det er nyttig å:
- se litt forskjellige steder for å ha et bevisst forhold til de kvadratmeterne man fikk ekstra eller ikke fikk, opp mot stedet man valgte å bo etc.
- sjekke skolekrets nøye, store lokale variasjoner, så sjekke adresser og hvor de sogner til, særlig fordi dere har et langvarig perspektiv og er opptatt av stabilitet for junior.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 08:23   #149
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Jeg ville forresten sjekket litt annet også, for eksempel fritidsaktiviteter i nærheten. Er det aktive lag / foreninger? Er det mange i lokalmiljøet som er interessert og deltar, eller faller det på noen få? Er det flere valgmuligheter for fritidsaktiviteter nå og senere?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 08:36   #150
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Men hva sjekker man egentlig når det er snakk om skoler? Jeg tror nok at vi har vært bortskjemt med en usedvanlig god barneskole, men snuppa går på en ungdomsskole som regnes for å være "bra". MEN; jeg er ikke videre imponert, virkelig ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 08:38   #151
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hva sjekker man egentlig når det er snakk om skoler? Jeg tror nok at vi har vært bortskjemt med en usedvanlig god barneskole, men snuppa går på en ungdomsskole som regnes for å være "bra". MEN; jeg er ikke videre imponert, virkelig ikke.

Det finnes jo en del data fra undersøkelser på skoleporten.no. Jeg ville nok tatt en titt der, selv om det aldri sier alt.

Det beste er jo egentlig om man kjenner noen, eller kan forhøre seg litt. Input har jo et hovedfokusområde for søket sitt på et vis, så man kan jo orientere seg litt i de skolene som er der og se om det på generell basis er store forskjeller, da kan det kanskje være lurt å være litt bevisst på adresse.

Så er det selvsagt en utfordring at alt varierer mellom trinn, klasser og år og at tilfeldigheter inntreffer uansett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 08:47   #152
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.570
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

For meg blir det rart å skulle sjekke fritidsaktiviteter. Poden har en aktivitet i sentrum som han skal fortsette med, og hvem vet hva han egentlig er interessert i om han slutter med den. Det blir en håpløs ting å skulle ta hensyn til, føler jeg. Om han finner ut at han vil drive med noe som ikke er i nærheten, må vi finne en løsning på det.

Når det gjelder skolekrets er det også vanskelig. Han går på en skole nå som sikkert har dårlig rykte, der var jeg/vi ekstremt fornøyde de to første skoleårene, nå i tredje er det totalt motsatt. Den eneste endringen er egentlig kontaktlærer. Jeg er lærer utdannet i Oslo og har vært i om veldig mange av byens skoler i praksis og som vikar, og mange av de som sikkert regnes som byens beste hadde det vært helt uaktuelt for meg å sende barnet mitt til. Jeg tror nok den som sa tidligere i tråden at man aldri kan vite uansett, det avhenger av lærer, klassemiljø og den enkelte elev, har veldig rett. Man kan være veldig uheldig og veldig heldig uansett. Og jeg lurer på det samme som Tjorven, hva skal man sjekke? Resultater på nasjonale prøver er i hvert fall helt uinteressant.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 09:27   #153
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når det gjelder skolekrets er det også vanskelig. Han går på en skole nå som sikkert har dårlig rykte, der var jeg/vi ekstremt fornøyde de to første skoleårene, nå i tredje er det totalt motsatt. Den eneste endringen er egentlig kontaktlærer. Jeg er lærer utdannet i Oslo og har vært i om veldig mange av byens skoler i praksis og som vikar, og mange av de som sikkert regnes som byens beste hadde det vært helt uaktuelt for meg å sende barnet mitt til. Jeg tror nok den som sa tidligere i tråden at man aldri kan vite uansett, det avhenger av lærer, klassemiljø og den enkelte elev, har veldig rett. Man kan være veldig uheldig og veldig heldig uansett. Og jeg lurer på det samme som Tjorven, hva skal man sjekke? Resultater på nasjonale prøver er i hvert fall helt uinteressant.

Tja. Det beste er jo om man kjenner noen som sagt, noen i området fortrinnsvis som har et litt helhetlig bilde, informasjon fra enkeltklasser er jo sjelden interessant.

Jeg ville nok sett på Elevundersøkelsen, som ligger helt åpent på Skoleporten, i det minste, helst supplert med andre inntrykk.

Jeg tenker at man alltid har nytte av et aktivt lokalmiljø der det er flere drivende krefter. Dette blant annet fordi jeg har venner som bor i miljøer der de trives godt, men der enkeltpersoner nesten sliter seg ut på å drive alt alene. Dersom dette er viktig for en selv, ville jeg hørt litt rundt dette også. Det går på et vis også på skolen - det påvirker miljøet om kun en liten del av foreldregruppa arrangerer 17. mai, stiller som vakter på arrangementer når de blir eldre etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 09:51   #154
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Jeg ville kanskje sett på Elevundersøkelsen, i hvert fall. Mye uro, vold og mobbing sier en del om skolen som helhet, tenker jeg.

Ellers har jeg samme erfaring som deg, at det er ENORME variasjoner fra klasse til klasse og lærer til lærer.



En ting jeg tenker kan være lurt, er å legge søndagsturer/lørdagshandel o.l. til områdene dere ser på, der dere er minst kjent. Gå på butikken, ta en kopp kaffe på kafeen på senteret, ta t-banen til og fra, gå en tur i nærmarka. Kjenn litt på folka dere møter og stemningen og bybildet. Sånne ting som det er umulig å se i et prospekt eller høre fra andre, for det handler om "kjemi", på en måte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 13:12   #155
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Enig med Poly og Apan selv om jeg ikke bor i Oslo. Litt usikker på hva jeg ville sjekket, men ville tatt meg noen turer som Poly sier og sett på området, sjekket aktiviteter i nærheten, evt lest FAU møterapporter på de enkelte skolene. Det kan også si litt om miljø og type problemer skolen evt har. Det kan i alle fall gi en pekepinn. Ville også sjekket skolevei fra ulike steder dere vurderer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 20:48   #156
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Jeg ville også sjekket fritidstilbud, undersøkelser om skolen som de andre nevner og generell trivsel for de som bor i området. Selv om ditt barn ikke trenger fritidsaktiviteter nå kan han trenge det om et år eller fem. Da er det greit at det er noe i nærheten. Det er selvfølgelig mulig å finne noe lenger unna, men for mange er ikke det bare bare i en travel hverdag. Og så er det sånn at de ungene han skal gå på skole med også trenger et tilbud. Hva skal de ellers gjøre? Hvordan påvirker det deres oppvekst hvis de ikke har et forholdsvis bredt tilbud? De skal være din sønns klassekamerater og miljø, for å dra det litt langt. Selvfølgelig svinger det mellom trinn, lærere og andre foreldre. En elev i klassen kan være en kjempebra venn og så har man det supert. Men jeg hadde hørt litt på hva shute og andre som kjenner litt til det skriver.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-19, 09:14   #157
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Enig i at det er lurt å gå noen turer, gjerne på ulike tidspunkter på dagen og i uka - og kjenne på vibe'n. Ellers er jeg ikke enig i at det er viktig med et bredt utvalg av fritidsaktiviteter - det er det hos oss, og konsekvensen er at alle er litt tungjobba med noen ildsjeler som redder laget. Det er for spredt - jeg tror det hadde vært bedre om det var færre aktiviteter, og litt fler foreldre på hver. Nå har vi akkurat forlatt et lag som nettopp var på håret av nedleggelse over tid (det var ikke derfor vi ga oss).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-19, 19:17   #158
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Her er det veldig fint! Den beste marka rett bak og veldig bra skole i nabolaget. https://www.finn.no/realestate/homes...kode=125918627

Oppfatter jeg tegningene feil, eller må man gjennom bad og soverom for å komme inn i stua?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-19, 19:40   #159
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Her ser du at det ikke er vegg i hjørnet av stua, som på plantegningen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-19, 19:54   #160
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

På Lutvann er det fint, bodde der i mange år, men flyttet da eldste var rundt året.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no