Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hytte

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 11:32   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytte

Jeg og mannen er midt i en diskusjon om hytte. Vi har begge lyst på hytte, men er ganske uenig om hva og hvor.

Jeg vil ha hytte i skogen ikke så altfor langt unna (ikke så mye over en time i hvert fall). Jeg har få krav til standard. Den skal være tørr og fin, men jeg trenger verken innlagt vann eller strøm. Et lite solcellepanel og og en bekk med "bruksvann" mener jeg at holder. Det viktige er at det ikke trengs omfattende rehabilitering, for der innser jeg vår begrensning.

Mannen vil ha hytte på fjellet med alt det innebærer. Det koster mer, men vi har vel egentlig råd til å ta opp mer lån. Jeg er redd for at en hytte på fjellet blir lite brukt siden det blir lang reisevei.

Har dere hytte? Bruker dere den nok til å forsvare prisen? Alle innspill velkomne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:36   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Hytte i nærheten, slik at den blir brukt. Definitivt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:36   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hytte

Vi har tilgang på flere hytter (familiehytter). Den som blir minst brukt er den på fjellet, fordi det er lang reisevei og mer "pes" med snø, kulde og lavere comfort med to småunger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:38   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte

Me har ikkje hytte men me skal ha om ei stund. Den skal være på fjellet som er 45 min kjøring herifra (25 min fra svigers). Hadde det blitt lenger unna hadde den blitt mykje mindre brukt. Med 45 min går det greit å svippe opp når som helst og alt må ikkje planlegjast så veldig. Når ungane blir større og kanskje ikkje er så interessert i å være med heile tida er det også greit det ikkje er så lang avstand.
Me skal ikkje ha veldig høgstandard hytte men blir nok strøm og vatn ja. Bruke max 1 mill, helst mindre.

__________________
Strong is the new skinny

Sist redigert av Zip : 28-12-08 kl 11:47.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:41   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Jeg er enig med deg. Skal jeg ha hytte, skal det være nær nok til at vi orker å bruke den. Jeg kunne nok tenke meg litt bedre standard enn du snakker om, spesielt hvis den skal brukes mye, og jeg vil gjerne ha badevann i nærheten, men det kan godt være en innsjø.

Foreldrene mine har hytte både ved sjøen og på fjellet, og jeg får låne. Jeg får vel arve også, om noen år. Men jeg vil ikke ha dem. Masse arbeid, ansvar og kostnader, og du har helt rett, man orker ikke å bruke dem så ofte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:43   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte

Vi har tilgang på to hytter, en ved sjøen og en på fjellet. Den på fjellet blir brukt mest, vi bruker ca 1.5 timer på å komme oss dit. Hytta på fjellet har innlagt strøm, vann og kloakk (med dusj, oppvasksamskin, parabol osv), men det er ikke noen luksushytte på noen måte. Den andre er av litt enklere standard, den er også nærmere der vi bor. Jeg kunne aldri tenkt meg en hytte uten strøm og vann/kloakk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:44   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte

Eg ville sett litt på bruken. Kva slags interesser de har. Vil de gå på turar, hytte til avslapping, skigåing vinterstider osv osv.

Foreldra mine har campingvogn ståande i fjellet. For vår del er det ein times kjøring unna. Kunne tenkt meg ei hytte der sjølv. Flott turterreng, skibakker, og no er det til og med kommen skitrekk der som dei stadig utvider.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:44   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte

Familien har hytte på fjellet, ca 5 timers bilkjøring unna. Den blir brukt altfor sjelden, for jeg synes det er mye styr og stress å reise opp for en helg. Så det blir som regel 1 uke om vinteren og en tur om sommeren.

Skulle jeg ha valgt hytte selv, hadde det vært max 3 timer unna.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:51   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte

1 times reisevei er akkurat passe til hytta. Blir det lenger så blir den mindre brukt, tror jeg.

Vi har hytte på en øy. Rettere sagt så bygger vi ny hytte der nå. Den kommer til å ha alt som huset vårt har + litt til. Dette er fordi det skal være attraktivt for alle å bruke den mye. Dårlig komfort = lite bruk i min verden.

Noen ganger skulle jeg ønske det var på fjellet. Jeg elsker å gå tur i fjellet, men om sommeren er det selvfølgelig helt topp å ha hytte ved sjøen. Vi må kjøre bil og så båt for å komme oss på hytta.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 12:03   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Svigerforeldrene mine har hytte i skogen, som vi har tilgang til. Helt enkel og grei hytte, med innlagt strøm og vann, og med utedo. Vi har 2 1/2 times kjøretur til hytta, og det er helt på smertegrensa for hva jeg gidder for bare ei vanlig helg.

Så - gå for hytte i nærheten, så blir den brukt mer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 12:08   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte

Jeg er vokst opp med hytte på fjellet og ved sjøen, mye dårlig samvittighet og mye som skulle vært gjort.

Ser at jeg ikke har råd til å overta hytta ved sjøen uansett hvor gjerne jeg elsker det stedet. Ser at det ville vært lite ønskelig om jeg hadde hatt middlene også. Vi er for lite praktiske selv, og har mer enn nok med hus å ta oss av.

Jeg ville ikke hatt hytte mer enn en time, maks to unna, og skal den bli mye brukt bør det helst være toalett (i det minste mulldo/ snurredass) og innlagt vann. Sjarmen med primitivt faller i min erfaring ofte på mor som merarbeid.

Om en regner på det tror jeg en kan gjøre mye for de pengene det koster å ha hytte. Selv savnet jeg noen av de opplevelsene med mine foreldre selv om hytteparadis nok veide opp for mye.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 12:14   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Vi har hytte på fjellet, ca 1 time og 45 min kjøretur. Det er en helt grei kjøretur, selv med våre barn som ikke liker så godt å kjøre. Vi stopper ofte i byen midtveis og handler, så får vi en pause. På søndager hender det vi spiser søndagsmiddag på en restaurant på veien. Vi liker oss veldig godt der og synes det er deilig å ha et sted å reise i ferier og helger. Får en helt annen ro der enn vi gjør hjemme.

Jeg synes dere burde kjøpe en hytte i nærheten av oss.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:47   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg synes dere burde kjøpe en hytte i nærheten av oss.

Det vil jeg også egentlig, men det ligger nok litt utenfor våre prisrammer.

Jeg var i juleselskap med tanta mi i går, og hun vet om en hytte like ved hennes egen på Krokskogen (mot Hønefoss) som er til salgs for en pris som gjør at vi ikke trenger å ta opp lån. At det ligger 15 minutters gange unna hennes hytte er heller ingen ulempe.

Da jeg var liten hadde besteforeldrene min hytte i skogen med utedo og uten innlagt vann (sisterne under hytta). Jeg husker det som ekstremt idyllisk, men da var det ikke jeg som laget maten og tok oppvasken.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:50   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det vil jeg også egentlig, men det ligger nok litt utenfor våre prisrammer.

Neida, mange rimeligere hytter der altså. Er ikke noe spesielt dyrt område vi er i, og det er plenty med enklere og eldre hytter der. Jeg skal søke opp noen forslag til deg når jeg kommer hjem fra fjellet, står på farta nå.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:00   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Tips mottas med stor takk, MinaX. Vi skal ikke bruke mer enn 500 000 (hvis vi går for mitt alternativ), så utvalget begrenser seg veldig. Det viktigste for oss er at man kan kjøre så og si helt frem til hytta siden ungene er så små.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:01   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hytte

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da jeg var liten hadde besteforeldrene min hytte i skogen med utedo og uten innlagt vann (sisterne under hytta). Jeg husker det som ekstremt idyllisk, men da var det ikke jeg som laget maten og tok oppvasken.

Hm, det der er nok idyllisk når man er liten. Jeg har vært på hytte uten strøm og vann i voksen alder, pluss en vedovn der røyken veltet innover i hytta, det var minus ti utenfor og jeg fant det utrolig lite sjarmerende. Og da hadde vi ikke med unger en gang.
Vi leter også etter hytte/leilighet på fjellet/skogen, men klarer desverre bare en lav prisklasse. Mannen vil helst ha en usjenert hytte nær fiskevann, og er ikke så opptatt av standard, mens jeg er mer opptatt av komfort, oppkjørte løyper og potensielle lekekompiser for ungene i nærheten, så leilighet hadde nok vært bra for meg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:01   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Vi har 5 hytter i familien:

Hytte 1: 2,5 timers kjøring. Liten hytte i laftet tømmer, i skogen ved vann. Hadde inntil nylig kun solcelle, men nå med innlagt strøm. Snurredass. Lite brukt av oss, siden den er liten og upraktisk (helst i mine øyne), og det er litt lite å gjøre på der.

Hytte 2: 1 times kjøring. Større enn hytte 1, men samme typen hytte. Innlagt strøm. Brukes en del fordi den ligger nær, ellers tviler jeg på at den ville blitt brukt noe særlig.

Hytte 3: 2,5 times kjøring. Sommerhus ved sjøen. Med gjestehus og stor hage. Naust og båter. Her er vi mye.

Hytte 4: 2,5 times kjøring: "Palass" (kjøpt for ca 6 millioner i år) ved sjøen. Nesten litt for flott, og litt lite avslappende med en treåring i fri utfoldelse. Men et fantastisk feriested.

Hytte 5: 8-9 timers kjøring, tror jeg. Der har vi foreløpig ikke vært. Alt for langt å kjøre...

Jeg er altså mest glad i hytte nr 3, og 2,5 times kjøring er i mine øyne helt ok, men helst skulle det vært kortere. Den hytten som ligger en times kjøring unna er jo veldig tilgjengelig, men jeg kjører heller halvannen time lenger til en av de andre hyttene.

(Årsaken til antallet hytter er hovedsaklig skilte foreldre med god råd på gubben sin side. Noen fordeler har det da også.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:06   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hytte

Vi har fjellhytte en times kjøretur hjemmefra. Perfekt avstand for oss - vi putter klær, utstyr og unger i bilen rett etter jobb fredag ettermiddag, stopper på halvveien og handler mat og er framme på hytta i halv syv-tiden. Da er hytta varm og middagen klar til Beat for beat begynner klokka åtte. Perfekt fredagskveld for oss

Vi har bygd hytta selv med veldig god hjelp av svigerfar. Hytta er 85 kvm pluss hems og har tre soverom, stue, kjøkken og bad. Innlagt strøm og vann og elektrisk toalett. Akkurat passe standard for oss . En ting som er viktig for oss er at det er bilvei helt fram! Dersom vi hadde måtte ta skiene fatt og ut å tråkke løype i mørket med to unger på slep, så hadde det nok blitt langt færre skiturer.

Vi er veldig glad i hytta vår og selv om ungene av og til protesterer når vi sier at vi skal på hytta, ja så protesterer de mist lilke mye når vi skal hjem igjen . Det er deilig med rolige familiehelger på hytta og artig å ha med venner og familie på besøk innimellom

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:16   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte

Vi har to hytter i familien. Ingen har innlagt varmtvann, den ene har kran på veggen. Ingen har kloakk. En har solcellepanel til strøm, den andre vanlig strøm.
Den ene er på fjellet ca 4 timers kjøring unna. Der har jeg vært 1 gang i voksen alder (det er den uten vann og med solcellepanel). Den andre er ved sjøen, under en times kjøring unna. Der er vi en del. Vi hadde vært der betydelig mye mer hvis det hadde vært innlagt vann der (og et soverom til...). Jeg ville definitivt gått for innlagt vann og strøm. Det kan kanskje høres idyllisk ut uten, men det er i grunn bare pes.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:18   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg ville definitivt gått for innlagt vann og strøm. Det kan kanskje høres idyllisk ut uten, men det er i grunn bare pes.

Definitivt. At noen kan synes ferie i "middelalderen" høres sjarmerende ut, er for meg en gåte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no