Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frokost på skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 09:26   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Du snakker av erfaring?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:30   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Jeg synes dette er et topp tilbud, forutsatt at det er sunn mat som serveres. Det er et tilbud på SFO her (fra 08.00 til 08.30), men jeg har måttet bitche så mye for å få dem til å skjønne at nugatti, syltetøy, lassevis med frokost på honni korn (!) etc. ikke er greit at jeg nå vurdere å slutte med hele greia.
Ulempen med det er at barna kommer til SFO ca. 07.30 og da mister de mye av det sosiale hvis de ikke skal spise der.

Jeg er selv et "nekte-frokost"-menneske og synes det er bra å slippe å trykke i meg en skive for at ungene skal se jeg spiser.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:46   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Som vanlig ser ikke Macy skogen for sine egne meninger. Dette handler ikke om hva som er lettvint for foreldrene, men om hva som er hyggelig for barnene.

Selv kan jeg ikke helt tenke meg at mine barn ikke skal spise frokost hjemme. Jeg synes at frokosten er hyggelig og jeg er kontrollfreak nok til at jeg gjerne vil vite hva de får i seg. Men mine barn synes alltid at det er hyggelig å spise sammen med andre og i barnehagetiden har de spist to frokoster fordi de gjerne ville ha med seg frokost dit også. Jeg tror nok at storesøster gjerne hadde spist en frokost nummer 2 på skolen om tilbudet var der. Men for oss er ikke dette så veldig viktig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:09   #24
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Her er det frokost på SFO. Havregrøt. Rett og slett.
Og ungene som ellers er som sirup å få til å gjøre noe som helst om morgenen, enten det er å spise, dusje eller komme seg avgårde, fyker ut døra for å rekke frokosten nå.

Når det gjelder "dugelige" vs. "udugelige" foreldre, husker jeg at jeg skrev følgende i fjor ang. min egen frokostnektende datter som også er rammet av "Askepott-syndromet" (ven, vakker heltinne med slem stemor...):



“Stå opp, lille venn. Nå er det frokost og du må stå opp nå så du rekker å spise.”
“Nei! Vil ikke ha!”

———————–

“Nå må du stå opp. Bordet er ferdig dekket og det er kakao til.”
“Nei! Orker ikke!”

————————

“God morgen, lille venn! Hva vil du ha til frokost i dag?”
“Ingenting!”
“Men du må jo ha noe.”
“Nei!”
“Ok. Da lager jeg ekstra matpakke til deg, så får du spise i første friminutt om du orker.”

—————-

“Ta i det minste en yoghurt og en banan, da. Så du ikke går til skolen på helt tom mage.”
“Nei!”

—————-

Telefonen ringer. Datteren har vært hos skolehelsesøster.
Datteren har sagt at hun har mye vondt i magen. Helsesøster har snakket med det stakkars barnet om spisevaner og frokost. Frokost som hun visstnok ikke får. En opplysning som får mors underkjeve til å deise ned noen hakk av sjokk og vantro. Får ikke frokost?! Den lille…

“Kanskje om dere gir henne frokost om morgenen? Det er jo viktig å ikke starte dagen på tom mage og ….bla….bla…bla….”

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:28   #25
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokost på skolen

Frukost på skulen hadde vore kjempebra. Gjerne lunsj og. Sunn og god mat, sjølvsagt.

Ingen av oss er svoltne om morgonen og alle er litt morgongretne, men kjempar i seg ei brødskive fordi ein "må". Det blir ikkje veldig triveleg om morgonen av slikt. Det hadde vore betre å kunne ta frukosten i fred og ro litt seinare. Ungane et mykje betre når dei et saman med andre ungar litt seinare og (erfart frå barnehagen).

Å dra inn "udugelege foreldre" som argument i ein slik diskusjon, blir litt merkeleg, tykkjer eg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:30   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Å dra inn "udugelege foreldre" som argument i ein slik diskusjon, blir litt merkeleg, tykkjer eg.

Det er ikke bare merkelig, det er fullstendig malplassert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:35   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost på skolen

Mellomste min har vært av den typen som helst ikke vil ha mat.
Jeg hr gnagd og mast om hvor bra det er å spise, men det har ikke nådd helt inn for å si det pent.
Men så sier læreren hans nesten akkurat det samme, men hun er jo da ikke hans mamma, og jammen nådde ikke hun inn.
Så nå er han i en periode hvor hn er flink til å spise.

Minsten er gjerne sulten når han har våknet helt, og spisr han ikke hjemme spiser han frokost i barnehagen.

Eldstegutten min derimot..............
Han er for trøtt til det meste, og selv om vi smører en brødskrive til han så vil han ikke ha. Ser bare på oss med tomt, trøtt blikk.
Tenåringer er noen ganger sååååååååååå sjarmerende.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:40   #28
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frokost på skolen

Her på vår skole har vi innført en prøveordning med gratis lunsj på skolen. Barna spiser dobbelt så mye som før (mulig det er nyhetens interesse).
I denne prøveperioden skal foreldre og lærere bytte på å bake brød. I og med at vi er såpass få elever, så blir det ikke så mye ekstra arbeid. Barna storkoser seg.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:03   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Jeg synes frokost om morgenen er en koselig ting. Nå som jeg er sykemeldt (og etterpå er i permisjon) er det kos både å lage og spise frokost sammen med snuppa.

Men jeg synes det er et godt tilbud. Det er faktisk ikke alle familier som tar seg tid eller har barn som har lyst på mat med en gang de står opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:05   #30
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost på skolen

Her på skolen får alle barna frukt gratis og det er supert for alle parter synes jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:11   #31
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Frokost på skolen

Hvis mine utsagn provoserer så blir jeg lettere sjokkert. Det er bra at ungene spiser frokost før de starter dagen, jeg er jo enig i det. Hva provoserer med dette? Jeg var da enig med Sitron jeg også. Har skjønt det slik at uansett hva jeg skriver her så vil dere ikke like det, for MACY er den store, stygge ulven som hater barnehager og hater sfo og hater at ungene skal måtte spise alle sine måltider utenfor hjemmet. Og gud forby å nevne kveldsbarnehager. :angst:

Hvis en skole skal gi frokost til sine elever så blir det urettferdig, enten får alle landets skoler skikkelige kantiner med frokost og varm lunsj, eller ingen får. Nå får alle skoler med ungdomstrinn gratis frukt. Vår skole får ikke gratis frukt, for den er ren barneskole. Det er urettferdig, vi vil også ha gratis frukt!

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:26   #32
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Macy; Jeg har faktisk ikke lagt merke til deg før. Så jeg har ikke peiling på hva slags holdninger eller meninger du har. Det jeg reagerte på var at du mente at man ikke skulle gi barn mat på skolen med begrunnelsen at man burde jo fikse dette som foreldre (og med det viste veldig liten forståelse for de ungene som har foreldre som ikke forstår viktigheten av dette, som ikke bryr seg, og som ikke får ungene til å spise hjemme, - som jo nok er årsaken til dette tilbudet).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:26   #33
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du snakker av erfaring?

Har jeg sett deg før?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:30   #34
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Her på skolen får alle barna frukt gratis og det er supert for alle parter synes jeg.

Det er det på skolen til min eldste og. Samt de skal nå starte opp med frokost der iløpet av høsten. Noe jeg syns er kjempeflott da min eldste ikke er så glad i frokost her tidlig på morgenen. På skolen hans har de ansatt noen som skal styre med frokosten, sånn at det ikke blir lærerne eller liknende som må det.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:30   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen.

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jo det er greit tilbud, men da bør alle skolene få dette tilbudet. Så var det det med hva foreldre skal slippe unna da. Å spise en god frokost før en drar på jobb/skole er viktig. Hvis en ikke får tid så får en stå opp tidligere.

Så dette er ikke provoserende? Og tilbud om mat på skolen eller mulighet til å spise medbrakt på skolen mer enn en gang om dagen betyr at barnene ikke skal spise noen måltider hjemme?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:31   #36
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Frokost på skolen

Desembermamma: joda jeg vet at det er mange foreldre der ute som ikke har råd til mat, eller har tid til å gi ungene sine frokost. Lurer litt på hvem som skal finansiere frokosten på skolene? Regninga får vel oss foreldre? Mulig det var en dårlig begrunning fra min side, men det har ingenting med at jeg ikke liker sfo og barnehager osv. Vil slippe å høre dette flere ganger nå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:31   #37
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av Labolina, her.

Det er det på skolen til min eldste og. Samt de skal nå starte opp med frokost der iløpet av høsten. Noe jeg syns er kjempeflott da min eldste ikke er så glad i frokost her tidlig på morgenen. På skolen hans har de ansatt noen som skal styre med frokosten, sånn at det ikke blir lærerne eller liknende som må det.

Dette synes jeg må være flott for alle parter og skulle ønske det kunne bli sånn på alle skoler.

Tenk så sosialt, det blir for ungene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:35   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jo det er greit tilbud, men da bør alle skolene få dette tilbudet. Så var det det med hva foreldre skal slippe unna da. Å spise en god frokost før en drar på jobb/skole er viktig. Hvis en ikke får tid så får en stå opp tidligere.

Hvis alle foreldre gjorde alt som var bets for barna ville det jo vært veldig greit, og vi ville spart millioner på barnevern osv.

Alle har ikke foreldre som sørger for sunn mat, og det å ha hjemmeværende mor betyr heller ikke at man er garantert sunn mat. Det er ingenting som tiliser at de som er hjemme er flinkere med kosthold enn foreldre som er i jobb.

Dette er et strålende tiltak på flere måter: 1) det gir en roligere start på dagen. Mange sliter med å spise det første de gjør om morgenen (jeg, feks) og spiser lite eller ingenting. En time senere er de kjempesultne.
2) det er sosialt og gir ro foran en lang skoledag. Å spise sammen er en fin aktivitet som skaper fellesskap og hygge. I tillegg kan noe lære sårt tiltrengt bordskikk, som de kanskje ikke får hjemme.
3) Mange får bare drittmat hjemme, og her kan de i det minste få et minste minimum av fiber, vitaminer og proteiner mellom all Toromaten, skolebollene og de tørre nudlene.
4) Å ha mat i magen gjør hodet mer mottagelig for læring. Og det forhindrer forskjeller. For klart det er forskjell når Solveig har to grovbrødskiver med skinke i magen, Ali har spist en halv pakke tørre nudler, Zandrah har spist en halv skolebolle og Glenn ikke har spist noenting. Det er utjevnende å gi alle unger god og riktig mat, uavhengig av om foreldrene deres har vett og evner til det eller ei. Det er rettferdig!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å si at foreldre eller hva det må være må stå opp tidligere er nå en ting, men det er faktisk ikke alle som har foreldre som bryr seg stort om sånt og det finnes også barn som har foreldre som går før barna. Når skolen tilbyr frokost, enten ved at de betaler eller ved å supplere tid til at barna får spise medbrakt mat om morgenen, så bidrar de til et positivt læringsmiljø der alle barna har fått den beste starten på dagen.

Og der sa Sitron det jeg hadde tenkt å si, bare kortere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:36   #39
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Desembermamma: joda jeg vet at det er mange foreldre der ute som ikke har råd til mat, eller har tid til å gi ungene sine frokost. Lurer litt på hvem som skal finansiere frokosten på skolene? Regninga får vel oss foreldre? Mulig det var en dårlig begrunning fra min side, men det har ingenting med at jeg ikke liker sfo og barnehager osv

Det blir vel som med skolemelken det tenker jeg. Vi har ikke melk til poden; ergo vi betaler ikke. Naboen har skolemelk; de betaler for den. Eller kanskje noen har rike kommuner. Det finnes noen slike rundtom i landet her også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:37   #40
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Frokost på skolen.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Så dette er ikke provoserende? Og tilbud om mat på skolen eller mulighet til å spise medbrakt på skolen mer enn en gang om dagen betyr at barnene ikke skal spise noen måltider hjemme?

Nei da har ikke du lest mye som er provoserende.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no