Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Bra objektiv (og blits) til Canon EOS 30D?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 11:47   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Bra objektiv (og blits) til Canon EOS 30D?

Vi har sånn nesten bestemt oss for å kjøpe et ordentlig kamera. Har hatt speilrefleks før.

Men, jeg vil ha et godt objektiv fra starten av. Et som er bra til all-round bruk. Til å begynne med vil kameraet bli mest brukt til babyfotografering, innendørs.

Har sett Tamron AF SP 17-50mm f/2,8 anbefalt. Hvordan er Tamron linsen mot Canon EF-S 17-55 F2.8 IS USM, er sistnevnte verdt den doble prisen?

Noen gode tips om disse eller andre linsjer?

Jeg har også lyst på en ekstern blits for å redusere blendingen av motivet, noen erfaringer og anbefalinger? Er den innebygde blitsen god?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:03   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra objektiv (og blits) til Canon EOS 30D?

Hei! Jeg har ingen erfaring med Tamron-linsa du beskriver, men jeg tviler ikke på at den er bra. Om Canon er verdt den doble prisen tviler jeg litt på.

Jeg har derimot veldig god erfaring med Canon EF-S 17-85mm 4-5,6 USM IS. Du får større brennvidde på dette, men lysstyrken er ikke like bra. Uansett har jeg vært kjempefornøyd.

Når det gjelder ekstern blitz er det selvsagt kjempekjekt å ha. Jeg har en enkel ekstern blitz, og den kan man ikke redusere lysstyrken på. Men jeg kan selvsagt slå blizen i taket, og det blir et mye bedre lys. Jeg har også lånt en litt mer fancy blitz som jeg kunne redusere lysstyrken på. Det var veldig praktisk når jeg fotograferte i en veldig mørk kirke (i bryllup).

Det er ikke så lett å velge.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 00:43   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bra objektiv (og blits) til Canon EOS 30D?

Da er Canon 30D kamerhus og en startpakke bestillt!

Videre tips mottaes med takk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no