Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage mye mat for å fryse ned

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 11:52   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Lage mye mat for å fryse ned

Jeg er glad i en suppe-/gryte jeg lager. Jeg lager den sunn - det er i prinsippet tomatsuppe/saus (den er god i både tynn og tykk variant) med enten biffkjøtt eller kylling.

Og masse grønnsaker: brokkoli, paprika, løk, brekkbønner

Det er jo litt styrete med mye kutting, så jeg tenkte jeg kunne koke opp en stor kjel og så fryse ned i passende porsjoner. De andre i familien er ikke så fan av dette her, så jeg tenkte det er greie middager til meg innimellom.

Men hvordan er det å fryse ned med såpass med grønnsaker? Blir det noe godt når det tines opp igjen?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:58   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Takk, da skal jeg jaggu gjøre det!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:02   #3
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

funker brillefint så lenge det ikke er potet i!

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:06   #4
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Forrige uke lagde jeg åtte liter bolognese med masse grønnsaker i og frøs ned. Funker strålende, vi har allerede forsynt oss av lageret.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:54   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Jeg gjør det ofte og det går så fint, atte!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:56   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Jeg har frosset ned både supper, gryteretter og lapskaus, og det fungerer veldig bra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:56   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Hvilke beholdere er best å bruke?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

funker brillefint så lenge det ikke er potet i!

Jeg har frøset ned lapskaus med potet i, og det har blitt bra når jeg har tilberedt det igjen.
Jeg liker å lage mye tomatsaus når jeg er igang, for jeg lager jo bare sånne langkokte. Fryser ned i hauger og lass. Og så liker jeg å koke opp mye bønner og kikerter i slengen og fryse ned i porsjonsposer. Billigere og bedre enn hermetikk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:57   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Jeg har brukt metallbokser med papplokk, ziplockposer, poser med klemme, plastbokser...Alt har funket fint.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:07   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

Tomme melkekartonger funker også fint om du vasker dem godt først.

  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 15:01   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage mye mat for å fryse ned

supre tips!

Blir bra middager til mor dette her. Av og til så har de andre mat jeg ikke er så fan av. Dessuten så er det jo sunne saker. Mannen min liker dette da, men han synes nok det er litt lite kjøtt og mye grønt. Tenker jeg kjøper et lite stykke ytrefilet (halvkilo eller noe sånt, og slenger på masse grønnsaker) Har også i en skalk med chorizo, det setter så god smak, selv om det er nok med kalorier i den. Trengs ikke store biten for å sette god smak.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no