Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Gullfisken 2013 - nye regler?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-14, 23:56   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Gullfisken 2013 - nye regler?

Hei

Har akkurat sett Gullfisken, og det må være lenge siden sist for jeg stusser på en ting: Hvorfor ble det bare 3 finalister? Skal det ikke være en finalist fra hvert kvartal??

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 16:51   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Det trodde jeg og, stusset altså på det samme.
Også måtte jeg le av programmlederen som klarte å si gullruten minst to ganger.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 16:55   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.015
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Den gullruten-feilen tror jeg var bestilling fra VG, slik at de kunne bruke Blipp-Glipp. Må tro de har ventet lenge på muligheten til det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 17:07   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Mer rettferdig slik det er nå synes jeg hvertfall. Før kunne jo de tre beste være innen samme kvartal, men så var det bare en av dem som kunne gå videre til finalen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 17:17   #5
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det trodde jeg og, stusset altså på det samme.

Fant noe på nett om at de for noen år siden hadde gått over til at det kun skulle være tre finalister. Så da regner jeg med at det ikke er en vinner fra hvert kvartal, men at det er de tre filmene som får flest stemmer uavhengig av kvartal som kommer til finalen?


Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Den gullruten-feilen tror jeg var bestilling fra VG, slik at de kunne bruke Blipp-Glipp. Må tro de har ventet lenge på muligheten til det.

De må jo ha jublet over den sjansen der.

For øvrig synes jeg ikke herr Blipp var så morsom på dette programmet. Han skal jo visstnok være en mojoklump har jeg hørt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 20:40   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.


For øvrig synes jeg ikke herr Blipp var så morsom på dette programmet. Han skal jo visstnok være en mojoklump har jeg hørt.

Jeg synes egentlig han er ganske morsom, men på Gullfisken var han faktisk så platt og pinlig at jeg endte med å bytte kanal og dermed ikke se ferdig. Da han begynte med morsomme kommentarer om publikum (rett før Skambankt) gikk gardinen ned for mitt vedkommende. Samt at første artist sang så surt at jeg ble puteflau

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 20:48   #7
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes egentlig han er ganske morsom, men på Gullfisken var han faktisk så platt og pinlig at jeg endte med å bytte kanal og dermed ikke se ferdig. Da han begynte med morsomme kommentarer om publikum (rett før Skambankt) gikk gardinen ned for mitt vedkommende. Samt at første artist sang så surt at jeg ble puteflau


I KNOW!! Som om jeg skulle sagt det selv (både om Blipp og ikke minst om første artist)! Bortsett fra at jeg faktisk ikke zappet videre da... Måtte jo se om favorittreklamen min vant.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 22:33   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

I KNOW!! Som om jeg skulle sagt det selv (både om Blipp og ikke minst om første artist)! Bortsett fra at jeg faktisk ikke zappet videre da... Måtte jo se om favorittreklamen min vant.

Jeg prioriterte boksing på Viasat

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 22:37   #9
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg prioriterte boksing på Viasat


Har (så vidt jeg vet) ikke Viasat, så det ble ikke noen boksing på meg gitt. Men har fått med meg at det gikk bra.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 14:42   #10
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Han har i alle fall selvironi... Dette fant jeg på instakontoen hans i dag.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (198,2 KB, 26 visninger)
__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 15:01   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Han har i alle fall selvironi... Dette fant jeg på instakontoen hans i dag.



Men altså.. Så dere på det samme som meg?
Det var 3 finalister i hvert kvartal (=1 for hver mnd), så var det tre superfinalister. Så en vinner.

Er det nytt? Er det ikke sånn det alltid har vært da?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 15:08   #12
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gullfisken 2013 - nye regler?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.



Men altså.. Så dere på det samme som meg?
Det var 3 finalister i hvert kvartal (=1 for hver mnd), så var det tre superfinalister. Så en vinner.

Er det nytt? Er det ikke sånn det alltid har vært da?


Nei. I begynnelsen gikk det videre en finalist fra hvert kvartal, altså var det fire finalister. Men jeg tolker det nå slik at det er de tre søkvfiskene som får flest stemmer uavhengig av kvartal som går videre, og det er jo mest rettferdig, siden det jo et kvartal kan være flere gode filmer, og et annet kan være så som så.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no