Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-21, 22:09   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Jeg er slank, men slapp og bør få opp styrken min. Først og fremst for jeg ønsker å ha en kropp som funker. Men det gjør ingenting om jeg kan bli litt strammere heller!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 22:19   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Hvis du ikke trener noe styrke fra før, tror jeg kanskje at jeg ville startet med yoga. Det får opp styrken i kjernemusklaturen, som er viktig for å trene riktig annen styrke. Kan også kombineres med annen styrke, selvsagt. Det finnes mye bra på youtube og man trenger lite utstyr for å komme i gang.

Svaret mitt er mer basert på at du ønsker en kropp som funker og at den også kan bli litt strammere, ikke basert på at du ønsker muskler (som jeg tolket som større/tydeligere muskler da jeg leste overskriften).

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 22:52   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Yoga har jeg gjort i mange år, men jeg vil ha muskler som er litt mer synlige, og sterkere enn jeg får med yoga. Men børnok ta opp yogaen igjen også pga det du nevner. Men jo, jeg vil ha tydeligere og større muskler.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 22:56   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Nå som helsestudioet er stengt har jeg følgende program (kjører stengt tatt det samme programmet på helsestudio også, med tilpasninger):

Tåhev 3 x 10 i trappen, annenhver ben
3 x 10 Sette meg på en stol og reise meg, på annenhver ben

Roing med strikk 3 x 15
Rygghev liggende på magen 3 x 15
3 x 10 pushups
3 x 15 skulderøvelse med manual

3 x 15 bicepscurl med strikk
3 x 15 triceps med manual, eventuelt kjør øvelsen mot to stoler eller et lavt bord (søk på triceps på stol)

Planke, øker med med 5 sek for hver gang
2 forskjellige mageøvelser, 25 repetisjoner


Jeg gleder meg til helsestudioene åpner igjen! Nå er hjemmekontoret spinningsal (har satt racersykkelen på rulle og trener på den 3 ganger i uken, og har mitt lille helsestudio i samme rom). Trener styrke to ganger i uken.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 22:58   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

For progresjon og målrettet trening ville jeg valgt korte harde økter ofte. Og slike helkroppsøvelser som knebøy med løft, planke, armhevinger og mange varianter av sit ups. Aftenposten hadde et godt forslag til hjemmetrening med strikk. Strikk får du kjøpt hos Bara Sportswear. https://www.nrk.no/livsstil/ovelser-...ene-1.15241627

Jeg følger et program med Garoline Girvan, you tube, det er hardt og med vekter. Men gir raskt resultater. Hun har mange korte økter å velge i, tydelig hva som er med kroppsvekt, vekter, strikk eller kettlebell.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 23:03   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Sjekk ut Wolf Pack training på YouTube.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 08:27   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Jeg gjør dette enkle styrkeprogrammet hjemme to ganger i uka; planken, knebøy, push-ups og liggende pull-ups(her bruker jeg spisebordet, ligger med hodet under og tar tak i bordplaten med fingrene og hever meg opp). Jeg tar tre sett, anbefaler å begynne med få repetisjoner, viktigste å gjøre øvelsene riktig.
I tillegg trener jeg på ellipsemaskinen min og yoga fem dager i uka.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 09:10   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Jeg følger. Har lenge tenkt på å kjøpe strikker, og nå kjøpte jeg de hos Bara som Lavender lenker til. De er på salg nå.

Har trent en del mage og sånt i hjemmeperioden, men føler jeg må prøve å bli mer strukturert med styrketreningen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 09:19   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Om du vil bygge muskler tror jeg det er lurt å satse på få repetisjoner med tung belastning. Fokusere mest på de store muskelgruppene. Typisk øvelser som knebøy, utfall, markløft, stående roing, bicepscurl, benkpress, skulderpress. Tungt nok til at du ikke klarer mer enn 8-10 repeisjoner før pause. Jo eldre man blir, jo viktigere er det å trene styrke for ikke å miste muskelmasse

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 15:09   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Om du vil bygge muskler tror jeg det er lurt å satse på få repetisjoner med tung belastning. Fokusere mest på de store muskelgruppene. Typisk øvelser som knebøy, utfall, markløft, stående roing, bicepscurl, benkpress, skulderpress. Tungt nok til at du ikke klarer mer enn 8-10 repeisjoner før pause. Jo eldre man blir, jo viktigere er det å trene styrke for ikke å miste muskelmasse

Jepp.
Om du skal trene hjemme uten trimrom, anbefaler jeg å kjøpe et sett med manualer hvor du kan variere tyngden. Da går det an å utføre varianter av disse øvelsene. Knebøy med tung sekk på ryggen, for eksempel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 17:00   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Det har vært vanskelig å finne tyngre vekter siste året, helt tomt. Jeg har klart å skaffe meg et par kettlebell, bånd, strikk og har to sett små håndvekter. Jeg må bruke alle vektene og være kreativ for å få nok tyngde.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 17:04   #12
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Det som er en fordel er at du får rask fremgang og det motiverer de fleste når man er i startgropa.
Sandsekk kan brukes om du ikke får tak i tunge vekter. Men går fint å trene uten vekter også.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 17:21   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Takk!! Skal ihvertfall skaffe meg strikk. Bra tips her!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 19:04   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

For progresjon og målrettet trening ville jeg valgt korte harde økter ofte. Og slike helkroppsøvelser som knebøy med løft, planke, armhevinger og mange varianter av sit ups. Aftenposten hadde et godt forslag til hjemmetrening med strikk. Strikk får du kjøpt hos Bara Sportswear. https://www.nrk.no/livsstil/ovelser-...ene-1.15241627

Jeg siterer denne fordi jeg leter etter dette treningsprogrammet . NRK-lenken viser hvordan man erstatter treningsapparater i studio med strikk, men jeg skulle gjerne hatt et helt enkelt program så jeg kommer i gang med strikkene, inkludert antall repetisjoner og bilder.

Jeg finner mange løse forslag på nett altså, men har noen forslag til et ferdig lite program som jeg kan skrive ut og starte med? *tafatt*

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 19:13   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Jeg begynte å trene styrke i oktober etter å ha trent kun kardio i lang tid. Begynte med lettere vekter og mange repetisjoner (12), og har etter hvert gått over til tyngre vekter og færre repetisjoner (4-6). Slet med kjernemuskulaturen i begynnelsen og hadde mye ryggvondt, men det har gitt seg nå.
Jeg trener stort sett store muskelgrupper med markløft, benkpress og knebøy, og supplerer med kjerneøvelser. Jeg er heldig og kan trene på treningssenter, men har også kettlebells hjemme, 8, 12 og 20 kg er fine til forskjellige øvelser.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 19:25   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Apan, hva med dette? Har ikke testet selv, her ligger strikket musestille for min del. https://sportsmaster.no/tips-og-tren...strikk-ovelser

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 19:29   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Ser at det ikke var med noe antall der, her er en som er enda mer konkret https://abilica.com/no/treningsprogr...ca-rubberband/

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 15:57   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Apan, det står nederst i artikkelen fra NRK.

«Kjør supersett – mest effektivt
Personlig trener Priscilla L. Kwaa anbefaler at øvelsene gjennomføres som «supersett» for å få maks effektivitet på kortest mulig tid.

Supersett betyr at du veksler mellom to øvelser for å redusere pausetiden mellom hver øvelse/sett.

Da får overkroppen pause mens du jobber med ben og omvendt.

Forslag på supersett – 10 repetisjoner x 3 sett

A1. Markløft
A2. Skulderpress

B1. Knebøy
B2. Roing

C1. Bekkenhev
C2. Mage

D1. Pushups
D2. Facepull

For eksempel: Gjør ti repetisjoner av knebøy, før du går rett på ti repetisjoner av roing. Ta en liten pause hvis du trenger. Gjenta dette tre ganger før du går videre til neste supersett.»

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 13:50   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Bare ikke gå så hardt ut at du 1. skader deg, eller 2. mister helt motet.

Mye bra treningsvideoer på YouTube nå, jeg bruker ofte 3T sine. Johnnys Core program (hat, hat, hat, men effektivt som fy), men dette er uten vekter. Tror de og har lagt ut videoer der de bruker vekter, men jeg er ikke der for øyeblikket.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 09:25   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha muskler!! Tips til treningsprogram hjemme som funker?

Jeg har hevet meg på et opplegg her i mars: https://www.blidinegenpt.no/
SATSmedlemsskapet betaler man uansett ikke på nå, så jeg betalte 299 her og får 3 styrkeøkter med enkelt utstyr per uke, blir liggende ut april. Fant ut at jeg trengte en push til trening med utstyr der jeg pusher meg litt. Testet første økt i går, og føler det fungerte fint.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no