Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 12:33   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Jeg er totalt blank. Vi drar straks til Sicilia i forbindelse med et bryllup, og snupp på 9 måneder skal være med. Men hva slags klær pakker vi til henne? Vi har fått tips om tights og tunika, men hva med beina? Hun er ganske aktiv og krabber, men går (heldigvis) ikke.

Jeg har kjøpt noen bomullsstrømpebukser og tunikaer, og så har vi selvsagt bodyer. Men kanskje det blir for varmt? Samtidig bør hun jo skjermes mot sola, også?

Er UV-drakt et must selv om det ikke er badeferie? Jeg tar nok med bikini til meg selv for sikkerhets skyld. Solbriller og solkrem er allerede innkjøpt, samt Titanium Breeze reisetrille.

Lure tips mottas med takk. Vi må i tillegg pakke lett og praktisk pga. bagasjerestriksjoner med flyselskapet. Vi får turen dekket, så skal ikke klage, men det er unektelig upraktisk med baby uten egen kvote.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 12:50   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Vi har pleid å ha løse, vide bukser i lett og kjølig (vevd) bomull eller lin, og ditto langermede tunikaer på ungene på sånne reiser i den alderen. Og solhatt. Vi har båret dem mye rundt i bæremeis, den hadde soltak, men det var veldig greit med svale klær som dekket armer og bein som nødvendigvis stakk ut i sola. Og så har vi brukt (og bruker fortsatt) UV-dress på stranda.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 12:51   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Middelhavet i mai er deilig, forresten. Husk å ta med noe litt varmt også, da, det kan fort bli ganske kjølig om kveldene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:03   #4
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Hvor på Sicilia skal dere?

Lette sommerbukser går jo fint da, lettere å krabbe i? Solhatt er vel et must. Ellers får dere vel kjøpt det dere trenger om dere mangler noe tenker jeg!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:13   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sicilia med baby på 9 mnd: hvilke klær?

Vi skal til Ragusa i bryllup, og deretter tar vi noen dager i Catania bare oss. Jeg tror jeg må ta en titt i butikkene etter løse klær over helga, for det er plutselig Kr. Himmelfart og sånt, og noen ganger liker jeg faktisk å være ute i god tid selv om selve pakkingen sikkert foregår kvelden før.

Det meste av klær hun har nå, er trikotklær, så vevde klær blir en ny opplevelse. Jeg har kjøpt en kort posebukse med tilhørende t-skjorte fra Phister&Philina til henne, men det var fordi den var så fin. Nå skal vi straks kjøre til svigers, og jeg får nevne i forbifarten til svigermor hva vi må kjøpe, tenker jeg. Noen har svart belte i shopping, og det er ikke meg.

Men fottøy eller liknende? Antiskli-sokker, eller rett og slett vanlige sokker? Hun river dem nok uansett av seg for å tygge på dem.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no