Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-11, 21:12   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg bruker altfor lang tid på å skrelle og kutte opp potetene, men kokingen tar jo ingen tid, kanskje 10 minutter. Greit å skrelle og kutte dagen før da, om man husker på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:14   #142
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Etter denne tråden, ser jeg at omelettblandingen kan være grei på telttur og lignende. (Jeg har forøvrig vært med på flydropp av 16 egg til en bursdagskake (de var riktignok kakket i en termos), og har dermed erfart at eggeskall ikke alltid er den beste innpakningen. ) Men problemet med denne omelettblandinga er jo ikke folka som synes det er greit å bruke den eller andre produkter som sparer akkurat de fem minuttene man trenger for å få i ungen middag mellom sfo og fotballtrening - problemet er produsentene som leter med lys og lykte etter nye måter å få oss til å bruke mer penger - og i prosessen forbruke enda mer energi og produserer enda mer søppel. Det er jo ikke sikkert at akkurat dette produktet er det verste i så måte, men at folk er skeptiske til slike nye produkter er i mitt hode definitivt av det gode.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:15   #143
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ikke nødvendigvis, jeg tenkte ikke sammenheng mellom de tingene jeg nevnte, ser det var uklart. men, jeg tror ikke det tar veldig mye lenger tid, drøye 15 minutter, tenker jeg. Og det er ikke så ofte at jeg har middag hvor ingen av tingene tar mindre enn 15 minutter å lage til, altså ser jeg ikke noe poeng i at potetstappa skal ta mindre tid enn det. men det er meg, da.

Jeg må være treg til å skrelle poteter eller noe, for jeg bruker godt over halvtimen på å lage potetmos. Når potetene er skrellet går det jo superfort, det er skrellinga som tar tid. Og da er jeg samtidig effektivt hindret fra å gjøre noe som helst annet samtidig. Derfor kan det godt være jeg gir frossenvarianten en sjanse.

Jeg synes det er litt over middels belærende at det ikke skal være mulig å kjøpe seg ut av matlaging fordi man da kan gå glipp av å lære hvordan det egentlig kan gjøres. Jo mer sunn og praktisk ferdigmat jo bedre tenker jeg. Så får vi samtidig heie frem sånne reklamekampanjer som rema hadde tidligere hvor de samtidig lærte mange å lage mat. Det er fullt mulig å kunne lage noe, men likevel velge posevarianten pga tidsnød av og til. Som meg og saus. God saus tar tid. Posesaus er ikke like bra, men bedre enn saus jeg har forsøkt å skynde meg med. Og så er jeg lykkelig over at man kan få kjøpt gode fiskeprodukter, at jeg slipper å lage fiskekaker, fiskeboller og sånt hjemme. Selv om det også er fullt mulig, synes jeg det er flott at det finnes bra ting å få kjøpt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:15   #144
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg bruker ca. 45 min på potetstappe. Jeg beregner 5-6 poteter pr. person. Og jada, minstemann spiser like mye som jeg gjør.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:18   #145
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Skrelling av poteter er noe jeg nesten aldri gjør, det stiller for meg i samme klasse som pannekakestekingshelvete. Og jeg bruker ostehøvel, får aldri til de antivenstrehendt-skrellegreiene, og jeg bruker årelang tid på det, og så får jeg alltid smerter i hendene av skrellingen. Nei usj.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:21   #146
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg må være treg til å skrelle poteter eller noe, for jeg bruker godt over halvtimen på å lage potetmos. Når potetene er skrellet går det jo superfort, det er skrellinga som tar tid. Og da er jeg samtidig effektivt hindret fra å gjøre noe som helst annet samtidig. Derfor kan det godt være jeg gir frossenvarianten en sjanse.

Jeg synes det er litt over middels belærende at det ikke skal være mulig å kjøpe seg ut av matlaging fordi man da kan gå glipp av å lære hvordan det egentlig kan gjøres. Jo mer sunn og praktisk ferdigmat jo bedre tenker jeg. Så får vi samtidig heie frem sånne reklamekampanjer som rema hadde tidligere hvor de samtidig lærte mange å lage mat. Det er fullt mulig å kunne lage noe, men likevel velge posevarianten pga tidsnød av og til. Som meg og saus. God saus tar tid. Posesaus er ikke like bra, men bedre enn saus jeg har forsøkt å skynde meg med. Og så er jeg lykkelig over at man kan få kjøpt gode fiskeprodukter, at jeg slipper å lage fiskekaker, fiskeboller og sånt hjemme. Selv om det også er fullt mulig, synes jeg det er flott at det finnes bra ting å få kjøpt.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg bruker ca. 45 min på potetstappe. Jeg beregner 5-6 poteter pr. person. Og jada, minstemann spiser like mye som jeg gjør.

Jeg er for sunn og praktisk ferdigmat jeg og, men jeg syns ikke det er en god trend at folk innbiller seg at alt er så utrolig vanskelig og tidkrevende å lage at de er avhengige av ferdigmat for å kunne servere varm mat hjemme.

Og ja, tiden det tar å lage potetstappe varierer jo grovt med hvor mange poteter man skal skrelle. 6 poteter per person høres helt vilt ut, så mye potet har vi aldri spist her hjemme. Orker dere noe annet da?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:22   #147
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Det går jo an å lage potetmos med skallet på. :lat: (Det er nok mulig at enkelte unger ikke er helt med på den, men storebror her i huset liker ikke potetmos, så når jeg lager, så er det bare til meg og mannen)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:25   #148
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Men altså.. jeg er for ferdigvarer som gjør hverdagen lettere. Toro sauser og gryter - bring it! NÅ vaffelrøre er genialt og det er sikkert de som ser det geniale i omelettrøre på kartong også, selv om jeg ikke helt ser behovet der.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:25   #149
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Til "potetmåltider" beregner jeg 3 poteter pr. person, til stappe plusser jeg på noen ekstra. Da blir det gjerne en skje eller to til overs, og det får minstemann til kvelds eller lunsj dagen etter. Tror ikke vi spiser unormalt mye. Jeg steker skinnfri pølse i biter som vi har ved siden av.

Og jeg sier ikke hvor lang tid jeg bruker fordi jeg synes det er så utrolig vanskelig, jeg prøver bare å gi et litt mer realistisk bilde av tiden jeg bruker. 10-12 min. hadde jeg ikke klart selv om potetene var ferdiskrelt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:29   #150
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes det er mye mer "juks" med halvfabrikata som man lizzom skal spare tid på enn med ferdige produkter sånn som NÅ produktene.

Pulverposeproduktene av Toro bruker gjerne like lang tid "å lage seg selv" som om jeg skulle tatt hele greia fra bunn. Jeg har f.eks. aldri helt skjønnt denne paigreia, tilsette vann, kjevle ut osv. tar like lang tid som å lage en paideig fra bunnen, som tar 5 minutter pluss 5 minutter i fryseren etterpå. Skal man først spare tid kan man kjøpe seg en mia pai.

For ikke å snakke om hvit saus fra pulver. Jeg kjenner meg også igjen i det enkelte her skriver at man blir fortalt om og om igjen hvor vanskelig ting er å lage, slik at man til slutt føler det blir helt uoverkommelig.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:31   #151
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Til "potetmåltider" beregner jeg 3 poteter pr. person, til stappe plusser jeg på noen ekstra. Da blir det gjerne en skje eller to til overs, og det får minstemann til kvelds eller lunsj dagen etter. Tror ikke vi spiser unormalt mye. Jeg steker skinnfri pølse i biter som vi har ved siden av.

Og jeg sier ikke hvor lang tid jeg bruker fordi jeg synes det er så utrolig vanskelig, jeg prøver bare å gi et litt mer realistisk bilde av tiden jeg bruker. 10-12 min. hadde jeg ikke klart selv om potetene var ferdiskrelt.

neinei, det tror jeg ikke heller. Jeg har bare aldri tenkt på potetstappe som spesielt tidkrevende, men vi spiser gjerne ikke mer enn 1-2 poteter hver. Jeg blir så utrolig mett og tung i magen av potet, så tanken på å spise 6 poteter er veldig fremmed. Men man er jo forskjellige.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:32   #152
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

hvis du skjærer smøret med ostehøvel blir det mykt med en gang.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:33   #153
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

neinei, det tror jeg ikke heller. Jeg har bare aldri tenkt på potetstappe som spesielt tidkrevende, men vi spiser gjerne ikke mer enn 1-2 poteter hver. Jeg blir så utrolig mett og tung i magen av potet, så tanken på å spise 6 poteter er veldig fremmed. Men man er jo forskjellige.

Det er klart det går fort å lage stappe hvis man spiser 1-2 poteter hver. Vi lager også av 4-5 poteter per person når vi lager stappe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:48   #154
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Men det er jo ikke noe særlig med snusk og fanteri i den frossenstappa, jeg synes den er helt grei jeg?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:50   #155
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men det er jo ikke noe særlig med snusk og fanteri i den frossenstappa, jeg synes den er helt grei jeg?

Du kunne jo glemme at det finnes ekte poteter man kan lage den av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:51   #156
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du kunne jo glemme at det finnes ekte poteter man kan lage den av.

Ahh. Selvsagt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:07   #157
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

Jeg har smøret 20 sekunder i mikroen. Pang- !

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:18   #158
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg bruker frossen wook-blanding. Det tar ikke lang tid å kutte opp en løk og en paprika. Hvis jeg bare skal lage middag. Men når man samtidig skal dekke bordet, hjelpe til med lekser og døyve skrubbsulten til en ventende lillebror må mn kutte ned på tidsbruken der man kan.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:25   #159
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men det er jo ikke noe særlig med snusk og fanteri i den frossenstappa, jeg synes den er helt grei jeg?

100% ren potet

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 00:51   #160
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Helt enig. Jeg skjønner ikke pointet med ferdiggreier som kutter tilberedingstiden fra 12 til 7 minutter. Spiller de 5 minuttene noen rolle? I tillegg lager man jo gjerne ikke bare en ting til middag, så selv om man sparer 5 minutter på potetstappa, må jo fortsatt koteletten steike ferdig, og grønnsaksvannet koke.

Det er ikke bare det. Man må også bruke tid på å planlegge og handle ingrediensene. En rett laget fra bunn består som regel av fler ingredienser enn en hel/halvfabrikata. Med hel/halvfabrikata så slipper man også lete opp en oppskrift, notere seg hva man har av ingrediensene og ikke, og man slipper den helt omfattende handleturen.

De gangene jeg kjøper hel eller halvfabrikata, så er det fordi det sparer meg tid i forhold til planlegging, og ikke fordi det sparer meg 5 minutter røring. Jeg er skikkelig dårlig på å planlegge.

Jeg kunne ikke funnet på å kjøpe omelett på kartong da, der går grensen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no