Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det lov? (ang. misvisende vare- og annonseplassering)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 21:32   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov? (ang. misvisende vare- og annonseplassering)

I dag var jeg og alfaMannen og kjøpte ny bærbar pc til meg. Jeg er blånn som bare det når det kommer til tekniske spesifikasjoner, heldigvis er mannen god på sånt.

På Lefdal kikket vi på en rimelig liten sak, et forholdsvis ukjent merke som jeg ikke en gang husker navnet på nå. Ved siden av prislappen med spesifikasjoner sto, logisk nok en pc av samme merke, og det var opplagt at det var den pcen som var beskrevet på annonsen. Trodde jeg.

Mannen kikker nærmere på pcen, så på spesifikasjonene som var på den, og kikket nærmere på beskrivelsen på arket ved siden av, og det stemte ikke. Pcen som var utstilt var mye bedre, og når vi studerte det bittelille bildet på annonsen nærmere var den faktisk ikke helt lik.

Vi spurte en ansatt om det var pcen som var beskrevet som sto der.
Må referere den litt morsomme samtalen...

Lefdalmann: -Ja, det er den samme.
alfaMann: -Nei, det er det ikke.
Lefdalmann: -Nei, men det er nesten det samme, samme merket og så er den jo helt lik!
alfaCharlie: -Det er den slett ikke, se på bildet!
Lefdalmann: -Hæ? Åh. Neivel.
alfaMann: -Dessuten er det ikke de samme spesifikasjonene.
Lefdalmann: -Æh. Nei.
alfaMann: -Pcen i annonsen koster 3999,-, hvor mye koster denne?
Lefdalmann: -8999,-
alfaCharlie: - Burde ikke den riktige prisen stå der?
Lefdalmann: -Ja, men de er jo nesten like! Dessuten er dere de første som har misforstått.
alfaCharlie: -Tvertimot. Vi er de første som har FORSTÅTT!



Jeg blir så vilt irritert over slik veiledende markedsføring, og ikke minst cocky brødhueLefdalmann. Og nei, vi kjøpte ikke PC der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:47   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det lov? (ang. misvisende vare- og annonseplassering)

Øh.
Hallo!?
Er det virkelig mulig?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no