Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-22, 14:42   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Dette er jo helt håpløst. Det er jo ikke sånn at vi har ventet i det lengste med å bestille time heller. Det har vært kul umulig å få time, lenge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 15:39   #82
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.786
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Kom over denne nå:

https://dinside.dagbladet.no/reise/h...d-for/76084424

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 16:04   #83
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi skal til London i sommer og ser at det står spesifikt pass om Storbritannia.
ID-kort er bare EU og EØS.

Datter har passtime 9.7 og vi tenker reise 11.08. Det er risky ....:/

Du vil ikke rekke å få pass innen den tid. Sjekk timer hele tiden og plutselig dukker det opp en avbestilt eller at de legger ut noen kveldstimer. Men en må stadig sjekke så dukker det plutselig opp en du kan bestille tidligere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 17:51   #84
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.021
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Føler meg nesten frekk som beholder timene våre etter dagens sms fra politiet.
Vi har ikke akkurat prekært behov, men orker ikke reise rundt med passet som ID.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 17:58   #85
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.823
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg skal bestille ID-korttime til 17-åringen over sommeren. Det er sikkert lurt å ha for en som ikke har sertifikat å legitimere seg med.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 22:31   #86
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Men hvis pass/id kort ikke er kommet i tide så kan en vel få nødpass da? Stress men…

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 11:24   #87
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Dette er jo helt spinnvilt. Jeg har prøvd å få pass til min eldste siden februar. Var derfor veldig nøye med å møte i god tid for to uker siden, bare for å oppdage at jeg hadde glemt å få med tillatelse fra far. Spurte pent om å få det sendt i taxi, ville ta 10 minutter, men det kunne de ikke gi meg. Ble ganske sur for det. Ventet nesten 3 måneder på det. Tror jeg var så oppsatt på den tiden at jeg glemte alt annet.

Fikk kastet oss i bilen og kjørt til en annen by 1,5 time unna to dager senere.

Men om de ikke kan levere innen 10 uker for så å sende feil er jo alt kjørt. Og jeg startet som sagt planlegging i feb med avreise 20. juli.

Kan ikke fatte at de ikke kan få en ordning med at pass forlenges?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 11:42   #88
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Det jeg ikke helt skjønner er at de ikke har forutsett at mange trenger p fornye passene sine og opprettholdt leveransene i perioden med mindre reising. Og problemene er jo i hele Europa.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:49   #89
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg lurer på hvordan det vil være å få nødpass. Noen som vet? Vi reiser på ferie 17 juni og hadde time til pass i slutten av april. Det vil være heeelt jævlig om en av 13 må være hjemme pga dette. Vi skal reise på første og eneste ferie med alle våre 7 barn med partnere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:55   #90
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.786
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Forrige uke fikk ungen passet sitt i posten. Jeg hentet mitt idag * fikk mld igår), personen bak skranken spurte hvor lenge jeg har ventet, siden 11. april...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:58   #91
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg lurer på hvordan det vil være å få nødpass. Noen som vet? Vi reiser på ferie 17 juni og hadde time til pass i slutten av april. Det vil være heeelt jævlig om en av 13 må være hjemme pga dette. Vi skal reise på første og eneste ferie med alle våre 7 barn med partnere.

Jeg vil tro at det burde gå bra å få passene innen det. Leveringstiden nå må jo være for de som bestiller nå og ikke de som allerede er i kø og som er bestilt for ganske lenge siden. Jeg så jo her inne at de som bestilte tidligere i april allerede har fått, så da vil jeg tro at når man har bestilt i slutten av april, så begynner man å rykke nokså langt frem i køen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:10   #92
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg regner med at du får dem i tide, men leste faktisk at man ikke burde satse på nødpass og at de kom til å innføre restriksjoner også på dem, altså bare at de som var i nød skulle få dem og at en ferietur ikke er nød. Skal se om jeg finner lenke

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:12   #93
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Står noe av det her. Var ikke den jeg så i går, men samme poenger https://dinside.dagbladet.no/reise/t...thull/76085318

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:29   #94
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.830
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Det er virkelig krise når de sier dette. De sa at man burde vente med å bestille reise til man hadde pass.

https://www.nrk.no/nyheter/politiet_...ass-1.15971225

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:38   #95
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er virkelig krise når de sier dette. De sa at man burde vente med å bestille reise til man hadde pass.

https://www.nrk.no/nyheter/politiet_...ass-1.15971225

Nå er det nesten en måned siden jeg bestilte pass og to måneder til vi drar, så jeg har bestilt billetter. Men flybilletene kan endres dato på og hotellet kan avbestilles uten å tape noe. Så dersom det går helt skeis og vi ikke får dem, så får det bli høstferie i stedet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 21:12   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi har virkelig fulgt med og flyttet timen fremover flere ganger. Jeg blir provosert når de NÅ sier at vi ikke skal bestille billetter. Det gjorde vi for mange måneder siden da dette ikke var noen kjent problemstilling.

Nå har snuppa time på tirsdag. Egentlig er timen til både id-kort og pass. Blir vi tvunget til å velge, så går vi for ID-kort, for det skal være nok innen Schengen (og så får hun heller bli hjemme fra Londonturen - den skulle uansett bare vare noen dager).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 23:00   #97
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg kan melde om at jeg i dag fikk sms om at ID-kortet ble postlagt, 7 dager etter jeg hadde time. Så det var kjappere enn forventet og hva de opplyser om (2-3 uker).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 23:43   #98
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Gladsak fra Bodø; Passtime forrige mandag, og forespeilet 6 ukers leveringstid. Skikkelig nerverpirrende siden vedkommende (2 barn) skulle på sin USA-reise 5 uker etterpå.
3 dager etter passtime kom beskjed om at passene kunne hentes på politistasjonen, det var veldig overraskende.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 07:31   #99
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi bestilte også ferie lenge før denne krisen var aktuell, så akkurat det får vi ikke gjort så mye med. Dilemmaet for vår del er hva vi gjør om hennes pass ikke kommer i tide og hun ikke får nødpass. Jeg vet ikke hvordan jeg vil håndtere det. Skal bare hun bli hjemme mens vi andre 12 drar?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 07:38   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.479
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg bare skjønner ikke hvordan de klarer å sende de feil.

Mye av årsaken til at det tar så lang tid er jo både pga pandemi og krig så tror nok ikke passleverandører gjør det for å være vrien lizzom.

Den økte tiden nå skyldes særlig mangel på råvarer til selve passet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no