Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-10, 16:17   #201
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg skjønner. Du må være ganske liten, da. Jeg strikker str. XL hva mål angår, men str. XXXL hva antall masker angår fordi jeg bruker tynnere garn enn dobbel Drops Alpakka (og bruker enkelt garn hele veien). Ut fra målene på figuren i oppskriften , hvor hele rysjeområdet skal være ca 18 cm høyt, regner jeg med at 5 - 5,5 cm høyde på hver rysje"rapport" inkl. to riller i underkant bør være passe. Dine mål på 3 cm (uten rillene regner jeg med) passer nok ikke meg uansett, tipper jeg, hvis en så knøttliten genser passer til deg. Men takk skal du ha!

Jeg er helt normal i høyden, men ganske spjælete bygd. 3 cm høyde er kun rysjene ja, med to riller i underkant blir det drøyt 4 cm pr. rapport. Det høres fornuftig ut med 5-5,5 cm på din genser, tror det skal bli greit i forhold til str. på genseren ellers. Mine rysjer ville blitt puslete på en genser som er så mye større


Skjønner godt at det tar tid med tynnere garn og enkelttråd, tydeligvis forskjell på tålmodigheten her! Tror ikke jeg hadde hatt en eneste strikkegenser hvis jeg hadde trengt en stor str.....

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 13:48   #202
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Da er det avklart at del to av teppet skal bli rosa, hjem og lage nøste (og ønske seg garnvinde. Og nøstemaskin!) og gå igang.

Og så var det å velge farge på den kjøredressen, jeg er litt usikker på om jeg egentig ønsker rosa, tror ikke det, kanskje noe lilla?

(tenker å bruke drops eskimo, med mindre noen kan fortelle meg om et like mykt erstatningsgarn som har en farge jeg evt vil like bedre?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 15:37   #203
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Har akkurat bestilt garn til denne, som jeg skal strikke til søsteren min til bursdagen hennes:


- i denne fargen:


Tror den blir så fin at jeg må strikke en til meg selv når jeg er ferdig med hennes.

Det går unna med denne gaven, så jeg skal nok bli ferdig i god tid før 29. oktober. Etter to dager ser den slik ut (litt feil farge på bildet, den riktige fargen ser du over):


Nå må jeg bare ut og kjøpe strømpepinner til ermene. Tror jeg må skynde meg å bestille garn til en til meg selv også, for denne var gøy å strikke!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 004.jpg (34,7 KB, 741 visninger)
__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 15:59   #204
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det går unna med denne gaven, så jeg skal nok bli ferdig i god tid før 29. oktober. Etter to dager ser den slik ut (litt feil farge på bildet, den riktige fargen ser du over):


Nå må jeg bare ut og kjøpe strømpepinner til ermene. Tror jeg må skynde meg å bestille garn til en til meg selv også, for denne var gøy å strikke!

Den var fin. Hvor finner jeg oppskrift? Hvordan er garnet? Bomull? Er det veldig spesielt garn siden du må bestille det?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 18:46   #205
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Majsa, du trenger egentlig ikke strømpepinner.


(Kilde: youtube.com)


Garn og oppskrift kan kjøpe hos Pickles.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 21:21   #206
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Strømpepinner bruker jeg ikke. Skulle først si "eier jeg ikke", men jo, jeg eier en pakke strømpepinner tykkelse 2,5 kjøpt til å snurre/krølle papiret i hjørnene på bryllupsinvitasjonene våre, et par år før jeg begynte å strikke... Jeg strikker bare magic loop.

Nå er forresten de to første pinnene med rosa strikket på babyteppet, det er søtt. Jeg er så vant til gutt og blått, og her sitter jeg med noe rosa. Og det er til vår baby... litt rart. (Har strikket f.eks rosa kjole før, men det var gave)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 21:23   #207
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Sitter og stirrer utover berget av garnnøster!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kåpe.jpg (165,9 KB, 54 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 20-09-10, 23:24   #208
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Majsa, du trenger egentlig ikke strømpepinner.


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


Garn og oppskrift kan kjøpe hos Pickles.

Næh! Fantastisk, jeg kan ikke fordra å strikke med strømpepinner. Særlig ikke når det er 5 masker på hver pinne.
Takk!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 21-09-10, 09:01   #209
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Magic loop er.. helt fantastisk. Jeg strikket ikke ting som måtte strikkes rundt som var så små før (jeg strikket buksebena frem og tilbake, og sydde...) for jeg takler ikke strømpepinner.

Da jeg oppdaget magic loop, åpnet det en ny verden

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 21:44   #210
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Dere som bare strikker magic loop, greier dere å strikke sokker også? Jeg kom meg helt til hælen, men da måtte jeg over på strømpepinner.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 21:51   #211
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har aldri prøvd, jeg har nemlig aldri forstått det med hælen. Eller, rettere sagt, ikke prøvd... mye grunnet min aversjon mot strømpepinner...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 21:57   #212
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Kan man ikke bare strikke fram og tilbake over hælen, da?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 22:02   #213
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kan man ikke bare strikke fram og tilbake over hælen, da?

Joda, men man skal jo felle til hæl under og plukke opp igjen masker etterpå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 22:14   #214
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Joda, men man skal jo felle til hæl under og plukke opp igjen masker etterpå.

Ja? Kanskje jeg ikke skjønner problemet fordi jeg aldri har prøvd det

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 22:32   #215
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Joda, men man skal jo felle til hæl under og plukke opp igjen masker etterpå.

Det er ikke noe problem. Det finnes mange flotte videoer på YouTube som gir tips og hint. Det er svært sjelden jeg bruker strømpepinner.

For tiden har jeg en nesten ferdig kjørepose fra drops (kanskje den du tenker på malama?). Strikker den i et Picklesgarn 4-doblet istedenfor eskimo.

PeggyO er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 22:42   #216
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Meget mulig det er den jeg tenker på ja, det er en fra drops i alle fall som "skal" strikkes i eskimo. elsket det garnet sist jeg strikket den, så jeg antar det blir det igjen...

Nå er ullbuksa montert, kjøpte ny monteringsnål i dag så da var jeg tom for unnskyldninger til å utsette det. Også oppdaga jeg at de har eksimogarnet på den strikkebutikken jeg altså passerer to ganger for dagen, så...

Bilde av ullbuksa får bli imorgen, jeg er snart en time for sen for leggetiden min, trøtt som jeg er...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 23:37   #217
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker ikke så ofte med Magic Loop, jeg strikker med to korte rundpinner i stedet. Prinsippet er det samme, da.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-09-10, 23:41   #218
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg strikker ikke så ofte med Magic Loop, jeg strikker med to korte rundpinner i stedet. Prinsippet er det samme, da.

Det er et veldig greit sted å begynne altså. Etter å ha gjort det en stund kunne jeg gå over til Magic Loop helt uten noen form for opplæring, og det er ganske stort for meg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv  
Gammel 23-09-10, 00:22   #219
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Det ble plutselig kaldt ute så jeg har begynt på en slik trøye til Lillestorebror. Den strikkes i blå/turkis merinoullgarn.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 23-09-10, 08:23   #220
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg ble ferdig med en kjole, en kort jakke med korte ermer, en tøysetopp og en selebukse til Lillesøster da vi var i Spania.
Nå må jeg bare få montert det ferdig, og vasket det.
Holder på med rullegenser til henne, men det er satt litt på vent mens jeg strikker ullbukser til tøybleiene.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no