Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Friluftsklubb

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 10:34   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Friluftsklubb

Jeg tenker på å starte en friluftsklubb for barn i barnehagealder. Tilbudet skal være noe lignende annen organisert aktivitet, som turn, barneidrett osv. I dag sitter jeg og drømmer om hvordan jeg vil gjøre det, men det er mulig jeg har helt feil bilde i hodet på hvordan det blir. Så da trenger jeg litt input og forslag fra andre foreldre.

Mine tanker: En fast dag i uka reiser friluftsklubben til et bestemt turmål. Det skal ikke være langt å gå, men spennende område for barna. Hvor målet skal være tenker jeg å variere, slik at ikke slitasjen blir stor på terrenget, og slik at vi i klubben ikke blir lei av stedet. Variasjonen kan også være at vi er i et område i gangavstand fra hvor de fleste bor, slik at barna også blir kjent med nærområdet deres.

Jeg har lyst til å legge til rette for at vi kan lage mat ute, slik at familiene som er med ikke trrenger å tenke på middag hjemme før klubben starter. Og dermed får vi mer tid ute.

Aktivitetene skal ikke være mange, det er i hovedsak det å være ute som skal være aktiviteten i seg selv. Noen orgaiserte aktiviteter vil jeg likevel ha, kanskje i forbindelse med diverse avslutninger til jul og sommer, og ellers når det måtte passe.

Utstyr jeg vil trenge er: Stormkjøkken, kokekar, kniver og sager, presenninger (til tak/gapahuk), tau, lykter, ved (til bålsesongene)...

Før jeg starter ser jeg for meg at jeg må ta en slags markedsundersøkelse, for å se om det i det hele tatt er noen interesse for et slikt tilbud. Eller kanskje jeg bare skal henge opp oppslag, for å se om det kommer noen? Tenker også litt på at det kan bli voldsom pågang, og at jeg må sette begrensninger på hvor mange som kan bli med?

God ide? Dårlig ide, dere hadde aldri blitt med? Er det noe jeg ikke har tenkt på som er viktig å ha i tankene? Går det an å søke om økonomisk støtte til slikt som dette tro?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 10:44   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Friluftsklubb

Kan jeg bli med? Endelig speidern uten speiding. Jeg kommer tilbake her når jeg ikke har en sovende baby på armen.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 10:46   #3
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Friluftsklubb

Ja! Kom å bli med! Men jeg bor et stykkje unna Lørenskauen da...

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:38   #4
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Friluftsklubb

Nå akket jeg akkurat med mannen i Nordsjøen. Han var ikke positiv til ideen min i det hele tatt. Han mente at ingen kom til å bli med, og han syntes det hørtes kjedelig ut. Når det pøsregnet, hva skulle vi gjøre da? Det kom jo til å koste penger... Hvor skulle vi få folk til å komme fra? Skulle vi bruke en dag i uka på tur med ukjente follk? Ingen gidder å gå på tur med noen de ikke kjenner...

Er det en skikkelig dårlig ide? Er jeg helt unik som i det hele tatt ønsker å bevege meg ut i skogen når det regner?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:48   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Friluftsklubb

Veldig god ide, men kanskje ikke for barnehagebarn? Jeg føler ihvertfall at mine unger har fått sin dose av uteliv når de kommer hjem fra barnehagen. Småskolebarn blir noe annet.

Økonomisk støtte bør være mulig, ta en prat med kommunen din.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:56   #6
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Friluftsklubb

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Veldig god ide, men kanskje ikke for barnehagebarn? Jeg føler ihvertfall at mine unger har fått sin dose av uteliv når de kommer hjem fra barnehagen. Småskolebarn blir noe annet.

Økonomisk støtte bør være mulig, ta en prat med kommunen din.

Kanskje det er mer aktuelt for småskolebarn, ja. Jeg må tenke litt mer. Jeg har skrevet mail til frilutsrådet her om forslaget mitt, for å høre hva de sier.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:18   #7
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Friluftsklubb

Jeg synes det høres ut som en god ide jeg. Lykke til!

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no