Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storesøsken og henting i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-13, 21:18   #21
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

At barnet bare kan ta med seg en lapp om at det er greit synes jeg jo er merkelig, hvem som helst kan å skrevet den lappen og kan presse barnet til å hente.
Det vanlige er vel å ha signert på noe i barnehagen.

Det kan jo hende de er merkelige, men det kan jo være grunner som du ikke vet om som gjør at de har måttet stramme inn.
Snakk med dem du, du kommer nok mye lenger da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:15   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Vi har signert på at sekstenåringen kan hente når som helst. Skal de to andre hente ringer jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:53   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

At barnet bare kan ta med seg en lapp om at det er greit synes jeg jo er merkelig, hvem som helst kan å skrevet den lappen og kan presse barnet til å hente.
Det vanlige er vel å ha signert på noe i barnehagen.

Det kan jo hende de er merkelige, men det kan jo være grunner som du ikke vet om som gjør at de har måttet stramme inn.
Snakk med dem du, du kommer nok mye lenger da.

Vi hadde lenge en lapp som var levert i barnehagen (den lå i en perm eller noe) om at storesøster kunne hente, der det også sto at hun ikke kom alene. Om hun kom var en av oss i bilen ute.

Det er mye rart i den barnehagen, mange med ulike meninger som styrer og bestemmer, og som ikke er enige seg imellom. Men nettopp fordi det er så mye rart der (av mye mer alvorlig karakter) så trenger jeg å høre med andre som ikke har barn der om hva som faktisk er rart og hva som er normalt andre steder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:07   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg har snakket med barnehagen. Joda, storesøster kan hente hun. Dersom vi sier ifra på morgenen eller ringer. Jada, det skal være lettvint.

(Jeg er glad de ikke slurver med sikkerheten altså. Jeg er det. Men f.eks foreldrene mine, som de kjenner godt igjen siden de har hentet med jevne mellomrom i flere år, de kan bare komme og hente uten beskjed. Vel. Neste gang jeg nesten må sperre veien med en parkert bil skal jeg ta meg gooood tid ved henting tror jeg.. Det er som sagt mye annet rart i denne barnehagen, hadde ting vært riktig bra ellers hadde ikke dette irritert meg slik.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:48   #25
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har snakket med barnehagen. Joda, storesøster kan hente hun. Dersom vi sier ifra på morgenen eller ringer. Jada, det skal være lettvint.

(Jeg er glad de ikke slurver med sikkerheten altså. Jeg er det. Men f.eks foreldrene mine, som de kjenner godt igjen siden de har hentet med jevne mellomrom i flere år, de kan bare komme og hente uten beskjed. Vel. Neste gang jeg nesten må sperre veien med en parkert bil skal jeg ta meg gooood tid ved henting tror jeg.. Det er som sagt mye annet rart i denne barnehagen, hadde ting vært riktig bra ellers hadde ikke dette irritert meg slik.

Jeg skjønner barnehagen litt også, jeg. Det er annerledes med voksne besteforeldre som kan hente uten nærmere beskjed, enn storesøsken. Jeg har selv hatt storesøsken i barnehagen som kommer for å hente, men når jeg ringer foreldrene for å sjekke om det stemmer, så viser det seg at de ikke egentlig hadde noen avtale om det den dagen. De har f.eks. kommet rett fra skolen og til barnehagen fordi de plutselig fikk lyst til å hente småsøsknene. Og da er jeg veldig glad for at jeg ikke har latt dem gå, men sjekket en ekstra gang.

Dette har vært storesøstre i 9-10-årsalderen, stort sett, men det er så klart forskjell på storesøsken, både når det gjelder alder og modenhet og om de kan stoles på 100 %. Barn på den alderen kan være ganske impulsive.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:56   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg ser helt klart den, sokk. Og som grunnregel forstår jeg det. Vi bor overhodet ikke slik til at storesøster kan svinse innom på vei hjem, det blir helt feil retning mange kilometer for henne. Og jeg har understreket for barnehagen at dette er noe som kun vil være tilfelle da en av oss foreldre er i bil utenfor på veien om de skulle ha behov for å sjekke. Jeg får holde på strategien jeg har overfor barnehagen, telle til 10 eller 100, se fram til sommeren og sprette champagnen den dagen vi går ut porten for siste gang.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 01:18   #27
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg ser helt klart den, sokk. Og som grunnregel forstår jeg det. Vi bor overhodet ikke slik til at storesøster kan svinse innom på vei hjem, det blir helt feil retning mange kilometer for henne.

Da synes jeg de er vrange.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no