Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-15, 22:42   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Her er det mange kreative og flinke sjeler, så hvis noen kan komme med forslag blir jeg veeeldig glad
Kom over Mor Åse Superwash garn (tykk, ren ull) på supertilbud, og tenkte at dette må det da kunne bli en deilig genser av. Skulle så gjerne hatt noen forslag på modeller/mønstre. Halvparten av garnet er offwhite, 1/4 er mørk jeansblå og 1/4 er mellombrunt. Veldig fine farger sammen, og jeg kan ha alle opp mot ansiktet.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 21:03   #2
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Ingen??

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 09:43   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Hvilken løpelengde er det på garnet da?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 10:03   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Jeg kjenner ikke garnet, men generelt vil jeg anbefale Ravelry - der kan du søke på feks strikkefasthet og få forslag, og sortere på type (feks raglan) og se ferdige prosjekter.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 10:26   #5
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvilken løpelengde er det på garnet da?

60, tror jeg.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 10:31   #6
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg kjenner ikke garnet, men generelt vil jeg anbefale Ravelry - der kan du søke på feks strikkefasthet og få forslag, og sortere på type (feks raglan) og se ferdige prosjekter.

Hehe - da begynner det å bli vanskelig vettu! Dette har jeg ikke greie på, men strikkefastheten har muligens sammenheng med løpelengde??
Fant ikke garntypen på Ravelry, men ellers var jo det et veldig bra tips - fin side!
Kommer kanskje ikke som noen overraskelse, men det er altså ikke jeg som skal strikke Må nok høre mer med strikkeren min.

Noen som kjenner til Mor Åse Superwash-garnet og kan tipse meg om garn det kan tilsvare dette på Ravelry?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 10:39   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Hehe - da begynner det å bli vanskelig vettu! Dette har jeg ikke greie på, men strikkefastheten har muligens sammenheng med løpelengde??
Fant ikke garntypen på Ravelry, men ellers var jo det et veldig bra tips - fin side!
Kommer kanskje ikke som noen overraskelse, men det er altså ikke jeg som skal strikke Må nok høre mer med strikkeren min.

Noen som kjenner til Mor Åse Superwash-garnet og kan tipse meg om garn det kan tilsvare dette på Ravelry?

Her er Mor Åse Superwash på Ravelry, 709 prosjekter med det garnet. På linken står strikkefastheten også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 17:18   #8
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Forslag til genser i tykk ull i tre farger?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her er Mor Åse Superwash på Ravelry, 709 prosjekter med det garnet. På linken står strikkefastheten også.

Flott! Tusen takk!! Ser om jeg finner noen gode ideer

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no