Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 21:54   #281
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer



Jeg sjekker forresten også alltid eggene. I dag hadde faktisk 4 sekspakker fra I Love Eco bare 5 egg i seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:55   #282
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Jeg sjekker forresten også alltid eggene. I dag hadde faktisk 4 sekspakker fra I Love Eco bare 5 egg i seg.

Really?

  Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:58   #283
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må bare ta med en liten historie fra slutten av åttitallet som handler om egg...

Mamma er svært nøye med at alle eggene er hele, og når hun kjøper egg så åpner hun alltid kartongen for å sjekke. En gang sto hun ved siden av en særdeles Ny Landsmann som tydeligvis ville gjøre alt riktig i sitt nye land, og når han så at hun åpnet kartongen så gjorde han det samme. Etter en liten stund skottet han bort på mamma og spurte "what are we looking for?"

Kongebra!!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:01   #284
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Really?

Jeg siterer meg selv jeg (noe som sikkert stiller på linje med å like sin egen Facebookstatus?) for å understreke at jeg slett ikke mistror personen bak uttalelsen, men heller er lettere sjokkert over funnet.

  Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:07   #285
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Hva er det som gjør solegg bedre enn andre egg, egentlig? Smaker de annerledes? *har ikke kjent forskjell*

Større, gulere og mer velsmakende plomme.
Coopeggene er ikke helt like soleggene altså. Men Firstprice-egg jeg har prøvet har helt lyselyselysegul plomme.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:11   #286
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Puuh, slitsomt å lese alt på en gang. Tror jeg tar meg en boks øl (ferdig fra produsent) og åpner en pose ferdiglaget potetgull!

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:14   #287
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Større, gulere og mer velsmakende plomme.
Coopeggene er ikke helt like soleggene altså. Men Firstprice-egg jeg har prøvet har helt lyselyselysegul plomme.

Hm, smaker de bedre altså? *skeptisk* Lurer på om jeg må kjøpe inn noen varianter og ha eggtest. Er det bare solegg som smaker annerledes, eller kjenner dere forskjell på smaken på andre egg også?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:14   #288
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg siterer meg selv jeg (noe som sikkert stiller på linje med å like sin egen Facebookstatus?) for å understreke at jeg slett ikke mistror personen bak uttalelsen, men heller er lettere sjokkert over funnet.

og japp, really. Det var litt snodig. Kanskje noen hadde stjålet dem?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 09:56   #289
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Er det ikke normalt å sjekke eggene i kartongen? Jeg gjør alltid det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 09:59   #290
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er det ikke normalt å sjekke eggene i kartongen? Jeg gjør alltid det.

Jeg og. Har funnet egg med sprekker flere ganger også....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 10:00   #291
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg også. Men om det er så ofte skal jeg ikke si. All den tid jeg har kjøpt omtrent en tolvpakning hver uke siden høsten 1993.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 10:40   #292
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er det ikke normalt å sjekke eggene i kartongen? Jeg gjør alltid det.

Alltid. Jeg rugger på hver egg for å sjekke at de ikke sitter fast i kartongen også. har lært av min mor.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 11:45   #293
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Soleggene er best, jeg kjøper bare de. Jeg sjekker ikke kartongene, og har omtrent aldri opplevd at de har hatt sprekker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 14:55   #294
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Anytime.

Selve matlagingen går svisj svisj, forberedelsen er det mye verre med, derfor kan jeg godt skjønne de som kjøper frossenstappe og lapskausblanding, det finnes lite snarveier for skrelling og kutting.

Men seriøst, en paideig skal ikke heve.

Det tar meg 1 minutt å måle opp riktig mengde mel.
1 minutt å måle opp riktig mengde smør og sette den i mikroen i noen sekunder.
1 minutt å tilsette noen spiseskjer med vann
Under 1 minutt å tilsette en halv teskje med salt.

Noen minutter å kna sammen deigen, men det må man også med halvferdig paideig.

5 minutter å fryse ned deigen.

Kjevling & ferdiggjøring må man den halvfabrikata også.

Jeg tror veldig mange tør ikke prøve- ikke fordi de ikke liker matlaging men fordi de er sikre på at det tungvint nettopp fordi reklamen forteller at halvfabrikata er så mye mer lettvint. Pisspreik, synes nå jeg.

Fjordland, frossenpizza, mia pai osv, det er lettvint og det sparer man virkelig tid og oppvask på.

Men apropos paideig: Det ekle er jo at man faar masse deig under neglene av aa kna den. Hvordan löser du det problemet, da? Det tar jo masser av tid aa faa det bort!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 14:56   #295
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men apropos paideig: Det ekle er jo at man faar masse deig under neglene av aa kna den. Hvordan löser du det problemet, da? Det tar jo masser av tid aa faa det bort!

Engangshansker

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 14:56   #296
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må bare ta med en liten historie fra slutten av åttitallet som handler om egg...

Mamma er svært nøye med at alle eggene er hele, og når hun kjøper egg så åpner hun alltid kartongen for å sjekke. En gang sto hun ved siden av en særdeles Ny Landsmann som tydeligvis ville gjøre alt riktig i sitt nye land, og når han så at hun åpnet kartongen så gjorde han det samme. Etter en liten stund skottet han bort på mamma og spurte "what are we looking for?"

Priceless!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 18:12   #297
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men apropos paideig: Det ekle er jo at man faar masse deig under neglene av aa kna den. Hvordan löser du det problemet, da? Det tar jo masser av tid aa faa det bort!

Neglebørste, og husk for guds skyld å fjerne ringen med de små safirene først. :btdt:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 21:17   #298
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Neglebørste, og husk for guds skyld å fjerne ringen med de små safirene først. :btdt:

Uuups. Da lönner det seg jo stort med ferdig deig, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:00   #299
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

De siste åra har vi bare kjøpt små barnevennlige bananer, rett og slett fordi fairtrade- bananene med Max Havelaar-merket er små.

Så vi har primært kjøpt dem for at bananarbeiderne skal få tarifflønn, mens størrelsen har vært ren bonus.

Med mindre chiquita-bananene nå har blitt fairtrade, kjøper jeg ikke dem for å få strikker.

Ellers får man kanskje mer banan for pengene hvis man kjøper store, ut fra en fruktkjøtt/ skall-ratio?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 22:41   #300
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg tenkte på denne tråden idag da jeg så det glimrende produktet "Burgerost". Det tror jeg faktisk fremstår enda mer unyttig for meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no