Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Neket saktekoker, og kvitter seg med Toro

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 17:31   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Neket saktekoker, og kvitter seg med Toro

Jeg kjøpte en Crock-pot i går, så jeg lager meg like gjerne en tråd med erfaringer og oppskrifter her jeg, hvis det er fler som har tenkt å prøve seg.

Jeg kommer ikke til å bruke den hver dag, men det var veldig deilig å komme hjem til ferdig middag!

I dag var altså Dag 1, vi startet med noe så lite avansert som Taco-Suppe. Basert på denne oppskriften: http://crockpot365.blogspot.com/2008...ot-recipe.html

Jeg hadde ikke alle ingrediensene, dette brukte jeg:

Karbonadedeig
Hvitløk
Krydder
Taco-krydder (ferdig, men ikke Toro )
Kidney Beans
Hakkede tomater
Mais
En kartong Chilli Sin Karne (tomater, bønner og Chilli tror jeg).

I går kveld brunet jeg karbonadedeigen med litt hvitløk og krydder (pepper og en urteblanding jeg fant i skapet). Jeg satt den i kjøleskapet over natten. I dag morges la jeg kjøttdeigen i gryta, helte over resten, sammen med litt (et glass omtrent) vann. Satt på 8 timer, og gikk på jobb.

Tok litt ost og rømme på toppen når jeg la det i bollene, og spiste litt salat ved siden av.

Verdict: Jeg syns den smakte helt greit. Mini var enig med meg tror jeg. Eldste, som aldri liker middag, syns det var det beste hun hadde smakt på lenge, og ble overlykkelig over at det var rester til i morgen - og hun pleier å bli sur når vi har restemat. Det smakte bedre enn det ser ut til.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg photo-1.JPG (99,0 KB, 23 visninger)
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 17:52   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Neket saktekoker, og kvitter seg med Toro

Slow cooker er god å ha!

Jeg elsker å ha lammebog i den sammen med squash, kyllingbuljong, tomat, løk og hvitløk.
Eller spareribs

Faktisk veldig godt å ha nakkekoteltter sammen med eple, eplejuice og kanel også!

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 17:55   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neket saktekoker, og kvitter seg med Toro

Jøss, det høres ut som en nyttig sak! Dette må jeg følge med på litt, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no