Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 23:20   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

Jeg var i høst i bursdag, hvor vi feiret mine foreldre og min ene søster.

To av søstrene mine er i Tyrkia hver sommer med en vennegjeng, samme gjengen var i bursdagen.

Men de kaller vår mor, for mamma/mor og min pappa (ikke mine 2 søstre sin far) for far/pappa.
I tillegg drar min onkel og tante sammen med de, og blir selvsagt kalt onkel og tante av samme gjengen.

Jeg får helt dilla av det. Synes det bare er så på trynet.
Ikke at jeg er redd for konkurranse eller noe sånn, men for meg virker det helt teit å kalle noen andre for mamma/pappa.

Er som om jeg skulle begynne å kalle svigermor for mamma, eller mammaen til en god venninne.... Særlig.

Er det bare meg, eller er det ok/vanlig å kalle andre mennesker for mamma og pappa?
For meg så virker det så totalt teit.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 23:23   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa.

Eh... forstår jeg det rett når det er vennene til søstrene dine som kaller foreldrene deres for mamma og pappa?

Det kunne ikke ramlet meg inn i måneskinn å kalle noen andre enn mine foreldre for dette, uansett hvor glad jeg har måttet være i foreldrene til enkelte av vennene mine.

Rare greier.

Tante og Onkel ser jeg litt mer på som en slags "ærestittel" som kan tildeles litt mer løslig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 23:24   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa.

Jepp, det er vennene til mine søstre som kaller foreldrene våres for mamma og pappa.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 23:29   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa.

Det var da virkelig sært.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 15:20   #5
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

Det kunne ikke falle meg inn å kalle noen andre mamma og pappa feks vennene mines foreldre

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 15:28   #6
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

Mamma og pappa er reservert for foreldre syntes jeg. Men må tilstå at i min familie (særlig den amerikanske delen av den) er vi litt rause med begrepet "tante". Jeg vokste opp og kalte flere for tante som var egentlig enten mammas tanter eller bare veldig nære venner av familien.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:54   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

Vi bruker også begrepet tante litt "feil".
Men det gjelder en eneste person som vi kaller Tante *****.
Hun har ikke egne barn og er egentlig søsteren til min manns bestemor.
Alle kaller henne Tante *****

Tøff dame som har blitt 98 år og fortsatt bor hjemme.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:11   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff fra tråden med ny partner og å si mamma/pappa

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no