Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klær til konfirmant jente

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-23, 12:16   #21
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Ja, det er mest det at det skal modnes i hodet på jenta. Og at jeg kan komme med noen forslag, så hun kan tenke på det.

Ikke sånn at vi skal kjøpe noe i dag. *ler*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 12:21   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes dress er kjempestilig på jenter!

Dette. En helt vanlig dress vil være skikkelig bra.
Kan pyntes opp og ned og varieres med sko og stasj.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 12:23   #23
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg har nevnt for henne nå at sannsynligvis vil de fleste jentene ha bunad eller festdrakt, og at hun må tenke litt på det.

Greit at vi har litt tid på oss tror jeg, for det må ofte grubles litt for den frøkena der..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 12:35   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Vi var nettopp i konfirmasjon til niesen, der hadde konfirmanten sort dress og rosa slips.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 12:47   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

På konfirmasjonseremonien til mine i fjor var det ei jente som hadde sjokkrosa dress, altså dressjakke og bukse. Det var veldig stilig. Hun stakk seg jo selvsagt litt ut blant alle bunadene, men på en bra måte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 13:40   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg har en bekjent på Facebook der datteren konfirmerte seg i en type lys/mellomblå dressjakke / bukse. Litt a la det My beskriver kanskje, men blått. Det var veldig kult synes jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 13:41   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Hva med noe sånt?
https://kidsbrandstore.no/grunt-grit...BoCDP0QAvD_BwE

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 14:06   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Hvis det er et år til kan såpass mye skje både med preferanser, hva som er "innafor" og med hvordan trender endres at da ville jeg bare sagt at det er så kjempelenge til at det kan vi vente med til nyttår før vi begynner å tenke på det.

Så kan man parallelt, om man vil, introdusere noen klær ved vanlig shopping som man i bakhodet tenker at "det kan også være en mulighet til konf.". Så har man uansett en plan B i skapet.

noen gange kan det at Det Er Til Den Anledningen være en sperre, mens hvis man kjøper det samme til noe mer hverdagslig er det greit.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 14:19   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Ja, det er lenge til, og sikkert ikke aktuelt å kjøpe noe nå uansett, men det kan likevel være smart å presentere for ungdommen diverse forslag, slik at hun kanskje tenker at "ja, det hadde jo gått an ... ". Bare sånn inntil videre, slik at hun vet med seg selv at det finnes muligheter, og dermed slutter å stresse med det før det nærmer seg litt mer (hvis dette er noe hun går og grubler på). Selv om smaken og trendene skulle komme til å forande seg, så har hun i det minste en trygghet på at det finnes alternativ til kjole og bunad, og det kommer til å bli bra.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 14:52   #30
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg har tre døtre som nekter skjørt og kjole. Syns utvalget i buksedresser er såså om dagen, men for oss har blazer med div topper og dressbukse vært pentøy i det siste. Mange kule blazere der ute!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 14:57   #31
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er lenge til, og sikkert ikke aktuelt å kjøpe noe nå uansett, men det kan likevel være smart å presentere for ungdommen diverse forslag, slik at hun kanskje tenker at "ja, det hadde jo gått an ... ". Bare sånn inntil videre, slik at hun vet med seg selv at det finnes muligheter, og dermed slutter å stresse med det før det nærmer seg litt mer (hvis dette er noe hun går og grubler på). Selv om smaken og trendene skulle komme til å forande seg, så har hun i det minste en trygghet på at det finnes alternativ til kjole og bunad, og det kommer til å bli bra.



Med de utfordringene du har beskrevet tidligere hadde jeg vært tilbøyelig til å si at det er ikke sånn at man være stivpynta på sin egen konfirmasjonsdag heller, og er det en hettegenserdag så er det en hettegenserdag. Pri 1 hadde vært å forebygge stress, tror jeg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:04   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Blazer med shorts (bare et eksempel) kan også være stilig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:11   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.



Med de utfordringene du har beskrevet tidligere hadde jeg vært tilbøyelig til å si at det er ikke sånn at man være stivpynta på sin egen konfirmasjonsdag heller, og er det en hettegenserdag så er det en hettegenserdag. Pri 1 hadde vært å forebygge stress, tror jeg.

Helt enig. Og jeg er vanligvis blant dem som mener at det er viktig at ungene lærer å kle seg etter anledningen, at man viser respekt gjennom hvordan man kler seg osv. Men i mange tilfeller er det mye viktigere å få lov til å mestre, å få være med på det andre er med på og å få være komfortabel med seg selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:16   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Buksedress kan være ganske nøytralt, som denne?



https://www.cos.com/en_nok/women/wom...RoCG6EQAvD_BwE

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:18   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Eller en vid og komfortabel dress, med t-skjorte under?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:19   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Kan det hende at de veldig corny og oppstilte bildene som ofte brukes for å vise frem klær, blir veldig "fremmede" for henne, så hun ikke klarer å se for seg seg selv i det?

(Det kan jo noen hver kjenne seg igjen i...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:48   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Zara har diverse fint i dress-kategorien i alle fall, i mange ulike stiler.

Men det er noe det der Polyanna nevner, hvordan klærne vises fram på modellene. Ikke alltid like lett for en ungjente å identifisere seg med.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 15:56   #38
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Ja, jeg har tenkt det med modellene jeg også, at det er vanskelig for henne å se det for seg. Så vi må bare prøve oss litt frem.

Klær er jo generelt vanskelig, og finklær ekstra vanskelig. Og det er en kombinasjon av at hun ikke vil skille seg ut, men det skal også være comfy. Og hun rister litt oppgitt på hodet av alle jentene på skolen som ser likedan ut.

Men jeg tror også det å ha noe HELT annet enn alle de andre, eller ikke pynte seg, hvis man kommer seg på seremonien kommer til å være noe som også er vanskelig.

Jeg håper og tror jo at mye løsner frem til starten av mai neste år, men det er greit å ha en plan. Og jeg er så lite bevandret i moteverden selv. Kjole hadde jeg greid å finne, men noe som er fint, men kult som ikke er kjole, der ble jeg litt i stuss.

Jeg liker jo festdrakter, og jeg håper jo at hun lander på det, for hun kommer til å være nydelig i en slik drakt. Men jeg kan ikke prakke henne på det, det må hun i såfall komme på selv.

Håpet er jo at vi 4 mai neste år har ei jente som deltar på lik linje som de andre, i det hun har lyst til å ha på seg, uten at noe er flaut eller ekkelt eller vanskelig. Men jeg innser jo at det er godt mulig vi ikke er der.

Men en fin dag, det SKAL hun få. På ett eller annet vis. Om vi så må ta shoppingtur til Oslo.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 21:40   #39
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Min datter fikk bunad da hun ble konfirmert for to år siden, og skulle absolutt ikke bruke den på 17. mai i fjor. Jeg var glad for det, ettersom den trengte å sys inn MYE (kombo av for stor da hun fikk den og at hun hadde begynt å trene). To dager før 17. mai erklærte hun at hun måtte ha bunad på 17. mai frokosten. Heldigvis passet min ganske greit til henne, sånn at hun kunne bruke den. Det kan jo hende din også endrer mening det nærmeste året (og man kan leie).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 02-06-23 kl 21:19.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 22:31   #40
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Vi hadde konfirmasjon i år og absolutt alle jentene i kommunen hadde bunad. Sjekket bildene fra de ulike kirkene samt borgerlige. Nesten litt kokko.

Svart bukse og kul topp/t-skjorte holder jo i massevis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no