Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken hund til Albertine?
Amerikans nakenterrier 3 8,11%
Beagle 7 18,92%
Curly coatet retriever 5 13,51%
Dvergpuddel 5 13,51%
Engelsk mastiff 6 16,22%
Flat coated retriever 6 16,22%
Golden retriever 9 24,32%
Hygenhund 1 2,70%
Italiensk mynde 2 5,41%
Japansk spisshund 3 8,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 37. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 18:25   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken hund?

For å gjøre valget enklere: Hvilken hund skal Albertine ha?
Jeg har forresten dobbeltstemme, siden hun fikk bestemme hvilket spill jeg skulle kjøpe på lørdag.


Sist redigert av Fadese : 09-11-09 kl 18:32.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:33   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.800
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hund?

Hun må ha en hund som tåler å bli hardt elsket av min sønn. Disse små søte kattepusene hennes gjengjelder ikke helt min sønns affeksjon og det er litt trist da. En av retriverene kanskje?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:35   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Hun må ha en hund som tåler å bli hardt elsket av min sønn. Disse små søte kattepusene hennes gjengjelder ikke helt min sønns affeksjon og det er litt trist da. En av retriverene kanskje?

Høres fornuftig ut.
Jeg ser forresten at jeg har glemt "annet". :amatør: Vi kunne kanskje bytte ut amerikansk mastiff med annet?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:36   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg har vokst opp med japanske spisshunder, og de er jo lodne og myke og søte, men det er små hunder med stort gneldrebehov, og de har en lei tendens til å bli grinete og ikke spesielt barnevennlige når de blir eldre.

(Og så har du glemt en rase her altså, portugisiske vannhunder er store hunder i ikke så stort format, og de kan like gjerne tilbringe dagen i sofaen som i skog og mark, så lenge de får være sammen med familien er de lykkelige.)

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:37   #5
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg har vokst opp med japanske spisshunder, og de er jo lodne og myke og søte, men det er små hunder med stort gneldrebehov, og de har en lei tendens til å bli grinete og ikke spesielt barnevennlige når de blir eldre.

(Og så har du glemt en rase her altså, portugisiske vannhunder er store hunder i ikke så stort format, og de kan like gjerne tilbringe dagen i sofaen som i skog og mark, så lenge de får være sammen med familien er de lykkelige.)

Jeg fikk ikke plass til hunderase på p. Men sleng den på som annet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:49   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.006
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hund?

For å svare litt politisk korrekt: Hva slags livsstil har dere, og hvor mye tid/energi er dere villige til å ofre på hunden? Personlig synes jeg flatcoated retriever er veldig flotte hunder, men de krever nok (som alle retrievere) endel stimulering av både mental og fysisk art for å bli greie å ha i hus.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:52   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

En av hver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:55   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

En Curly (Coated Retriever). Har Retriverens herlige gemytt, masse motor men røyter ikke en brøkdel av det de andre retrieverne gjør.

Str:StorAktivitetsbehov:StortPelslengde:KrølleteBehov for pelsstell:LiteAllergivennlig:NeiGenerell omtale:
Curlyen er apporterende fuglehund, og er i likhet med andre retrievere avlet for å hente fuglen etter at skuddet har falt. Curlyen er den eldste av retrieverrasene, men likevel relativt sjelden i Norge. Hele kroppen er dekket av små krøller, bare ansiktet er glatt. En curly skal enten være leverfarget eller sort. Dette er en relativt stor hund, mellom 63 og 70 cm. Den er høyreist og elegant. Robust og stabil i gemyttet. Siden rasen er så sjelden i Norge er den heller ikke avlet i hjel, men har fått beholde alle særtrekkene sine.


En Curly coated retriever er en meget intelligent hund. Den er mer vaktsom enn de andre retrieverne, og den kan være reservert overfor fremmede. Denne aristokraten kan være vanskeligere å dressere enn de andre retrieverne. Men får du den først med på laget kan den hamle opp med samtlige. Den er mer egenrådig og selvstendig enn de andre retrieverne.

Curlyen røyter mindre enn andre hunder. Denne rasen trenger lite pelsstell. Litt børsting en gang i blant, og en liten stuss i ny og ne er alt som trengs.

Denne rasen er stor og sterk, og kan brukes til trekk og kløv. Den er matglad som de andre retrieverne. Det er en flott turkamerat. Den kan høres farlig ut for de som ikke har noe på tomta di å gjøre. Den er snill mot andre hunder. Og den passer fint sammen med barn. Får den nok mosjon, og får bruke snuten jevnlig, så har du en hund som slukner når den kommer hjem. Da er det ikke sikkert at ringeklokka får han opp. Rasestandard:
En Curly coated retriever er en relativt stor hund. Den er sterk, elegant og høyreist. Pelsen er særegen med alle sine tette små krøller. Rasen skal ikke ha underull eller bare flekker. Den er intelligent, avbalansert, modig, vennlig, selvsikker og uavhengig. Hodet er kileformet og står i forhold til kroppen. Skalle og snuteparti er like lange. Stoppen er moderat. Øynene er store, ovale og skråstilte. Fargen skal stå i stil til pelsfargen. Ørene er relativt små, og bæres tett inntil hodet. Halsen er kraftig, lett buet og moderat lang. Kroppens overlinje er sterk og rett med kort, dyp og kraftig lend. Brystet er dypt. Under bevegelse bæres halen rett i rygglinjens forlengelse. Hundens bevegelse er lette, jordvinnende med godt driv. Idealhøyde for hannhunder er 67,5 cm, og 62,5 cm for tisper.





Nyyyydelige hunder!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:57   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Det var jo veldig forskjellige raser da, så det er kansje lurt å tenke på hva man skal bruke hunden til først, og så velge alternativer ut i fra det?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:58   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg ser at iallfall noen av oss har god smak.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:04   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.006
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hund?

Men hvorfor i all verden er ikke gordonsetter nevnt? Verdens fineste hund, så klart.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:16   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Eller jack russel terrier.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:18   #13
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg personlig ville gått for Beagle hvis jeg skulle hatt hund. Så derfor anbefaler jeg selvsagt det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:19   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hund?

Øh, bare slenge ut hunderaser sånn da, Fadese? Noen av dem har jeg ikke HØRT om en gang!

  Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:26   #15
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Øh, bare slenge ut hunderaser sånn da, Fadese? Noen av dem har jeg ikke HØRT om en gang!

Jeg prøver å HJELPE her!?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:28   #16
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hund?



Du er så SØT!

  Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:30   #17
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

En Curly (Coated Retriever). Har Retriverens herlige gemytt, masse motor men røyter ikke en brøkdel av det de andre retrieverne gjør.

Str:StorAktivitetsbehov:StortPelslengde:KrølleteBehov for pelsstell:LiteAllergivennlig:NeiGenerell omtale:
Curlyen er apporterende fuglehund, og er i likhet med andre retrievere avlet for å hente fuglen etter at skuddet har falt. Curlyen er den eldste av retrieverrasene, men likevel relativt sjelden i Norge. Hele kroppen er dekket av små krøller, bare ansiktet er glatt. En curly skal enten være leverfarget eller sort. Dette er en relativt stor hund, mellom 63 og 70 cm. Den er høyreist og elegant. Robust og stabil i gemyttet. Siden rasen er så sjelden i Norge er den heller ikke avlet i hjel, men har fått beholde alle særtrekkene sine.


En Curly coated retriever er en meget intelligent hund. Den er mer vaktsom enn de andre retrieverne, og den kan være reservert overfor fremmede. Denne aristokraten kan være vanskeligere å dressere enn de andre retrieverne. Men får du den først med på laget kan den hamle opp med samtlige. Den er mer egenrådig og selvstendig enn de andre retrieverne.

Curlyen røyter mindre enn andre hunder. Denne rasen trenger lite pelsstell. Litt børsting en gang i blant, og en liten stuss i ny og ne er alt som trengs.

Denne rasen er stor og sterk, og kan brukes til trekk og kløv. Den er matglad som de andre retrieverne. Det er en flott turkamerat. Den kan høres farlig ut for de som ikke har noe på tomta di å gjøre. Den er snill mot andre hunder. Og den passer fint sammen med barn. Får den nok mosjon, og får bruke snuten jevnlig, så har du en hund som slukner når den kommer hjem. Da er det ikke sikkert at ringeklokka får han opp. Rasestandard:
En Curly coated retriever er en relativt stor hund. Den er sterk, elegant og høyreist. Pelsen er særegen med alle sine tette små krøller. Rasen skal ikke ha underull eller bare flekker. Den er intelligent, avbalansert, modig, vennlig, selvsikker og uavhengig. Hodet er kileformet og står i forhold til kroppen. Skalle og snuteparti er like lange. Stoppen er moderat. Øynene er store, ovale og skråstilte. Fargen skal stå i stil til pelsfargen. Ørene er relativt små, og bæres tett inntil hodet. Halsen er kraftig, lett buet og moderat lang. Kroppens overlinje er sterk og rett med kort, dyp og kraftig lend. Brystet er dypt. Under bevegelse bæres halen rett i rygglinjens forlengelse. Hundens bevegelse er lette, jordvinnende med godt driv. Idealhøyde for hannhunder er 67,5 cm, og 62,5 cm for tisper.





Nyyyydelige hunder!

Jeg stemmer i med dette forslaget. Det er herlige hunder iallefall de to jeg har truffet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:38   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.690
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg er så glad i mynder selv, men ser for meg at Albertine er litt mer brukshundaktig. Flatcoated retriver f.eks.

Ellers så er mellompuddel fantastiske hunder om de ikke klippes som en fjomp.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:40   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Alle puddelhunder er urstygge. Jeg kan virkelig ikke fordra slik ekkel krøllepels.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:45   #20
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg vil stemme på Schäfer - hvorfor er ikke det er alternativ?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no