Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-13, 13:50   #1
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Vi tok ut to kyllingfileter fra fryseren og la dem til tining i kjøleskapet inni en pose på onsdag. Av mange forskjellige grunner ble det aldri tid til å lage den planlagte kyllingsalaten, og i dag er det søndag. Er det trygt å steke dem i dag?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 14:01   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Uten at jeg har kunnskap om holdbarhet - så hadde jeg kastet de. Synes det er vanskelig å lukte meg fram til om rå kylling er ok eller ikke.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 14:13   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Ja, jeg synes nok at det kanskje er litt for mange dager i kjøleskap ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 15:02   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Nei, jeg hadde brukt kyllingen i dag. Jeg synes kyllingen blir utrolig fort dårlig. Om jeg kjøper kyllingfilet på butikken og de ikke blir brukt i løpet av et par dager, fryses de. For jeg har opplevd at kyllingen har ligget en uke i kjøleskapet og luktet helt for jævlig (enda verre enn de normalt lukter), selv om det er flere dager før holdbarhetsdatoen.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 15:16   #5
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Tro meg, du lukter det om kyllingen har blitt dårlig. Det lukter helt seriøst død og fordervelse.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 15:18   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Vi hadde ikke brukt den, men du merker det garantert når du begynner å steke (om ikke før) om den er dårlig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 15:26   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Det lukter veldig intenst og grufult av kyllingfilet som er blitt dårleg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:10   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Jeg hadde nok ikke spist den, men det kan godt hende den er helt trygg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:16   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Hadde kastet de.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:23   #10
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Du lukter fort om de er dårlige, for å si det slik. 5 dager er sånn akkuratt på kanten, i mine øyne, men det kan godt hende de er fullt brukbare. Litt avhengig om de var frosne ved kjøp, eller om du selv har fryst de inn. Hvis de da ble fryst inn rett før utløpsdato er det større sjanse for at de er dårlige.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:38   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Uten at jeg har kunnskap om holdbarhet - så hadde jeg kastet de. Synes det er vanskelig å lukte meg fram til om rå kylling er ok eller ikke.

Da har du ikke opplevd kylling som er dårlig. Dårlig kylling lukter likte forskrekkelig som råtne egg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:46   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Jeg hadde ikke åpnet posen engang for å lukte på de. De hadde gått rett i søpla for lukten av dårlig kylling sitter i nesa i evigheter etter at man har luktet på det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:47   #13
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Ja, når kyllingen er bedervet er det virkelig ikke tvil. Jeg glemmer aldri den lukta. Mannen syns jeg er i overkant sær på sånt ellers, men den gangen kyllingen ble dårlig, da var han ikke vanskelig altså. Vi brakk oss og måtte lufte lenge og i det hele tatt. Det stinker!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:50   #14
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Kyllingfileter og holdbarhet - spise eller kaste?

Jeg åpna en pakke med rå kyllingklubber som var dårlig (flere dager igjen til de gikk ut) og det forpesta hele huset. Har aldri kjent ei sånn grusom lukt før, så du merker nok om de er dårlige ja.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no