Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:33   #41
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Våre morgenrutiner varierer fra dag til dag ettersom mannen min jobber forskjellige vakter i barnehagen. Det varierer også når jeg har min første time, og hvor mye jeg må gjøre på jobb før det. I går var jeg f.eks. på jobb allerede 7.30, da sto jeg opp 6, dusjet, stelte meg, tok matpakka ut av kjøleskapet og gikk. Andre dager er det meg som tar meg av levering i barnehagen. Guttungen kan ankomme barnehagen alt mellom 7.30 og 10.00.

Men en ting må nevnes: Jeg rer KUN opp senger i et tilfelle, og det er om gjester skal sove i dem. Det er en sånn ting jeg ser på som sløsing med tid og krefter.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:40   #42
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Akkurat når det gjelder morgenene er vi skikkelig innarbeidet her i huset. Kan nesten gjøre alt i blindet. Slik er det.
meg opp kl. 06.30
dusjer
setter på kaffe
lager matpakker
lager frokost
spiser frokost
tar med barna på badet grer hår og pusser tenner
setter på en vask hvis tid
smaler med alt som skal i bilen og tar med barna ut i bilen
koster av bilen om vinteren¨
venter på husets mann som kommer løpende 3 minutter etter oss

mannen min:
står opp 06.40
bruker 2min på badet
tar ut av oppvaskmaskinen som stort sett alltid kjøres i gang om kvelden
vekker barna, kler på de
spiser frokost
rydder kjøkkenet
går på do(derfor kommer han alltid ut etter oss )
springer ut til oss

Så kjører vi avgårde ca.07.40. Men i helgene DA starter vi dagen langsomt med tv, radio og aviser

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:57   #43
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Her er vi vel sjeldent oppe før kl 07.00. Og da går mannen i dusjen mens jeg og barna sover. Mannen vekker barna og lager frokost til de. Så står jeg opp rundt 08.00. Hjelper til å få alle ut døren før jeg spiser frokost og dusjer og tusler på jobb.

Nå er det litt spesielt siden jeg er 50% sykemeldt, så det blir nok andre boller når babyen kommer.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:27   #44
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Klokka ringer 7.15 Vi voksne står opp og tar med minstemor ned om hun er våken. Mannen går i dusjen mens jeg svinser i morgenkåpe og lager frokost til ungene etterhvert som de kommer ned.
7.30 må eldstemann være stått opp. Jeg smører matpakker hvis jeg ikke har gjort det kvelden før.
8.00 Eldstemann går til skolen, mannen går til jobb.
8.15 De minste er stelt og i klærne, og jeg spiser frokost og steller meg
8.45 Leverer i barnehagen
9.00 Jeg drar på trening eller møter etter som.

(Jobber stort sett kveld, de dagene jeg har dagvakt må alle opp en time før og jeg leverer i barnehagen 7.45.)

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:47   #45
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

:imponert over sjuggerpløms morgeneffektivitet:

Her er det jenta på 12 som står opp først - ca kl 6.00. Hun dusjer og steller seg. Er familens morgensol.
Jeg står opp - alt mellom 6 og 7.30 (kommer an på vakta mi), går ned og setter på kaffe før jeg går i dusjen. Steller meg før jeg rydder litt på kjøkkenet fra kvelden før.
Poden på 13 står opp ca 7.15 og går i dusjen.
Jenta mi har spist frokost og smurt seg matpakke (mens vi har skravlet litt) og kommet seg ut døra til halv åtte - da drar hun til venninna si.
Ofte drar jeg på jobb i det poden får surret seg ned trappa og satt igang med frokost og matpakke. Får ofte ikke stort kontakt med han hvis jeg ikke har seinvakt og drar hjemmefra etter ham - han er vanvittig trøtt!

Etter at tiden med barnehage/SFO og mange stressede morgener for å få begge ungene ut av døra i rett tid, opplever jeg nå at morgenene er både rolige og rent ut sagt trivelige

Men noe stort samlingspunkt er ikke morgenene hos oss.

  Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:00   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

06.30 - jeg står opp (mannen er allerede reist på jobb) og ordner meg.
07.00 - minstemann vekkes og kles på
07.15 - eldstemann vekkes og kles på. Matbokser hentes fra kjøleskapet og puttes i sekkene.
07.30 - vi er ute av huset og på vei til b.hagen.

Guttene spiser frokost i b.hagen, og jeg rekker som oftest å spise litt på jobben før arbeidsdagen starter.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:17   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Wow! Her er det mange som står opp tidlig!

Hos oss kommer barn inn i senga vår mellom 6 og 7 en gang. Vi koser oss i senga litt før vi står opp, mannen og jeg ca. annenhver gang. Den som står opp først steller seg og barn og lager frokost, som vi spiser sammen. Matpakke smøres ved frokosten. Så kjører den av oss som har best tid barn i barnehagen, sånn ca. i nitiden. Deilige morgener.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 07:10   #48
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Står opp 6.15
Drikker kaffe forran dataen. Storesøster spiser frokost og ser på barnetv.
Går litt til og fra dataen. Lager matpakke, finner frem klær, pakker sekken min osv.
Begynner å ordne oss klokka 7.
Kjører til lillesøster sin barnehage mellom 7.30 og 7.45.
Kjører rett til storesøster sin barnehage å leverer henne.
Drar hjem å parkerer bila. Springer til bussen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:13   #49
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hva er dine rutiner om morgenen før bhg/skole/jobb?

Vi står opp ca kl 7
(dersom storebror på 5 våkner før må han sitte i senga si og lese Donald!)
Jeg går på badet mens mannen er med ungene på kjøkkenet.
3-åringen spiser en bananyoghurt og 5-åringen et eple (vanedyr!) mens de hører på lydbok/musikk
Når jeg kommer ned går mannen på badet og jeg hjelper barna med påkledningen.
Mannen går som regel 7.30 og har 5 minutter å gå til jobb.
Jeg setter på en maskin med klær og prøver å huske om ungene trenger noe med seg i barnehagen (skiftetøy, regntøy osv)
Jeg begynner ca 8.30 så vi stresser ikke på morgenen men er som regel ute av huset litt over 8. Ungene får frokost og lunsj i barnehagen så de trenger ikke ha med seg matpakker!

(dette er min aller første melding her inne så jeg er spent på om den kommer på rett plass! Kjempekjekt forum, har lest mye og nå "tør" jeg endelig skrive litt!!!!!!)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no