Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-11, 22:53   #301
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Egentlig mener jeg at Cheddar er osten som skal brukes på burgere.

Tine sin er en blanding av Norvegia, cheddar og Jarlsberg som skal gi den bedre smelteegenskaper ( f.eks. norvegia tråder seg veldig ved smelting, mens Jarlsberg som har gode smelteegenskaper ikke er nøytral nok i smaken for mange).

Så burgerost skjønner jeg egentlig hvis man skal lage endel burgere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 22:54   #302
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Men altså, reklamen på utsiden var "ekstra tykke skiver". Jeg trenger ikke kjøpe burgerost for å få det altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 23:14   #303
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men altså, reklamen på utsiden var "ekstra tykke skiver". Jeg trenger ikke kjøpe burgerost for å få det altså.

Det holder med en burgerostehøvel.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 09:11   #304
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det holder med en burgerostehøvel.

Ja, men det så jeg ikke på Rema .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 09:52   #305
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Markedsundersøkelser gir ikke godt nok bilde av virkeligheten, og derfor testes de forskjellige produktene ut i butikker, gjerne bare på noen få eller på en plass. Ikke alle produkt som er like innovative, men av og til lanseres det produkter som vi ikke engang visste vi hadde bruk for. Det er et ordtak som passer til dette, men lurer likevel på om det blir rett i denne diskusjonen:
Du må knuse noen egg for å lage omelett!

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:21   #306
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Soleggene er best, jeg kjøper bare de.

Kjenner du faktisk forskjell eller er det bare det at plommen er gulere (foret med mais..)? Jeg tror ikke jeg kjenner forskjell. Jeg kjøper mye egg av lokale produsenter, altså sånne som kommer rett fra gårdsutsalg. Har alltid vært fornøyd med det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 08:32   #307
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er det ikke normalt å sjekke eggene i kartongen? Jeg gjør alltid det.

Det har jeg faktisk aldri gjort. :godtroende og optimistisk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:02   #308
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det har jeg faktisk aldri gjort. :godtroende og optimistisk:

Jeg gjorde det da jeg handlet egg på lørdag, og da ramlet det ut en omelett-på-kartong-reklame fra eggekartongen! Fikk en følelse av at denne tråden forfølger meg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:41   #309
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

En 6pakk med solegg koster vel nærmere 30kr? Og i den kartongen er det 8 av de?

Nja, det med antallet er ganske så villedende det også, gitt. 8 solegg - 400 gram, står det. Det er bare det at kartongen med 6 solegg er angitt som gjenomsnittlig 378 gram. Så de to siste eggene er veeeldig små, da.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:47   #310
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Nja, det med antallet er ganske så villedende det også, gitt. 8 solegg - 400 gram, står det. Det er bare det at kartongen med 6 solegg er angitt som gjenomsnittlig 378 gram. Så de to siste eggene er veeeldig små, da.

Eller dei har fjerna alle eggeskall, muligens.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:55   #311
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eller dei har fjerna alle eggeskall, muligens.

  Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:57   #312
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eller dei har fjerna alle eggeskall, muligens.

Ja, et eggeskall veide hele 6 gram, så det er nok det.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 16:23   #313
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Hyacinth: Jeg syns de smaker bedre. Men har ikke blindtestet, altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 16:49   #314
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes virkelig ferdig knuste egg på kartong stiller i en helt egen klasse, og ja, jeg ler meg ihjel. Ikke alle kan lage mat nei, men knekke og vispe et par egg? Dette kjøpes jo ikke engang for å spare noe tid, jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt. Man sparer fingrene for å bli skitne, kanskje?

Det finnes mennesker som ikke kan knekke egg, f.eks. CP pasienter, men de kan steke en omelett.. Signerer D'arcy her..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:03   #315
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det finnes mennesker som ikke kan knekke egg, f.eks. CP pasienter, men de kan steke en omelett.. Signerer D'arcy her..

Men du tror vel ikke at prior har laget dette produktet, og markedsfører det massivt, for å være snill med CP-pasienter? Det handler om penger, og målgruppen er helt vanlige folk som skal lures til å tro at matlaging er for vanskelig for folk flest. det er det som er issuen her, ikke produktet som sådan.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:07   #316
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Ferdig omelett på kartong er i grunnen ikke så dumt om de kan bruke de eggene som har feil i fasong/farge til å selge i butikk til dette. Jeg er absolutt for at de selger overskuddsprodukt som ellers ville gått i søpla. Til en rimelig penge. Men 36 kroner for en saus av åtte egg?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:12   #317
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ferdig omelett på kartong er i grunnen ikke så dumt om de kan bruke de eggene som har feil i fasong/farge til å selge i butikk til dette. Jeg er absolutt for at de selger overskuddsprodukt som ellers ville gått i søpla. Til en rimelig penge. Men 36 kroner for en saus av åtte egg?

Faktisk bare 6 1/2 egg ifølge vekten.
dessuten går det jo ikke i søpla, men i andre ferdigprodukter, som is, kaker osv.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:20   #318
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Men er det noen som faktisk kan bekrefte at det er de "stygge" eggene som blir brukt? I og med at det er strenge regler for hva slags egg som kan selges som matvare, for å ikke snakke om at det allerede er en overproduksjon av egg.

Jeg vil heller gjette på at dette kommer på grunn av overproduksjonen, enn at det er eggene som ikke har kvaliteten salg krever som blir brukt.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:31   #319
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Prior vil vel tjene penger, hvem kan klandre dem for det? Så lenge folk velger å kjøpe produktet så er vel saken grei? Skulle det vise seg at behovet ikke er der, ja da forsvinner sikkert kartongene. Skjønner virkelig ikke at det kan plage enkelte så voldsomt. Såvidt jeg har skjønt er det ikke kjøpeplikt på omelettrøra, så jeg for min del lar naboen eller hvem det skulle være gjøre akkurat som de vil.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:41   #320
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Men du tror vel ikke at prior har laget dette produktet, og markedsfører det massivt, for å være snill med CP-pasienter? Det handler om penger, og målgruppen er helt vanlige folk som skal lures til å tro at matlaging er for vanskelig for folk flest. det er det som er issuen her, ikke produktet som sådan.

Jeg tror Prior har laget dette produktet siden de aner at det kan ligge et udekket marked her, uavhengig om kundene har CP eller lettlurte.
Jeg tenker at dersom folk er så domme at de lar seg lure til å tro at det er vanskelig å knekke egg, ja da fortjener de dette produktet .
Å gå produsentene etter strupen når de kommer med nye produkter er hull i hodet, det er jo vi som forbrukere som til syvende og sist bestemmer om det er marked eller ikke.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no