Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-06, 22:56   #1
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Hva er dine mest unyttige kjøkkenredskaper?

Jeg kan jo begynne:
  • Rosendal vinkaraffel. Hensikten med en vinkaraffel er å lufte vinen ved at vinen kommer i kontakt med oksygen. Hvorfor er da åpningen på Rosendal karaffelen like stor som en femtiøring?! Stygg blemme av designerne av en ellers fin serie.
  • Eggekoker
  • Hvitløkspresse
  • Pastamaskin Jeg skulle ønske denne ikke var med på listen, men nå har jeg vært den stolte eier i to år uten å ha brukt den en eneste gang. Hmm.. det må jeg gjøre noe med.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 22:57   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 22:58   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min tilstedeværelse.

Bortsett fra når det kommer til rydding da...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:05   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gamle dager: da vi bodde på studenthybel, var det Teomannen som laget mat og jeg som tok oppvasken. Etter at vi flyttet i ny leilighet med oppvaskmaskin, hevder han at jeg ikke har satt mine bein på kjøkkenet på fem år.

Det mest unyttige vi (ikke) har på kjøkkenet kan dermed sier å være meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 23:07   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I gamle dager: da vi bodde på studenthybel, var det Teomannen som laget mat og jeg som tok oppvasken. Etter at vi flyttet i ny leilighet med oppvaskmaskin, hevder han at jeg ikke har satt mine bein på kjøkkenet på fem år.

Det mest unyttige vi (ikke) har på kjøkkenet kan dermed sier å være meg.


Synes du er skjønn jeg.

Men så gjør du sikkert ditt på andre områder.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 04:04   #6
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sutrete drittunger.
Neida, men det er litt upraktisk å ha selskapssyk nesten-toåring ålende rundt, mellom og oppover bena mens man kokkelerer. Så det blir mye raske middager.

Ellers har vi ikke mer kjøkkenredskaper enn vi trenger for å lage den maten vi liker.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 06:52   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blender

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 08:06   #8
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

bordgrill, hva tenkte vi på når vi kjøpte den.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 08:23   #9
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Buksehengerunger.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 08:24   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melonjern og smørkrøller. Men jeg er litt preget av å ha tilbrakt deler av oppveksten i et diplomathjem i koloniene, og var derfor overbevist om at uten disse tingene var det intet ordentlig hjem.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:14   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Melonjern og smørkrøller. Men jeg er litt preget av å ha tilbrakt deler av oppveksten i et diplomathjem i koloniene, og var derfor overbevist om at uten disse tingene var det intet ordentlig hjem.

Jeg er den lykkelige eier av en druesaks. Det høres ut til å høre hjemme i noenlunde samme kategori.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:19   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pastamaskin ja
Skalldyrbestikk
Smørbrødjern

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:19   #13
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trykkoker. Mannen påstår den er genial, og det kan vel sånn vitenskapelig sett stemme, men den blir nå aldri brukt likevel. Har man først hatt på lokket og begynt kokeprosessen så har man ikke mulighet til å ha av lokket før ting liksom skal være ferdig. Jau. Det er for litt mer erfarne folk enn meg tror jeg.

Jeg klarer meg ellers godt uten fancy kaffelagermaskiner og TV på kjøkkenet.

Noe jeg savner og kunne tenkt meg å investere i er sånn maskin som skjærer tynne tynne skiver.

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:23   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Mikrobølgeovn. Klarer meg helt utmerket uten. Jeg har til og med klart å slutte å lengte etter mikropopcorn.

  Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:25   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Hva er dine mest unyttige kjøkkenredskaper?

Jeg kan jo begynne:
  • Rosendal vinkaraffel. Hensikten med en vinkaraffel er å lufte vinen ved at vinen kommer i kontakt med oksygen. Hvorfor er da åpningen på Rosendal karaffelen like stor som en femtiøring?! Stygg blemme av designerne av en ellers fin serie.
  • Eggekoker
  • Hvitløkspresse
  • Pastamaskin Jeg skulle ønske denne ikke var med på listen, men nå har jeg vært den stolte eier i to år uten å ha brukt den en eneste gang. Hmm.. det må jeg gjøre noe med.

Ad lufting av vin.
Jeg var på et foredrag med en professor i teoretisk fysikk. Han påstod, og jeg tror han nok, at det er mye mer effektivt å lufte vinen i glasset enn i en flaske. Du får mye større kontaktflate mellom oksygen/vin i et glass enn i den lille åpningen i en flaske. Dessuten blir jo vinen luftet mens man drikker. Ergo bør man ha et størst mulig glass. (Altså videst mulig). (dette er forøvrig min konklusjon og ikke professorens ...)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:27   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Smørbrødgrill.
Masse kniver med feilskjær og gafler med 3 takker, som jeg kjøpte billig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:28   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Mannen.




Kan signere denne! Han kan hvis han vil..
Men vil sjelden??

Lærte iallefall at jeg ikke trenger å kjøpe Rosendal sin vinkaraffel!
Har vannkaraffelen.. så da får det duge med vin på flaske

Ellers tok jeg en STOR opprydding mht kjøkkenredskaper da vi flytta i fjor.. så da ble masse "dill" hivd!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:34   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det mest unyttige? sånne greier til å skru inn i maisen etter at man har grillet de. Har vi noensinne grillet mais? :risterpåhodet:
Så de gikk i søpla ved forrige opprydning, da har vi de jo ikke lenger da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:37   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det mest unyttige? sånne greier til å skru inn i maisen etter at man har grillet de. Har vi noensinne grillet mais? :risterpåhodet:
Så de gikk i søpla ved forrige opprydning, da har vi de jo ikke lenger da.

Griller dere ikke maiskobler om sommeren?!
Det som er SÅ godt!

Vi griller masse maiskolber.. men har aldri hatt slike for å skru inn...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:49   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Der ser man... Det at en person ikke trenger en ting skaper et behov hos en annen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no