Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva blir det i matpakken i morgen/i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 21:07   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hva blir det i matpakken i morgen/i dag?

Kanskje vi kan inspirere hverandre til nye ting i matpakkene?
Hos oss synes ungene at pålegget fort blir "ekkelt" i matboksen, så gode ideer til pålegg ønskes!

Her har lillebror: 2 skiver med smør og vossafår, et eple i biter og en liten dolminoyoghurt. Putter oppi et lite kjøleelement siden de ikke har kjøleskap.

Storebror: 1 skive prim og en med gullsalami. Et par eplebiter, en gulrot, et par sukkererter og 2 jordbær og litt blåbær! Putter oppi et lite kjøleelement.

Begge får vann med isbiter i drikkeflaskene!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:11   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Jeg tipper at lillebror vil ha polarbrød, hva slags pålegg han vil ha vet jeg ikke enda. Men i det siste har det gått i peanøttsmør, servelat og prim.

Storebror skal til besteforeldrene først og får vel frokost der før de kjører han på sfo og der får han også mat.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:15   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Mini har bestilt rundstykke med Salami, moreller, en plomme og en drikkeyoughurt. Eldste er hjemme fortsatt, skolen begynner ikke før mandag. De får ingenting i flaskene, de fylles opp med vann på skolen/SFO.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:16   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Ungene mine har ikke matpakker lenger. Vel, Mikro har jo aldri hatt, hun begynte nettopp i bhg, men storebroren har hatt matpakke i to år. Nå hat de begynt i en barnehage med "fullpensjon".

Men JEG har matpakke. Og jeg er en anelse lite inspirert... Så jeg tar gjerne mot litt inspirasjon.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:19   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Det blir fin niste i morgen. Det var nemlig karbonader igjen fra middag og sånne blir det fint pålegg av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:22   #6
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Lillesøster hadde to skiver brød , en boks melon , en liten eske tørket frukt og en flaske drikkeyoughurt med seg på skolen i dag .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:27   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Har skoleåret begynt andre steder enn her eller er det bhg/SFO?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:30   #8
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Her begynner skolen igjen i morgen!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:31   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Skolen begynner i morgen! Og skolestarteren har bestilt grove pannekaker med blåbær i matboksen, så da blir det det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:33   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Men JEG har matpakke. Og jeg er en anelse lite inspirert... Så jeg tar gjerne mot litt inspirasjon.

Jeg skal ha grovt pitabrød med salat og kokt skinke. Jeg varmer pitabrødet i brødristeren på jobb, deler det i to og fyller det med skinkesalaten. Godt! Og sunt!

(Jeg har et høstforsett om å ha med matpakke på jobb. Jeg har aldri spist så god lunsj som etter at jeg begynte med det. Jeg lager maten kvelden i forveien.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:34   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

1.skoledag i dag.
Epler i biter, skiver med servelat, kryddersalami og skinkeost. Så utrolig kjedelig. Må i tenkeboksen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:37   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Vi har plukket bringebær i dag, så det blir nok et par skiver med nyrørt bringebær. En yoghurt og eplebiter. Matpakken er til frokost og fruktmåltid i 14-tiden i bhg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:39   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg skal ha grovt pitabrød med salat og kokt skinke. Jeg varmer pitabrødet i brødristeren på jobb, deler det i to og fyller det med skinkesalaten. Godt! Og sunt!

(Jeg har et høstforsett om å ha med matpakke på jobb. Jeg har aldri spist så god lunsj som etter at jeg begynte med det. Jeg lager maten kvelden i forveien.)

Jeg begynte i ny jobb før sommerferien, og får ikke lunsj om jeg ikke har med matpakke. Det er for langt fra jobb til butikken til å "bare stikke en tur" uten å ta bilen og da går jo halve lunsjen, og kantine er der ikke.

Men matpakken min i dag var to påsmurte brødskiver og mørpølse (altså spekemør, eller hva en nå enn kaller det rundtomkring i landet. Mør sier jeg. Strandamør.) Jeg er veldig godt fornøyd med å være tilbake på sunnmøre hvor noe slikt er gjennomførbart, jeg fikk jo ikke kjøpt det i Bergen annet enn vaccumpakket og ferdigoppskåret. Men jeg kan tenke meg litt mer fantasifulle matpakker etterhvert.

Jeg har bare ikke så god evne til å lage matpakke om kvelden. Og, vel, lite innehold i kjøleskapet som frister...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:53   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

En venninne tipset meg forresten om denne:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...r=4&cid=239831

Den er helt ny tror jeg, hun sa den så veldig bra ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 22:06   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Her blir det nysteikte rundstykker med godt pålegg, yogurt og frukt.
Planen var å baka tacohorn, men me er framleis litt sjokkskada over at det har vært sommar i tre dagar her.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:01   #16
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

Tips: Kjøp frosne bær (eller plukk selv og frys) (bringebær, jordbær, blåbær, alt ettersom hva som er mest populært hos barnet), og legg de i frossen tilstand i en egen liten boks i matboksen om morgenen.
Når barnet skal spise, har de tint litt, og barna elsker å knaske på disse saftige, kalde bærene!

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 08:40   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/idag?

I dag fikk ungene med seg kokt pasta, kylling og litt paprika og moreller. Kjøpte noen kjekke salatbokser på Kiwi, tror de var fra Bendit, med to rom, en liten boks til dressing og gaffel som sitter fast i lokket.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:53   #18
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/i dag?

I frokostmatpakka var det en liten boks havrefras og en skive med brunost. I lunsjmatpakka havnet det en skive med pesto, en babybell-ost og et havre-polarbrød uten pålegg. Alt etter 3-åringens ønske. De får frukt og melk i barnehagen.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 09:55   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/i dag?

En brødskive, et (hard)kokt egg, en minibabybel, minigulrøtter og et halvt eple i båter.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 10:01   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blir det i matpakken i morgen/i dag?

Er bare jeg som har matpakke enda og i dag består den av 3 knekkebrød som skal få leverpostei på seg. Og salat med tomat, skinke, agurk, mais og et egg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no