Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Restegarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 08:42   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restegarn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Da er vi to Jeg kjøper det meste gjennom min amerikanske garnlanger gjennom flere år nå, og det er helt latterlig at det går an å bli så lykkelig av fargeskifter, fargesammensetninger, og det å sitte med et mangefarget garn i hendene og føle seg fram til riktig mottaker og mønster for det

Av restene strikker jeg flerfarget-stripete barnesokker. Eller stripete raglangenser hvis det er litt.

Prosjektene til kineserbolle var utrolig lekre! Kan man få link til garnlager hvor man får kjøpt dette garnet?

Her går garnet til skole/SFO/Husfliden. Har akkurat hatt en kjempe rydderunde og da får jeg så god samvittighet når jeg skal ut og kjøpe enda mer garn

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 11:30   #22
Kineserbolle
Nybegynner
 
Kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 15
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Restegarn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Da er vi to Jeg kjøper det meste gjennom min amerikanske garnlanger gjennom flere år nå, og det er helt latterlig at det går an å bli så lykkelig av fargeskifter, fargesammensetninger, og det å sitte med et mangefarget garn i hendene og føle seg fram til riktig mottaker og mønster for det
.

Jaa! Og jeg strikker ikke en gang! Men garn - ja det kjøper jeg i kilovis! Er med i garn klubber osv... Men jeg har en strikkende mamma som strikker opp for meg og jeg er i læreprosessen

Jeg forstår dog ikke hvorfor amarika ulla er så mye mykere enn den norske ulla??

Jeg fant dog dette blogg innlegget:
http://traadsnella.blogspot.com/2011...pfordring.html

Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 12:26   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restegarn

Man _må_ ikke kjøpe fra USA for å få bra garn altså Flere her inne sverger f.eks til Wollmeise, som vel er tysk?
Jeg anbefaler alle med (begynnende) garndille å melde seg inn på www.ravelry.com, og ta en titt på garntypene der - og prosjektene de er brukt til

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:23   #24
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restegarn

Her strikker enten storesøster det opp eller vi gir det til SFO.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:39   #25
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restegarn

Her får jeg restegarn av mamma for å lage Amigurumi-figurer (heklede/strikkede figurer)

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:44   #26
lillamamma
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Restegarn

Jeg har gitt opp alt restegarnet mitt...ble bare stresset av å ha så mye liggende uten å ha perfekte prosjekter til det.
Jeg sorterte ut de fineste, mest anvennelige garnene, alpakka, nøstebarnull, peer gynt/smart og sparte på, og gav alt annet til bhg. De ble kjempeglade for å få en hel søppelsekk med garn!
Og enda har jeg flere usorterte poser stående hos svigers...

__________________
2005 2007 2011

Sist redigert av lillamamma : 20-02-11 kl 19:52.
lillamamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:25   #27
Kineserbolle
Nybegynner
 
Kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 15
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Restegarn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Man _må_ ikke kjøpe fra USA for å få bra garn altså Flere her inne sverger f.eks til Wollmeise, som vel er tysk?
Jeg anbefaler alle med (begynnende) garndille å melde seg inn på www.ravelry.com, og ta en titt på garntypene der - og prosjektene de er brukt til

Jeg vet man ikke _MÅ_ det Men jeg har nå lagt min elsk på det og har blitt bekjente med flere av fargerne der borte som jeg nå får litt av det jeg ønsker meg mest - da trenger jeg ikke flere steder jeg

__________________
Charlotte ❤♡❤ Bolla
Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:40   #28
Kineserbolle
Nybegynner
 
Kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 15
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Restegarn

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Prosjektene til kineserbolle var utrolig lekre! Kan man få link til garnlager hvor man får kjøpt dette garnet?

Her går garnet til skole/SFO/Husfliden. Har akkurat hatt en kjempe rydderunde og da får jeg så god samvittighet når jeg skal ut og kjøpe enda mer garn

Dressen er strikket av Lollytree Yarn sitt "Rainbow scraps set" - Hun har dog spesialfarget dem til meg på Organic Gaia Bulky i den mengden jeg ville ha. Finnes litt mer inni der også da. tilsammen brukt rundt 24 oz garn (et hespe på 4oz = ca 113 gram) så den dressen er solid

Genseren, en Ridinghood Sweater er strikket i mange forskjellige rester

__________________
Charlotte ❤♡❤ Bolla
Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:00   #29
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Restegarn

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Skolen og SFO vil gjerne ha om du ikke har tenkt å bruke det til noe

1.klassingen her hadde nylig i lekse å ta med restegarn. Jenta dro på skolen med temmelig baktung sekk neste dag og jeg var lykkelig innehaver av et tomt skap.

Spør på skolen og sfo om de fortsatt har noe ledig plass til ditt garn....!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no