Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 22:14   #41
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Tusen takk. Da skal jeg prøve den ut!

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:11   #42
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du kan gi Eskimo fra 4 ukers alder. Grunnen til at det står fra 1 år på flaska er at produsenten er svensk, og i Sverige anbefaler de tran fra 1 års alder i motsetning til 4-6 uker som her i Norge.

Oi, så spesielt....vi kan da ikke være SÅÅÅ forskjellige fra svenskene
Jeg har enda ikke begynt å gi tran...har den stående i kjøleskapet, men ikke begynt å gi enda og hun er 11 uker. Tiltak...

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:03   #43
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Vi har gitt D-dråper frem til nå, nå får hun Sana-sol.
Kommer aldri til å få i denne jenta tran.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 07:32   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Vi har gitt D-dråper frem til nå, nå får hun Sana-sol.
Kommer aldri til å få i denne jenta tran.

Sikkert ikke vanlig tran nei, for det smaker jo hoppetau. Men når det finnes så mange andre smakfulle (og sunnere) alternativer så går det jo an å prøve.

Arctic tran med appelsin smaker virkelig ekte appelsin! :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:57   #45
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sikkert ikke vanlig tran nei, for det smaker jo hoppetau. Men når det finnes så mange andre smakfulle (og sunnere) alternativer så går det jo an å prøve.

Arctic tran med appelsin smaker virkelig ekte appelsin! :sikle:

Tusen takk for flotte svar. Har kjøpt artic tran, og det gikk sånn noenlunde greit å få i henne. Men så luktet hun "middag" i et døgn etterpå også da.
Lukter deres små også når de får tran, eller er det bare jeg som ikke greier å få vasket det vekk godt nok, det som havner på utsiden?

Husker også at noen nevnte en gang at hvis mor tok tran og ammet, så holdt det at barnet fikk D-vitamindråper? Er det noe i det?
Jeg spiser også makrell i tomat hver dag og lurer på om hun får i seg noe av det?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 16:08   #46
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Vi gir Marius Eskimo-3. Kommer til å begynne å ta Udos selv når jeg har brukt opp kapslene jeg tar nå.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 20:44   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Er det veldig nøye hvor mye Udos man gir? Jeg mener, det er jo bare fettsyrer? Jeg slenger en slant i grøten, jeg. Er det greit tro?

Hvor mye koster Arctic tran forresten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:37   #48
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Er det veldig nøye hvor mye Udos man gir? Jeg mener, det er jo bare fettsyrer? Jeg slenger en slant i grøten, jeg. Er det greit tro?

Hvor mye koster Arctic tran forresten?

Ja jeg har også alltid bare "slengt en slant i grøten".

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:38   #49
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Vi har gitt D-dråper frem til nå, nå får hun Sana-sol.
Kommer aldri til å få i denne jenta tran.

Men er det omega 3 og D-vitamin i Sana-sol da?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 22:28   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men er det omega 3 og D-vitamin i Sana-sol da?

Det er nok litt D-vitamin men ingen mineraler og de vitaminene som er i den er kunstige. Huff, ikke noe jeg vil ha i hus, men så er jeg ekstremt kvalitetsbevisst når det gjelder hva jeg putter i meg og vesla av slikt!!

Når man gir D-dråper må man være obs på å få i barnet fett. D-vitaminet er fettløselig og trenger en god del fett for å tas opp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 12:27   #51
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Jeg har funnet kaldpresset valnøttolje på en Naturlivis helsekost butikk, og den smaker valnøtter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 13:38   #52
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Tran har fått føyken; her går det i D-dråper og Eksimo Kids

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:02   #53
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Victoria, her.

Tran har fått føyken; her går det i D-dråper og Eksimo Kids

Gir du begge deler?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:35   #54
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Husker også at noen nevnte en gang at hvis mor tok tran og ammet, så holdt det at barnet fikk D-vitamindråper? Er det noe i det?
Jeg spiser også makrell i tomat hver dag og lurer på om hun får i seg noe av det?

Dersom du sørger for å spise tilstrekkelig med fet fisk, tar tran eller andre ting med Omega 3 i, så holder det at du gir barnet d-vitamindråper så lenge du ammer.
Makrell i tomat er en god kilde for Omega 3.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 09:56   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg synes Møllers er noe skikkelig svinere og velger andre omega3- produkter til familien.

Hva er det egentlig møllers har gjort nå da?

Har aldri fått med meg at de har svin på skogen heller jeg, selv om jeg såvidt har fått med meg at gamle merker ikke nødvendigvis er gode.

Fortell, fortell.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 10:10   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Tink: er bare å lese tråden det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 11:08   #57
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tink: er bare å lese tråden det.

Ja, det har jeg gjort. Men finner ikke noe annet enn at det smaker vondt. Forstod det nesten som at Møllers nå er på boikottlista som nesté på grunn av dårlig oppførsel.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:36   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ja, det har jeg gjort. Men finner ikke noe annet enn at det smaker vondt. Forstod det nesten som at Møllers nå er på boikottlista som nesté på grunn av dårlig oppførsel.

http://www.foreldreportalen.no/forum...8&postcount=26

Iallefall EN god grunn til å holde seg unna.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:37   #59
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

NB! D-vitamindråper til barn inneholder en type D-vitaminer som er potensielt giftige! (D2, eller ergokalsiferol.) Den typen D-vitaminer man bør ta er den typen som fins i fisk og fiskeprodukter (tran); D3, eller kolekalsiferol. Dette er den typen D-vitamin vi selv produserer i kroppen, mens D2 er en kjemisk framstilt variant av plantesteroler som fortrenger D3, er bare halvparten så aktivt i kroppen - og som er ansvarlig for alle tilfeller av D-vitaminforgiftning som har vært rapportert.

Man trenger mye større doser vitamin D enn det myndighetene har anbefalt fram til nå. Og det bør være i form av D3 - ikke D2!

Les mer:

http://www.vitamindcouncil.com/

http://www.vitamindcouncil.com/newsl...2006-jan.shtml

Og når det gjelder omega 3; omega 3 fra vegetabilske kilder (f.eks. Udo's Choice eller andre planteoljer) er ikke langkjedete nok til å ha optimal effekt på vårt nervesystem - men det er omega 3 fra fisk, og aller helst fra sel, som inneholder de mest langkjedete omega 3-fettsyrene vi kan få i form av tilskudd. Selolje inneholder også DPA, som forsterker virkningen av EPA og DHA - og fettsyresammensetningen i selolje er den som er mest lik vår egen.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)

Sist redigert av kris : 16-01-07 kl 22:38.
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:39   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke alternativer har man til Møllers tran når det gjelder spedbarn??

Ja, selolje er veldig bra! Udos Choice og andre vegetabilske kilder til omega 3 er gode, men ikke optimale (som Kris sier).

Forøvrig veldig interessant det Kris sier der. Det er bla. grunnen til at verken jeg eller vesla tar syntetiske Rema-vitaminer (Sanasol, Kostpluss, Vitamineral osv). Det er sikkert bedre enn ingenting, men i mine øyne er det mer eller mindre penger rett ut vinduet, og heller ikke så heldig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no