Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har dere hytte?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har dere hytte?
Ja, to eller flere 4 1,93%
Ja, 1 38 18,36%
Nei, men vi disponerer to eller flere hytter nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 36 17,39%
Nei, men vi disponerer 1 hytte nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 40 19,32%
Nei, men vi får låne hytte av familie eller venner iblant 8 3,86%
Nei, men vi pleier å leie hytte 9 4,35%
Nei, og vi reiser knapt på hytteferie overhodet 41 19,81%
Nei, men vi ønsker oss det 24 11,59%
Annet - du har jo ikke peiling på hytteliv, din stuegris! 7 3,38%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-15, 12:39   #81
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hytte?

Teoretisk sett ja. Fordi den er en del av skogen og eiendommene som vi eier etter at vi tok over gården. Praktisk så er det foreldrene hans som bruker den.

Hytta er fin den, med strøm, men vann må bæres. To anneks. Jeg kan sitte på trappa og kaste stein ut i vannet, og vi har egen molo og sandstrand. Det er et lite skogsvann, så det blir fort deilig badetempratur der.
Og det tar akkurat 15 minutter å kjøre hjemmefra.

Men den er liksom ikke "vår" selv om den er det på papiret. Så jeg føler meg ikke veldig hjemme der. Vi er der endel, men jeg sover aldri der. Når svigers blir så gamle at de ikke orker å drive på, kan nok vi gjøre den mer til vår.

Skulle ønske jeg disponerte en hytte ved et skianlegg og ei hytte ved sjøen. :kravstor:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:44   #82
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi har tilgang til ganske billig leie av hytter gjennom mannens arbeidsgiver, må jeg legge til. I tillegg er vi som regel på leirskolepåske hvert år, der hyttefaktoren er ganske høy, bare at det er tre måltider om dagen og renhold inkludert. Så behovene kan greit dekkes om/når de oppstår. F.eks. var vi på fjellet i høstferien, koste oss veldig og kunne bare dra hjem uten å måtte vaske oss ut.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:06   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hytte?

Ja, men kanskje ikke det de fleste forbinder med hytte-hytte, vi har utleieleilighet i USA som vi kaller hytte. Vi valgte å selge fjellhytta og kjøpe der. Vi bruker den flere døgn enn vi brukte fjellhytta i Norge. Vi har nær familie som bor fast på et stort vintersportssted.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:12   #84
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi disponerte 2, så solgte svigermor sin, og nå er det bare foreldrene mine sin igjen. Det er en hytte på fjellet med fasiliteter som gjør at den går an å bruke .
Jeg er nok der Toffen er og har egentlig ikke boevne utover mine utdelte kvadratmeter hjemme (som måler 150-160-ish fra og med fredag!). Det er kaos og høy sjuskefaktor som regjerer til vanlig, og en hytte er jo bare double-trouble.

Men, jeg har en mann som gjerne vil ha hytte. På fjellet. Jeg hadde nok helst ville hatt en sørlandsidyll om jeg skulle hatt noe, uansett ville jeg hatt noe ved sjøen. Men det er fjellhytte som er mannens drøm, han har vokst opp med den slags og jeg tipper det blir en gang i fremtiden- da med lavterskelsopplegg slik at all pakking som kreves før en hyttehelg er det man står og går i.
Vi kan iallefalll ikke klemme alle inn på mine foreldres hytte for alltid. Summen av barnebarn utgjør straks 5 gutter, de vil fylle opp fellesarealet på egen hånd om noen få år .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 24-02-15 kl 14:36.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:32   #85
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi disponerer hytte på deling med svigerfamilien halve året, men det fungerer bare suboptimalt, og kunne tenkt oss vår eigen plass kor vi kan komme oss bort frå kvardagen på. Eg liker for så vidt å reise og, men det er noko med den roen ein finn når ein kjem tilbake til same plassen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:35   #86
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hytte?

Har ikke hytte. Ser ikke for meg at vi hadde hatt tid/ork til noe sånt heller. Fredager er vi jo helt utslitt, og i helga skal vi gjøre alt vi ikke fikk tid til i uka.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:40   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Nei, og vil ikke ha.

Jeg er vokst opp med hytte ved sjøen, og den låner vi av og til vi ennå. Men jeg er ikke interessert i å eie den. Jeg ønsker ikke å overta den, selv om det blir sårt, spesielt for ungene. Men det er bare stress. Langt å kjøre, relativt primitivt, jeg hater å pakke og vaske opp og vaske ut, mannen er redd i båt(!) og liker ikke fisk... Ikke er vi handy, noen av oss, overskudd er en kronisk mangelvare, vi har nok med vårt eget hus som aldri blir ferdig med noe som helst. Dessuten elsker vi å reise og bruker alle våre penger på det.

Jeg kunne eid ei hytte dersom det ikke kostet meg noe, hvis den var fancy og lettstelt og noen gjorde den rent og fikset alt for meg. Kanskje. Er ikke sikker på det engang, egentlig.


Sist redigert av Hyacinth : 24-02-15 kl 15:50.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:41   #88
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi har ikke egen hytte.

Vi har fri tilgang på mine foreldres hytte ved sjøen. Og så kan vi låne svigerfars hytte på fjellet. Men da er man jo gjest, så jeg synes ikke det er easy peasy å bruke. Så jeg er såvidt begynt å fable om egen hytte. Både mannen og jeg er vokst opp med å ha hytte både på fjellet og ved sjøen, og har vel konkludert med at vi liker sjøhytte best. Ulempen er bare at da kan man bruke hytta sjeldnere. Det hadde jo vært fint med en hytte som funket i påskeferien og vinterferien også. Så vi får se.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 14:59   #89
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi har ikke hytte, og heller ikke tilgang på. Ønsker oss ikke heller; vi er glade i å reise til nye steder, og, ikke minst glade i å være hjemme hos oss selv.

Men jeg har vokst opp med hytte ved sjøen, kort vei fra Oslo, og elsket det! Å vende tilbake etter en lang vinter, finne alt på sin plass (inne og ute), se forandringer i den bittelille byen (et hus som var malt, en ny flytebrygge), spise av det gamle frokostserviset og de lyseblå plaskoppene. Den store plenen som rakk oss til livet når vi kom, og måtte slås med ljå (sikkert ikke så morsomt for de voksne, men), duften av det, og i det hele tatt. Jeg trøster meg med at Ullungen opplever noe av det samme når vi besøker hennes besteforeldre på hjemgården til Xian-mannen på Sunnmøre.

Jeg synes også det virker som "alle" vi kjenner har kjøpt seg hytte, og vi snakker innimellom om hvordan folk har råd til det. (Men konkluderer med at vi sikkert også kunne gjort det, hadde det ikke vært for vår skjørlevenhet <- god mat og vin og reiser.)

Selv om vi egentlig liker å reise til nye steder, skal vi for fjerde år på rad leie det samme sommerhuset på Sjælland. Det er vårt paradis, og vi får oss ikke til å legge andre planer for sommerferien (men gi oss en sommer med regn og kjølig vær, så bærer det nok sørover i Europa igjen).

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi har tilgang til to, ei på fjellet med god standard og forholdsvis ny og et hus ved sjøen som er 120 år og fullstendig standardfritt. Vi bruke kun den ved sjøen. Å disponere er ikkje godt nok for meg ( ) og eg spare iherdig til å bygge sjølv ved sjøen. Som Saint er eg ikkje spesielt glad i å reise, livslykke for meg er i grunn å dra en fredag, finne fram joggebuksa, vinglaset og boka mi og berre vere til fram til søndag ettermiddag. Lysta til mitt eget kjem av behovet for å kunne disponere heilt fritt, slippe fullstendig vask søndag ettermiddag, la sengetøyet mitt ligge igjen, ha trusene mine i ei skuff osv.

Det du beskriver her (min uthevelse), er i grunnen en vanlig helg for meg, bare at det skjer hjemme.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 24-02-15 kl 15:10.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:24   #90
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Men jeg har vokst opp med hytte ved sjøen, kort vei fra Oslo, og elsket det! Å vende tilbake etter en lang vinter, finne alt på sin plass (inne og ute), se forandringer i den bittelille byen (et hus som var malt, en ny flytebrygge), spise av det gamle frokostserviset og de lyseblå plaskoppene. Den store plenen som rakk oss til livet når vi kom, og måtte slås med ljå (sikkert ikke så morsomt for de voksne, men), duften av det, og i det hele tatt.

Jeg har også vokst opp med det, og har samme typen minner. Men det når ikke opp i prioriteringssystemet mitt i det hele tatt. (Skjørlevnet, derimot.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:30   #91
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

(sakset fra nettet)
Har man boevne, så vet man at kjøkkenutstyr må vaskes opp når det er brukt. At matrester ikke må bli liggende i dagevis. At det ikke må tennes opp bål i oppgangen eller kastes søppel og møbler ut av vinduene. Er man uten boevne, så har man det kaotisk og helsefarlig i sin egen leilighet. Og man ødelegger og skaper vanskeligheter for naboene sine.

Den er jo ikke manglende - den er bare begrenset.

Naboene lider ingen nød - dessuten har jeg såpass høy sosial kompetanse at den begrensede boevnen mest gjør seg gjeldende der ingen ser.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:31   #92
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere hytte?

Disponerer 3 fritt egentlig 4 da vi alltid er velkomne til broren min sin også

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:45   #93
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har også vokst opp med det, og har samme typen minner. Men det når ikke opp i prioriteringssystemet mitt i det hele tatt. (Skjørlevnet, derimot.)

Skjørlevnet, gitt! Dette ordet har jeg feillest som skjørlevenhet i alle år (var en hund etter gamle bøker som barn, og har det nok derfra). Tror aldri jeg har brukt det skriftlig før (men skal gjøre det mer fra nå av!), så det var greit å få det oppklart. /

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:49   #94
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ulempen er bare at da kan man bruke hytta sjeldnere. Det hadde jo vært fint med en hytte som funket i påskeferien og vinterferien også. Så vi får se.

Vi bruker sjøhytta i påskeferien! Det er superdeilig. Og i vinterferien drar vi på dagsturer dit.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg synes også det virker som "alle" vi kjenner har kjøpt seg hytte, og vi snakker innimellom om hvordan folk har råd til det. (Men konkluderer med at vi sikkert også kunne gjort det, hadde det ikke vært for vår skjørlevenhet <- god mat og vin og reiser.)

Vi har heller ikke råd til hytte. Dvs. vi hadde hatt det om vi hadde droppet de tre siste feriene våre, alle spontanturer til Stockholm og Gøteborg, og ikke leid den vi har på åremål. Men nei, jeg liker det sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:52   #95
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.



Det du beskriver her (min uthevelse), er i grunnen en vanlig helg for meg, bare at det skjer hjemme.

Eg syns heimehelgar alltid har et element av stress i seg. Klær som skal vaskast, skulle eg ikkje ha rydda vaskerommet, folk som skal besøkast, mat som skal handlast. På hytta er eg berre til og tida er sein. Eg finn ei jording i å hente vatn, koke det opp på vedovnen, temperere det til oppvasktemperatur, vaske opp, tørke en og en ting. Det høyres kanskje veldig sært ut, men på hytta finn eg ro i det som i kvardagen er hektisk.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:59   #96
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.419
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hytte?

Nei, vi har ikke hytte og disponerer heller ikke hytte. Og jeg ønsker meg heller ikke hytte. Jeg vil heller leie her og der og kunne variere hvor vi reiser.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 16:21   #97
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hytte?

Ja, vi disponerer en hytte som eies av min far, samt en firmahytte (kan stort sett da dit på kort varsel).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 16:22   #98
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hytte?

Umulig å svare i påll. Vi disponerer en sjøhytte fritt, en innimellom, leier jevnlig fjellhytte og har fjellhytte under planlegging.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 16:37   #99
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hytte?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg syns heimehelgar alltid har et element av stress i seg. Klær som skal vaskast, skulle eg ikkje ha rydda vaskerommet, folk som skal besøkast, mat som skal handlast. På hytta er eg berre til og tida er sein. Eg finn ei jording i å hente vatn, koke det opp på vedovnen, temperere det til oppvasktemperatur, vaske opp, tørke en og en ting. Det høyres kanskje veldig sært ut, men på hytta finn eg ro i det som i kvardagen er hektisk.

Jeg ser helt klart den, altså. Fikk bare lyst til å skryte av hvor flink jeg har blitt til å late meg i helgene.

Foreldrene mine bor i utlandet, og leiligheten deres står tom. Det hender vi tar helgen der, for å komme vekk og slappe helt av, uten at det så mye som ringer på døren. Vi kaller det "hytta på vestkanten", så jeg burde vel svart at vi har tilgang på hytte i pollen.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 16:40   #100
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hytte?

Vi har overtatt/kjøpt far sitt barndomshjem for 6-7 år siden.
Vi bruker huset som hytte. Vi har i tillegg naust, brygge og strandlinje ved sjøen.
Vi skal innrede oppe på naustet i sommer, så har vi plass til overnattingsgjester der også.

I tillegg disponerer vi mine foreldre sin hytte, men i.o.m vi har "hytte" selv, blir den lite brukt av oss.


Sist redigert av Tilde : 24-02-15 kl 20:53.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no