Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

VNikon D3200 - Ok kamera for en nybegynner?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 12:06   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

VNikon D3200 - Ok kamera for en nybegynner?

Er Nikon D3200 et ok kamera for en nybegynner?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 12:39   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: VNikon D3200 - Ok kamera for en nybegynner?

Det kommer an på så mangt: Hva du skal bruke det til, hva du har tenkt å lære, hvor mye penger du har tenkt å legge i glass senere og hvor store hender du har.
Hvis planen er å lære deg å bruke en speilrefleks ville jeg ha gått litt opp i pris og kjøpt et kamera som er lettere å jobbe med når man skal velge innstillinger selv, jeg ville også ha kjøpt Canon, uten at det trenger å være det riktige valget for deg.
Smaken er som kjent som baken, jeg kan ikke fordra menysystemet til Nikon og alt det innebygde dilldallet som ligger der (funksjoner jeg mener hører hjemme på en pc i etterprosesseringen, ikke i selve kameraet), mens andre elsker det og synes Canons menyer er klønete, hvilken man foretrekker er nok avhengig av hvilken man lærte seg å bruke først.
Den andre grunnen til at jeg velger Canon er at Nikon ikke passer i hånda mi, de er rett og slett for små.

Ta deg en tur innom en fotobutikk og prøv, har du ikke preferanser på menysystem og knappelayout fra før bør du rett og slett gå for det kameramerket som sitter best i hånden din.

Å kjøpe brukt er en grei måte å få et lit mer avansert kamera til en grei pris, 2 av våre 3 aktive speilreflekser er kjøpt brukt.

Men ettersom denne tråden er såpass gammel kan det jo hende du allerede har kjøpt?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no