Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

SPA-bursdag til sjuåring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-13, 22:34   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Velvære er en fin ting ja. Men synes også det er litt VEL stort kropsfokus for små barn. Kropsfikseringen i norge (verden for den del) har gått ALT for langt. En 7åring skal i mitt hode ikke tenke på spa behandlinger og massasje.

Det kan jo like gjerne være med på å ufarligjøre kroppsfokuset tenker jeg. At det er ok med litt kropp og hudkontakt. Så kanskje de tør kle av seg alle klærne når de skal dusje etter kroppsøvningen også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:41   #42
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det kan jo like gjerne være med på å ufarligjøre kroppsfokuset tenker jeg. At det er ok med litt kropp og hudkontakt. Så kanskje de tør kle av seg alle klærne når de skal dusje etter kroppsøvningen også.

Det er jo såklart også en måte å se på det
Jeg mener det da er et problem man tar opp om det oppstår

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:42   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det er jo såklart også en måte å se på det
Jeg mener det da er et problem man tar opp om det oppstår

Du tror altså ikke på forebygging?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:46   #44
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du tror altså ikke på forebygging?

Det har jeg aldri sagt, går mere på hvilke midler man bruker for å forbygge ting. Spa er et steg for langt etter min mening

Edit: Ser jeg har ordlagt meg dårlig i forige innlegg. Beklager det

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:46   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Mtp. signaleffekt, så synes jeg ikke spabursdag er noe verre enn andre, mer velkjente bursdagstema. For min del handler ikke spa om noe annet enn velvære og avslapning.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:49   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Velvære er en fin ting ja. Men synes også det er litt VEL stort kropsfokus for små barn. Kropsfikseringen i norge (verden for den del) har gått ALT for langt. En 7åring skal i mitt hode ikke tenke på spa behandlinger og massasje.

Her hadde de massasje på skolen i 1. klasse. Usikker på om de har nå i 2. De likte det godt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:52   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det har jeg aldri sagt, går mere på hvilke midler man bruker for å forbygge ting. Spa er et steg for langt etter min mening

Edit: Ser jeg har ordlagt meg dårlig i forige innlegg. Beklager det

Alt i orden.

Jeg tror nok ikke man arrangerer spabursdag for å forebygge negativt kroppsfokus. Men jeg tror absolutt ikke det trenger å ha negativ effekt heller, og det er jo en fin ting. Det er en type bursdag som ikke trenger å koste masse penger, og legger ikke lista høyt i forhold til deltagelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:06   #48
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Det blir helt sikkert en super bursdag. Min 7 åring hadde nok også digget spa bursdag.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:07   #49
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Velvære er en fin ting ja. Men synes også det er litt VEL stort kropsfokus for små barn. Kropsfikseringen i norge (verden for den del) har gått ALT for langt. En 7åring skal i mitt hode ikke tenke på spa behandlinger og massasje.

Jeg synes dette høres ut som en genial idé.

Vi har titt og ofte spa i barnehagen. Med kompismassasje, smoothie, velvære og det som bedre er. Jeg har aldri (!!) tenkt at dette er et problem med tanke på kroppsfiksering. Tvert i mot.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:10   #50
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Hadde jeg kommet inn i barnehagen for å hente jentungen min, å de har ligget der med ansiktsmasker (som det ble nevnt tidligere). Da har jeg nok sagt fra.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:12   #51
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Hadde jeg kommet inn i barnehagen for å hente jentungen min, å de har ligget der med ansiktsmasker (som det ble nevnt tidligere). Da har jeg nok sagt fra.

Hvorfor?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:13   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Min (gutt) har fått neglelakk i bhg. Det hadde vært stas. Helt OK for meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:13   #53
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hvorfor?

Det har jeg da virkelig begrunnet tidligere i tråden?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:16   #54
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det har jeg da virkelig begrunnet tidligere i tråden?

Tenker du bare kroppsfiksering og skjønnhetsideal? Jeg tar ansiktsmaske for velværens del og absolutt ikke for skjønnhetens del. Det samme gjelder fotbad, massasje og så videre. Så jeg klarer ikke helt å se problemstillingen og hva du har problemer med.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:22   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Tenker du bare kroppsfiksering og skjønnhetsideal? Jeg tar ansiktsmaske for velværens del og absolutt ikke for skjønnhetens del. Det samme gjelder fotbad, massasje og så videre. Så jeg klarer ikke helt å se problemstillingen og hva du har problemer med.

I minstens barnehage har de varmt rom med bassenger. Jeg tenker det blir noe av det samme. De bader, plasker og koser seg for velværen og trivselens skyld, men man kan vel saktens beskylde dem for å være kropps- og utseendefokuserte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:04   #56
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Hadde jeg kommet inn i barnehagen for å hente jentungen min, å de har ligget der med ansiktsmasker (som det ble nevnt tidligere). Da har jeg nok sagt fra.

På samme måte som du hadde sagt fra om de hadde kledd seg ut som prinsesser også da? Sett seg i speilet og syntes de var fine?

Jeg er glad barna kan læres i at hudkontakt og kropp er naturlig, og at det å ta på hverandre er en fin ting. Det å massere hverandre og leke spa har for meg ikke noe med kroppsidealet å gjøre, men om å ha det godt og koselig. Og at det å pleie kroppen på ulike måter er å ta vare på den.

Om barnehagen hadde hatt sminkekurs ville jeg kanskje reagert litt annerledes.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:49   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Den gang da poden var pode (og ikke tenåring) ville han ha vært overlykkelig for spa. Hadde han med på hammam da han var litt yngre og han og kompisen storkoste seg med å bli "pampret". Guttene har aldri vært opptatt av utseende og og de koblet det slett ikke mot det. De koste seg og følte seg rike.

Synes det høres herlig ut med spabursdag.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:50   #58
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Jaja. Jeg orker ikke hive meg inn i diskusjonen, annet enn å si at jeg overhodet ikke engang har tenkt tanken på at spa, velvære og massasje er uteseende-fokusert.

Da kan man heller stille spørsmål til prinsesse-bursdager om man skal ta skjønnhetstyranniet her.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:04   #59
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Jeg ser på det som et tema/ramme som andre bursdagstemaer. Litt moro, litt føle seg stor, drikke noe fra fine glass og kose seg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:05   #60
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SPA-bursdag til sjuåring

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jaja. Jeg orker ikke hive meg inn i diskusjonen, annet enn å si at jeg overhodet ikke engang har tenkt tanken på at spa, velvære og massasje er uteseende-fokusert.

Da kan man heller stille spørsmål til prinsesse-bursdager om man skal ta skjønnhetstyranniet her.

Enig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no