Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-11, 18:45   #321
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg tror Prior har laget dette produktet siden de aner at det kan ligge et udekket marked her, uavhengig om kundene har CP eller lettlurte.
Jeg tenker at dersom folk er så domme at de lar seg lure til å tro at det er vanskelig å knekke egg, ja da fortjener de dette produktet .
Å gå produsentene etter strupen når de kommer med nye produkter er hull i hodet, det er jo vi som forbrukere som til syvende og sist bestemmer om det er marked eller ikke.

Jeg har vel bare et desperat ønske om at folk ikke skal være riktig så dumme

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:46   #322
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Prior vil vel tjene penger, hvem kan klandre dem for det? Så lenge folk velger å kjøpe produktet så er vel saken grei? Skulle det vise seg at behovet ikke er der, ja da forsvinner sikkert kartongene. Skjønner virkelig ikke at det kan plage enkelte så voldsomt. Såvidt jeg har skjønt er det ikke kjøpeplikt på omelettrøra, så jeg for min del lar naboen eller hvem det skulle være gjøre akkurat som de vil.

Jeg har det vel for bra for tiden. For lite annet å plages med.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:48   #323
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Potetstappen er ikke dum om man har lyst på potetsmak og ikke har tid til å koke poteter etter jobb og diverse barnesanking. Så det så. Den er nemlig god.

Knuste egg i kartong blir litt annerledes,
for det gir ingen tidsbesparelse.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:53   #324
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Å kalle folk dumme fordi de kjøper dette synes jeg er.... Vel, jeg blir fristet til å si som da vi var små: De som sier at andre er dumme er dumme sjøl! Det er kanskje et overflodsprodukt, som så mange av produktene vi har her i vesten, men dem finnes det flere av. Jeg skjønner ikke helt at dette er så mye "verre" enn andre ting at det er noe å hisse seg opp over, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:59   #325
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Å kalle folk dumme fordi de kjøper dette synes jeg er.... Vel, jeg blir fristet til å si som da vi var små: De som sier at andre er dumme er dumme sjøl! Det er kanskje et overflodsprodukt, som så mange av produktene vi har her i vesten, men dem finnes det flere av. Jeg skjønner ikke helt at dette er så mye "verre" enn andre ting at det er noe å hisse seg opp over, altså.

Jeg beklager formuleringen, den var domm
Det var egentlig en ironi til et av innleggene over som fremstilte forbrukerne som så lite smarte at de lar seg lure av produsenten til å tro at det er vanskelig å lage selv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:02   #326
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Det er vel tydelig at forbrukeren ønsker produkter som gjør vanlige ting i hverdagen kjappere - forsiden til en av de store avisene kunne jo i går fortelle at salg av ferdig oppskjært purre (til to hundre og noen kroner kiloen) selger "som hakka møkk", mens man jo kan få tak til vanlig purre til under en tier for kiloen. Det tar ikke mange minuttene å vaske og kutte en purre, men det betyr ikke at ferdigvarianten ikke selger. Markedet er der.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:04   #327
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg kjenner at jeg fint kan finne på å kjøpe med meg en sånn kartong dersom jeg skal lage mat på litt andre steder enn mitt eget kjøkken feks.
Har ikke tall på hvor mange ferdige liter med omelettmix jeg har laget eggerøre av mens jeg var lærlig på et hotell, og i det perspektivet er det rett og slett genialt. Å knekke 200 egg før kl 6 om morgenen er jeg glad jeg slapp å holde på med i alle fall.
Og ja, enkelte dager har jeg problemer med å kakke egg hjemme, med div helsemessige utfordringer er alle snarveier velkomne. Og dere som syns det kvalifiserer til å kalle meg dum, vel, dere om det.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:15   #328
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg ser forresten litt mer positivt på denne typen produkter (relativt ren mat med lite eller ingen tilsetningsstoffer) enn f. eks andre produkter der råvarene er bearbeidet til det ugjenkjennelige og full av tilsetningstoffer, og kan godt kjøpe ferdigkuttet broccoli eller omelettmix dersom jeg skal lage mat til mange.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:41   #329
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Hvis disse sunne ferdigproduktene gjør at jeg får noen av de jeg jobber med til å spise litt sunnere så ønsker jeg de hjertelig velkommen. Kanskje greier jeg til og med å få de til å tørre å prøve seg på litt mer "avansert" matlaging etter hvert.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:44   #330
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Hva jobber du med, Siritk?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:48   #331
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Folk med rusproblemer, psykiske lidelser, lettere psykisk utviklingshemmede som bor for seg selv og andre som har behov for bistand for å kunne bo og leve. Er altfor mye Fjordland og grandiosa...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 07:56   #332
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Hvis disse sunne ferdigproduktene gjør at jeg får noen av de jeg jobber med til å spise litt sunnere så ønsker jeg de hjertelig velkommen. Kanskje greier jeg til og med å få de til å tørre å prøve seg på litt mer "avansert" matlaging etter hvert.

Det er helt klart en bra ting

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:01   #333
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Hvor går grensen for hva som er til å le av egentlig? Har man en hageflekk og en kjeller, kan man strengt tatt være "selvberget" med grønnsaker. Det er de færreste av oss, fordi det krever tid og interesse. Sånn er det hele veien når det gjelder mat. Vi kjøper oss et enklere liv og tid til å rekke andre ting enn å lage mat.

Det som er et poeng for meg, er å prøve å ha et miljøperspektiv i forhold til hva jeg handler. For meg er det interessant om den oppkuttede purren krever mer energi i produksjonen enn "vanlig" purre. Er det omtrent likt, så ser jeg ikke helt problemet med den oppkuttede.

Det hjelper lite at jeg dropper private flyreiser, kjører lite bil og handler lite klær, hvis jeg kjøper mat som krever mye energi for å produseres og har mye embalasje.

At ferdigknekte og -kuttede matvarer gjør livet lettere for grupper med spesielle utfordringer er jo bare helt genialt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:06   #334
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Egentlig er det litt artig at i en verden som drukner i ferdigpizza og pølsemat så er det som får fp i harnisk det faktum at noen har baller til å komme med et ferdigkonsept som er helsunn mat.

Jeg for min del skulle gjerne hatt ferdigstekte strimler av svinefilet tilgjengelig, kjenner jeg. Ikke krydret, stekt i smør.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:10   #335
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Dette er INTERNETT. Hvis alle diskusjoner skulle vært saklige og nødvendige så hadde vi alle vært ute i hagen i stedet.
Sannsynligvis for å dyrke grønnsaker og fore økohønene våre.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:11   #336
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Fore økohøna?

Dette er ikke en seksuell referanse, nei?

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:13   #337
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Dette er INTERNETT. Hvis alle diskusjoner skulle vært saklige og nødvendige så hadde vi alle vært ute i hagen i stedet.
Sannsynligvis for å dyrke grønnsaker og fore økohønene våre.

For ikke å glemme økohubroene som legger økohubroegg til økopannekakene.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:14   #338
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Det KAN være det. Det har vært veldig lite seksuelle referanser her i det siste, så sånn sett går det i manko.
Men jeg lover i så fall at det er en kortreist og økologisk seksuell referanse.


... noen må slå på Mauser-timeren så vi ser hvor lang tid det tar før han dukker opp.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:16   #339
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Men jeg lover i så fall at det er en kortreist og økologisk seksuell referanse.

Sånne setninger leser man bare på FP.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:16   #340
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer



Jeg prøver det gamle Mauser-trikset:

Pupper.


:ser på klokka:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no