Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 10:25   #101
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd II

Lite bilder av det jeg har strikka, men har et dårlig mobilbilde av ei lue.



Tror jeg har strikka 18 Odessaluer i div. størrelser og farger.

Akkurat ferdig med en prinsessegenser til storesøster, nå har jeg begynt på en genser til meg. Enkel ullgenser i tykt garn, fargen er petrol.

mina er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 10:44   #102
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Den var utrolig fin Mina!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 18:50   #103
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

zol - eller noen andre med kompetanse - jeg har kjøpt garn men ikke mønster. Kan du gi en kjapp forklaring på hvordan man får til "eskimohalsen"? Altså hals og ermer?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 19:31   #104
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

zol - eller noen andre med kompetanse - jeg har kjøpt garn men ikke mønster. Kan du gi en kjapp forklaring på hvordan man får til "eskimohalsen"? Altså hals og ermer?

Eskimohals? Ah - du mener på vest/kjole/tunika? Har lånt vekk boka men kan ta det på det jeg husker. Legg opp 90 masker (strl 9-12 mnd), strikk tre riller inkl første knapphull. Så strikker du 12 pinner rett/vrangt mens du øker 50 masker jevnt på første omgang.

Strikk 2 pinner rett, inkl knapphull, øk så 60 masker. Fortsett som over etter økning, to pinner rett og tredje knapphull. Øk siste gang 70 masker og fortsett med 12 pinner rett/vrang.

Avslutt med 5 pinner rett.

Deretter det noe felling midt i som skal bli ermer. Mener å huske jeg strikket 40 masker, felte 55, så strikket 80 også felte 55 igjen. Sjekk om det stemmer med antall masker når du kommer så langt.

Etterpå strikker du bare rundt og rundt - øker 6 masker under ermene til vest eller øker 30 masker jevnt rundt for kjole.

Ikke nøyaktig oppskrift, men en slags fremgangsmåte? Om du trenger nøyaktig oppskrift tror jeg du må satse på noen andre enn meg

Mei er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 20:27   #105
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skrytetråd II

Så lekker den luen over her var, virkelig fin og med en artig vri!!

Jeg strikket denne i går, til en gaveringvenn

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 20:35   #106
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skrytetråd II

Nå kjenner i allefall LilleLeo meg igjen, men her er noen av tingene jeg har strikket den siste tiden også:

Ulldress med lue til Torden


Jakke og bukse i babyull str. 3 mnd til Lynet (må strikke hals, kneppekant og brodere et par kroner i det beige feltet før det er helt ferdig):


I dette øyenlikk har jeg både en ullbukse til Torden samt ullteppe og tubesokker til Lynet på pinnene, veksler litt på hva jeg strikker

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 20:53   #107
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd II

Nå kjente jeg deg igjen også, Victoria. :wink:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 21:48   #108
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Ah, Victoria!

Den nye luen var utrolig skjønn!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 22:23   #109
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Hvor fant du oppskrift på luen? Lett å gjengi?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 28-02-08, 10:02   #110
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Eskimohals? Ah - du mener på vest/kjole/tunika? Har lånt vekk boka men kan ta det på det jeg husker. Legg opp 90 masker (strl 9-12 mnd), strikk tre riller inkl første knapphull. Så strikker du 12 pinner rett/vrangt mens du øker 50 masker jevnt på første omgang.

Takk! Strikker du ikke rundt øverst?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 28-02-08, 10:11   #111
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd II

LilleRosin: Se prikk...

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 28-02-08, 11:52   #112
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Takk! Strikker du ikke rundt øverst?

Du strikker ikke rundt (som i sammenhengende rundt) før etter bærestykket nei.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 01-03-08, 14:36   #113
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Jeg har malt et bilde på bestilling i 30*30:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 01-03-08, 15:25   #114
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrytetråd II

Det var et flott bilde, LilleLeo! Jeg ser hvem det er.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv  
Gammel 02-03-08, 16:28   #115
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Så flott bildet er, Lilleleo! :klapper:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 02-03-08, 19:04   #116
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har malt et bilde på bestilling i 30*30:

Knall tøft!

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 02-03-08, 19:06   #117
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd II

Mye fint her. Skal legge ut det jeg har lagd snart også. Mangler bare noe finpuss på det

Butterfly er ikke aktiv  
Gammel 02-03-08, 20:31   #118
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd II

LilleLeo; så flink du er!!!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv  
Gammel 03-03-08, 09:24   #119
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd II

Råfint, LilleLeo!

Jeg har strikket disse sokkene som jeg syntes ble helt utrolig tøffe:


__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 03-03-08, 18:26   #120
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd II

Ååå, de var fine, Blomstermamma!
Har du oppskrift eller er de selvkomponert? Litt vanskelig å se, men er det flerfarga garn? Alternativet er restegarn, men jeg synes liksom ikke det ser sånn ut heller?

LilleLeo: Utrolig stilig bilde!

mina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
strikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no