Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 12:30   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Ettersom jeg vet at det er flere en meg som liker lydbøker, lager jeg min egen variant av Hva leser du nå-tråden.

Jeg liker å høre lydbøker, men syns det er veldig mye krim og veldig lite annet på markedet.

Hittil i år har jeg hørt:
Doktor Proktors prompepulver / Jo Nesbø (Anbefales!)
Doktor Proktors tidsbadekar / Jo Nesbø (Anbefales!)
Danny og den store fasanjakten / Roald Dahl (Anbefales)
En amerikaner i Italia / John Grisham (Avbefales!)
Kurt blir grusom / Erlend Loe (Anbefales!)
Malvin / Kari Grossman (Anbefales barn under 4)
Rampete Robin møter dronningen / Simon Fransesca (Likte ikke, for mye skrik og skrål)
Skjebnehjulet / Kajsa Ingemarson (Letthørt, jeg likte den)
SVK / Roald Dahl (Anbefales)


Jeg har akkurat begynt på Før du sovner / Linn Ullmann, men er litt usikker på den foreløpig.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)

Sist redigert av Dragen : 15-07-11 kl 19:34.
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:41   #2
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Abbonerer.
Har ikke hørt lydbok på et år, men har arbeidsvei på en halvtime hver vei, så vil gjerne ha tips.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:50   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Nå hører jeg på Innsirkling av Carl Frode Tiller.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:51   #4
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg har akkurat hørt ferdig Postcard Killers av Liza Marklund og James Patterson. Den var helt ok. Har noen flere liggende i skuffen som jeg forhåpentligvis kan få over på iPhonen i kveld.

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:04   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg er i en litt utamæsjælåpplevelse-fase fortiden, så jeg hører på Du kan helbrede ditt liv av Louise L. Hay. Må sies å være veldig interessant altså!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:09   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Audible, audible, audible! :blodfan:
Der er det godt utvalg, også av bøker som ikke er krim. Ikke er det dyrt heller, sammenliknet med å kjøpe lydbøker i butikk i Norge.

Akkurat nå hører jeg tre forskjellige lydbøker:
Tom Egeland: Paktens vokter (digibok fra biblioteket)
Dorothy Sayers: Strong Poison
Terry Pratchett: Feet of clay

Jeg elsker Pratchett-bøkene på Audible, han som leser dem er herlig.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:11   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg likte Før du sovner, forresten, men jeg leste den på papir. Både den og Et velsignet barn av samme forfatter.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:14   #8
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg hører på The Strain av Guillermo Del Toro og Chuck Hogan. Lest av Ron Perlman. Historien tar seg opp og blir veldig fengende etterhvert ja.

Har hørt:
Guards! Guards! + Men at Arms + Feet of Clay - Terry Pratchett
Shatter the Bones - Stuart Mc Bride
The Graveyard Book - Neil Gaiman
Storm Front + Fool Moon - Jim Butcher
Vidunderbarn - Roy Jacobsen

Kan vel ikke avbefale noen av disse. Alle fenget meg og enkelte ganger var det leit at kjøreturen var over for jeg ville høre enda mer.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:18   #9
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Akkurat nå hører jeg Flying Finish av Dick Francis.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:23   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg husker ikke alle jeg har hørt i år (mange! Minst en i uken), men de jeg har liggende på iPhonen nå er:

The Help av Kathryn Stockett - veldig bra lest, tre kvinner med kraftig sørstatsaksent leser de tre ulike fortellerne.

The Catcher in the Rye av JD Salinger - gammelt opptak, men fungerer helt ok. Det er en god bok.

Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen - entertaining, spennende, helt ordinær krim.

En Ovanligt Torr Sommar av Peter Robinson - har bare hørt i fem minutter, men høres ut som en bra leser.

Diverse om Varg Veum av Gunnar Staalesen - jeg liker disse, de fungerer bra som lydbok. Bergensk fortellerstemme, det er bra.

Diverse av Håkan Nesser - her leser forfatteren selv, veldig ålreit.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:33   #11
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg holder på med Sorgenfri av Jo Nesbø. Jeg har lest den før, men det er så mange år siden så jeg skal høre den først før jeg fortsetter med resten av bøkene om Harry Hole. Perfekt å høre på nå på sommeren. De forrige jeg hørte var Skumringstimen, Nattefokk og Blodleie av Johan Theorin, fine bøker, men krim de også.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:25   #12
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg har Panserhjertet av Jo Nesbø som jeg snart skal igang å høre på. Han er min absolutte favoritt innen krim.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:48   #13
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!
5. Jo Nesbø - Snømannen Guri så spennende!
6. Jo Nesbø - Panserhjerte Denne var RÅ! Litt lang, men ikke i nærheten av langtekkelig, snarer slik at jeg ble pint langsomt. Og nå er det bare å vente på neste bok som kommer 9 juni! Imens må jeg nøye meg med Hodejegerne. Ikke like bra enda, men den har potensiale!
7. Jo Nesbø - Hodejegerne Tja, den kan ikke måle seg mot Harry Hole-bøkene, men greit tidsfordriv. Blir jo spennende å se filmen da!
8. Roy Jacobsen - Marions slør Dette var litt nedtur etter Harry Hole ja. Ikke spenning i det hele tatt, bare opprulling av en sak. Også var ikke Gisken Armand noe særlig å høre på i så mange timer, ble litt kjedelig stemme.
9. Ingar Sletten Kolloen - Snåsamannen Så mange mennesker kan da ikke ta feil, eller? Jeg blir imponert over å høre beretningene jeg hvertfall. Godt skrevet (og lest) også.
10. Camilla Läckberg - Isprinsessen
11. Camilla Läckberg - Predikanten
12. Camilla Läckberg - Stenhuggeren
14. Camilla Läckberg - Ulykkesfuglen
Veldig grei krimserie, mens jeg venter på siste Harry Hole.
15. Camilla Läckberg - Tyskerungen Er godt igang med denne nå, spennende!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 09:47   #14
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

[i]
8. Roy Jacobsen - Marions slør Dette var litt nedtur etter Harry Hole ja. Ikke spenning i det hele tatt, bare opprulling av en sak. Også var ikke Gisken Armand noe særlig å høre på i så mange timer, ble litt kjedelig stemme.

Denne hører jeg på nå. Enig i at Gisken Armand ikke er noe særlig å høre på i lengden. Foreløpig er boka helt grei.

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 10:31   #15
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg husker ikke helt alt jeg har hørt frem til nå, men alt av Lillesøster og alle Harry Potter-bøkene har jo gått på repeat det siste året. (Her hadde jeg egentlig tenkt å bruke -smileyen, men sannheten er at jeg faktisk liker både Lillesøster og HP, også på norsk med Torstein Bugge Høverstad. Jeg har skjønt at de fleste blodfans ikke gjør det, men so be it, jeg liker det.)

Akkurat nå hører jeg på Ringenes herre, og så ligger det etellerannet tungt klart, men jeg husker ikke hva det var. Doris Lessing, kanskje?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 10:39   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Åh, lydbøker er en fantastisk oppfinnelse.

I løpet av året har jeg trålet meg gjennom ti bøker om Sookie Stackhouse (serien av Charlaine Harris, True Blood-bøkene), og nå er jeg i gang med bok nummer fire om Harry Dresden. Har også Precious på vent.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:38   #17
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg har hørt noen bøker hittil i år. Husker ikke alle, men her er noen:

Isprinsessan - C. Läckberg
Journeys in English - B. Bryson
I´m a stranger here myself - B. bryson
Freedom - Jonathan Frantzen
Mørkest symmetri - Audrey Niffenegger
Jeg har begynt på A short history of nearly everything - B. Bryson, men den er litt vanskelig å høre på når man gjør andre ting.
Har også hørt litt på What the dog saw av M. Gladwell, men den er også litt vanskelig å hoppe inn og ut av uten å få flyten.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:39   #18
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg husker ikke alle jeg har hørt i år (mange! Minst en i uken), men de jeg har liggende på iPhonen nå er:

The Help av Kathryn Stockett - veldig bra lest, tre kvinner med kraftig sørstatsaksent leser de tre ulike fortellerne.

The Catcher in the Rye av JD Salinger - gammelt opptak, men fungerer helt ok. Det er en god bok.

Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen - entertaining, spennende, helt ordinær krim.

En Ovanligt Torr Sommar av Peter Robinson - har bare hørt i fem minutter, men høres ut som en bra leser.

Diverse om Varg Veum av Gunnar Staalesen - jeg liker disse, de fungerer bra som lydbok. Bergensk fortellerstemme, det er bra.

Diverse av Håkan Nesser - her leser forfatteren selv, veldig ålreit.

Den hørte jeg på i fjor en gang, men så hadde mannen glemt å laste ned hele så jeg fikk bare med meg litt over halve boken.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:40   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg kjøpte Lufisers testamente for noen år siden og sovnet hver gang jeg hørte på. Så jeg har vært skeptisk til lydbøker.
Nå er det Jo Nesbø - Kakerlakkene. Jeg synes den er bra.
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor de er så dyre, det koster nesten ingen ting å produsere dem i forhold til bøker i papirformat.
Er det noen har har et tips om rimelige lydbøker?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:44   #20
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Good Omens - Pratchett og Gaiman

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no