Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Adapter til laptop

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 19:37   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adapter til laptop

Adapteren til laptop'en min tuller og litt googling viser at det er kjent problem med adapteren til laptop'en som jeg har. På adapteren jeg har står det følgende:

Input: 100-240 V, 1.6 A, 50-60 Hz
Output: 18.5 V, 3.5 A

Kan jeg bruke mannens adapter hvor det står følgende:

Input: 100-240 V, 1.5 A - 0.9 A, 50-60 Hz
Output: 16 V, 4.5 A



Kan det skade å prøve? (Dobbelt- ) Eller er det ikke skadelig men det vil uansett ikke fungere ettersom mannens adapter gir lavere spenning (16 V mot 18.5 V på min).

Hvis jeg ikke kan bruke mannens adapter - må jeg kjøpe samme adapter som jeg har fra før - eller kan jeg kjøpe adapter på Clas Ohlson eller tilsvarende lure steder? Jeg kjenner jeg trenger å oppdatere kunnskapsnivået mitt på adaptere.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:41   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adapter til laptop

Output må være lik, amperen kan være litt forskjellig. Så det vil ikke gå.

Er mange universal ladere å finne ute så det trenger ikke være så dyrt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:46   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Adapter til laptop

På ebay får du sikkert tak i makent til det du har, bare billigere. Da jeg måtte bytte ut mitt i fjor, trodde jeg jeg skulle besvime - det kostet 750,- på Elkjøp.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:47   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adapter til laptop

Du kan ikke få nytt adapter fra leverandøren da? Jeg fikk trøbbel med mitt i vår og dagen etter jeg ringte kundeservice fikk jeg nytt levert på døren, helt uten kostnader.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:47   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adapter til laptop

Jeg vet ikke om jeg engang orker å gjøre noen fremstøt hos Elkjøp.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:54   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adapter til laptop

Ooo Elkjøp, nei det kan jeg skjønne.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:55   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adapter til laptop

Man kjøper jo ikke pc på elkjøp

Håper du har lært nå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:21   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Man kjøper jo ikke pc på elkjøp

Håper du har lært nå.

Nei man trenger ikke å kjøpe pc på Elkjøp, det har du helt rett i.
Vi kjøpte vår gjennom mannens jobb - firmaavtale, så ergo ville det tatt på dagesvis å få tak i et nytt adapter, som vi med all sannsynlighet ville måttet betalt selv. Derfor gikk jeg på Elkjøp for å høre om de hadde. Og det hadde de. Hadde overhodet ikke tid til å vente så lenge på et nytt.
Man kan kjøpe deler der selv om man ikke har kjøpt datamaskin der eller?

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:25   #9
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Du kan ikke få nytt adapter fra leverandøren da? Jeg fikk trøbbel med mitt i vår og dagen etter jeg ringte kundeservice fikk jeg nytt levert på døren, helt uten kostnader.

Dette har jeg også gjort. To ganger.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:26   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adapter til laptop

Det kan man klart. Selv velger jeg heller å gå på Datakjeden eller lignende butikker. Men går nok å kjøpe deler på elkjøp.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:27   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adapter til laptop

Du har ikke tilfeldigvis en HP, vel? Min strømforsyning har jeg bytta 4 eller 5 ganger på 2 år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:28   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Du har ikke tilfeldigvis en HP, vel? Min strømforsyning har jeg bytta 4 eller 5 ganger på 2 år.

Godt det er flere med det problemet

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:32   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.408
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adapter til laptop

Jeg fant adapter til laptopen min på dell.no, men så har jeg dell-pc og, da... Kan imidlertid bruke gubbens og, så jeg stjeler den når jeg trenger. At vi ikke fikk til å kjøpe, er en annen sak...

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:34   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det kan man klart. Selv velger jeg heller å gå på Datakjeden eller lignende butikker. Men går nok å kjøpe deler på elkjøp.

Det er ikke så mange som selger HP her omkring.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:39   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Du har ikke tilfeldigvis en HP, vel? Min strømforsyning har jeg bytta 4 eller 5 ganger på 2 år.

Høh, jepp, det er det. Har du byttet til ny HP-adapter hver gang?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:12   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.503
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Høh, jepp, det er det. Har du byttet til ny HP-adapter hver gang?

Har du tykk eller tynn plugg på adapteren? Hvis det er en tynn så kan du bare komme hit og hente en. (I morgen, altså, jeg er på vei i seng )

Jeg har også hatt problemer med min HP-adapter, den jeg har nå (tykk plugg) er byttet en gang allerede. Heldigvis er det jobb-PC, så de tar regningen og styret.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:14   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adapter til laptop

Tykk eller tynn? Etter litt leting på en 3. laptop så har vi kommet frem til at jeg har tykk adapter. Alt jeg lærer i kveld! (Ellers takk!)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:20   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adapter til laptop

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Høh, jepp, det er det. Har du byttet til ny HP-adapter hver gang?

Jepp. Det er en jobb lap-top, så jeg jeg har bare sutra til it-ansvarlig hver gang og fått en ny HP. Ironisk nok er den jeg har nå i ferd med å ta kvelden nå, så jeg må vel sutre litt mer i morra. Det burde være undøvendig med 5-6 nye på 2 år!
Jeg har også varianten med tjukk plugg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:12   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adapter til laptop

Man finner adaptere som kan brukes på mange pc-er hos f.eks. Clas O.
I tillegg til at spenningen må være riktig, må ampere-verdien være minst det samme som på den gamle - den kan godt være mer, men bør ikke være under da man risikerer at den ikke leverer nok strøm - det kan resultere i ustabilitet, eller at den ikke klarer å lade mens pc-en er i bruk eller det tar særdeles lang tid å lade.

Det som videre er SÆRDELES VIKTIG er at polariseringen er riktig - dvs. at ikke pluss og minus blir byttet om på i kontakten. Gjerne står det på strømforsyningene til pc-er hvordan polariseringen er.[/quote]

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:27   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adapter til laptop

Jeg har adapter til HP-maskin som fungerer ...
Som jeg kan gi vekk, that is.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no