Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Strikkere, hjelp meg!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 11:38   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Strikkere, hjelp meg!

Jeg har lyst til å lage ribbestrikket ullbukse til lille, men det blir ikke sånn som på bildene. Jeg vil at det skal være ordentlig trekkspill, men mine ribbestrikker blir ganske slappe? Hva gjør jeg galt? For tynt/tykt garn, for små/store pinner? Strikker for slapt?

Med trekkspill mener jeg altså at buksen er ganske liten når det ikke er noen i den, men utvider seg veldig når den er på.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 12:05   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Har du strikket prøvelapp? Det står oppgitt strikkefasthet i oppskriften. Hvis du ikke treffer, må du justere pinnestørrelsen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 12:10   #3
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har du strikket prøvelapp? Det står oppgitt strikkefasthet i oppskriften. Hvis du ikke treffer, må du justere pinnestørrelsen.

Jeg bruker ikke oppskrift. Dessuten har jeg bare pinnestørrelse 3. Men jeg har to forskjellige tykkelser på garn, om det hjelper?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 12:12   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg bruker ikke oppskrift. Dessuten har jeg bare pinnestørrelse 3. Men jeg har to forskjellige tykkelser på garn, om det hjelper?

Hvilke garn er det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 12:29   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Tynnere pinner, tykkere garn, eller strikk strammere.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 14:57   #6
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Jeg har prøvd både falk og freestyle i Dalegarn. Kan ikke se at jeg skal klare å strikke så mye fastere.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 14:59   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg har prøvd både falk og freestyle i Dalegarn. Kan ikke se at jeg skal klare å strikke så mye fastere.

Pinne 3 til Falk skulle være ok, selv om du strikker løst. Så da skjønner jeg ikke. Annet enn at superwash-garn gjerne er litt "løsere i fisken" enn vanlig ullgarn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:01   #8
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Pinne 3 til Falk skulle være ok, selv om du strikker løst. Så da skjønner jeg ikke. Annet enn at superwash-garn gjerne er litt "løsere i fisken" enn vanlig ullgarn.



http://i154.photobucket.com/albums/s...ber2008045.jpg

Skal det bli noe som dette med falk og pinne 3 altså?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:06   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

2 rett, 2 vrang?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:07   #10
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

2 rett, 2 vrang?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 18:04   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkere, hjelp meg!

Prøv med 3+3?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no