Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Nullstille strømmåler - går det?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 01:14   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nullstille strømmåler - går det?

Ja, tittelen sier det vel. Går det an, på en enkel, DIY-måte, å nullstille en strømmåler? Altså ikke hovedmåleren for strømabonnementet, men en måler som teller forbruket til en del av boligen.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 01:44   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nullstille strømmåler - går det?

På vår går det ikke, for der er det kun denne hovedtelleren, og nullstiller vi den, så mistenker jeg at det kan bli litt bråk.

Vi har uansett full oversikt over forbruk, ved å logge oss på nettsidene til strømleverandøren vår. Vi sjekker det kun når vi er inne for å legge inn avlesing, og ser da vårt forbruk siden siste avlesing.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 02:06   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nullstille strømmåler - går det?

Problemet er at den måleren som jeg ønsker å nullstille ikke har eget målernummer eller oppføring hos strømleverandøren, det er kun en måler som er satt opp for å privat regne ut forbruket i den delen av boligen. Den "offisielle målingen", som leverandøren får tall på, er kun totalen. (Vår del + delen med egen måler.)

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 02:25   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nullstille strømmåler - går det?

Ikke umulig at telleverket på privatmålere kan nullstilles, men det kommer sikkert an på modellen osv. Men hvorfor ønsker du å nullstille den?

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 03:42   #5
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nullstille strømmåler - går det?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ikke umulig at telleverket på privatmålere kan nullstilles, men det kommer sikkert an på modellen osv. Men hvorfor ønsker du å nullstille den?

Jeg husker ikke. Det var logisk for litt siden, da jeg tenkte på det.
Egentlig så er det nok mest fordi at den aktuelle måleren er gammel, den har tidligere vært koblet til en annen hovedmåler og et annet abonnement (som en del av at flere hus stod på samme målernummer hos leverandøren), men nå er det blitt satt inn egen hovedmåler med målernummer for dette ene huset, og da tror jeg kanskje at jeg tenkte at det hadde vært greit å nullstille den andre måleren i huset også, så begge begynte på scratch.

Men egentlig så har det jo kanskje ikke noe å si. Så lenge vi husker å lese av begge målerne samtidig hver gang, så er det jo enkelt nok å regne ut forbruket.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no