Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 21:21   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Altså.
Litt spinnoff fra den lysestaketråden min, der jeg tenker å selge to sølvlysestaker. Jeg fikk mange reaksjoner på det, og jeg tenker litt på det med å være knyttet til ting.

Nå er jo ikke dette noe jeg har arvet, så jeg har ingen tilknytning til det. Og jeg er ekstremt dårlig ift det å føle sentimentalitet når det gjelder gjenstander, selv om det har feks tilhørt min farmor...
Jeg har jo minner om farmor, jeg trenger ikke ting fra henne?

Jeg ser nå min manns familie rives istykker pga et arveoppgjør, og jeg forstår det bare ikke?! Krangelen om duker og servise.

Jeg er nok en følelsesladet person i mange situasjoner, men ikke i forhold til slike ting. Jeg har nok, i forhold til mange, tatt vare på få ting fra mine barn også. Som de skal få når de blir større. Det har nok noe med hvordan jeg ser selv.. jeg synes det mest er pes med det mamma kommer med nå, som jeg har hatt fra jeg var liten/ungdom. Mye av det iallefall. Men jeg har enda mindre lyst på ting fra bestemor. Skåler og ting. Det gir meg ingenting. Og mange reagerer nok litt på dette.

Men jeg er da ikke følelsesløs selv om jeg ikke er sentimental ovenfor ting?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:24   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Ting er ting og egentlig ganske betydningsløse. Jeg kaster alt som jeg ikke har brukt for. Fra barneklær til tegninger, til russedress og smykker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:25   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg bryr meg nada om ting. Kommer nok til å donere hele boet til nærmeste korps om jeg arver et bo noengang. Eneste jeg har sterke følelser for er enkelte ting ungene har laget. Og et kjede storebror sparte ukepengene sine i fem uker for å gi meg en gang.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:26   #4
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

For meg kan enkelte ting ha en enorm affeksjonsverdi, mens andre ting ikke har det. Ting, som i gjenstander.
Jeg har ingen forklaring på når eller hvorfor.

:lettrørt:

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:29   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg er ikke veldig emosjonelt knyttet til ting, men det finnes ting som betyr mer for meg enn andre ting. Likevel føler jeg ikke at det er i tingene minnene ligger. Jeg har nettopp kjørt unna noen kasser med ting til loppis og der var det blant annet en femarmet lysestake jeg arvet av min kjære mormor. Jeg bruker den ikke mer, ingen andre i familien ville bruke den, derfor sender jeg den på loppis. Det var koselig å ha den en liten stund, men jeg føler meg ikke noe nærmere mormor selv om den står på bordet akkurat.

Jeg gir bevisst bort det meste av utstyr og klær som ungene har hatt, forresten, jeg vet hvor grusomt det er når bestemødre kommer drassende med tonnevis av klær som har ligget i kjelleren i 30 år. :grøss:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:29   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Ja, men i forhold til ganske få ting, egentlig. Trur eg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:31   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg er mitt oppi et arveoppgjør jeg, og ja ting betyr noe for meg. Jeg synes det er fint når noen vil ta vare på ting.

Nå betyr ikke ting mere enn at jeg sendte mannen en dag de skulle dele, fordi jeg ikke maktet, og således endte opp med andre ting enn det jeg selv ville ha valgt.

Jeg kan ønske meg ting, og ville ta vare på ting, men jeg vil aldri sette ting foran mennesker, og selv om jeg tar vare¨på enkelte ting så har jeg ikke problemer med å se at de er ting.

I arveoppgjøret valgte jeg forresten først de tingene Mazungen ønsket seg, fordi ingen gjennstander i seg selv var så viktige for meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:31   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg kan bli knyttet til gråstein.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:31   #9
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Nei. Her kastet det meste som ikke er i bruk, jeg får sjelden noe forhold til ting.
Jeg er flink og sparer litt til ungene da, minneesker som blir satt på loftet men lenger enn det strekker jeg meg ikke.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:19   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg er en sånn som blir veldig glad i tingene mine. Da min ca. 10 år gamle sykkel ble overkjørt, f.eks., spanderte jeg 1500 kroner i reparasjon framfor å kjøpe ny bare fordi jeg syntes det ville være så trist å kaste den. Som barn gråt jeg alltid når vi skulle selge en bil. Jeg er følgelig virkelig elendig til å kaste.

Når det gjelder minner om andre mennesker, derimot, er jeg ikke så veldig sentimental - merkelig nok, kanskje. Jeg har ikke tatt med meg mye etter besteforeldrene mine.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:20   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg er nok litt sentimental i forhold til ting, ja.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:21   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg er fru sentimental personlig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:27   #13
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg tenker som deg gunnis.
Svigerfamilien min derimot ...
Svigermor er helt ekstrem! Hun tar vare på alt, alt, alt.
Drar på loppis og kommer tilbake med litermål hun bare måtte ha fordi det var likt det de hadde hjemme hos henne som liten osv. Jeg forstår meg ikke på henne.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:28   #14
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg var veldig sentimental, men er blitt bedre med årene. En dyd av nødvendighet, kanskje, ettersom vi bor på relativt få kvadratmeter. Jeg er nok også blitt påvirket av mannen, som overhodet ikke bryr seg om slikt.

Men det er hyggelig å kunne sette pris på ting på grunn av affeksjonsverdien også, bare det ikke tar helt overhånd. Jeg har et emaljert litermål fra 50-tallet etter bestemor som jeg bruker hver eneste dag, og jeg sender henne en liten tanke hver gang jeg tar det fram. Jeg har også en brødfjøl med flotte utskjæringer som besteforeldrene mine fikk i bryllupsgave i 1939 - den er like fin og jeg har virkelig glede av å bruke den.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:29   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Nei i utgangspunktet ikke, men det er enkelte ting jeg ikke ville kvittet meg med fordi jeg er sikker på at det kommer til å bety noe for meg senere. Sølvlysestaker er i den kategorien.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:30   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Nei, jeg er veldig lite sentimental. Jeg syns det er greit å arve ting, men da må det helst være ting jeg har bruk for. Og om det skulle gå i stykker er det heller ingen krise.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:36   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Nei, lite sentimental. Ting jeg ikke har brukt på et år kan jeg like gjerne kaste eller gi bort.
Jeg har tatt vare på noen ytterst få ting til ungene, som første par sko og en spesiell sparkebukse/babyjakke. Bortsett fra det er jeg flink til å ta bilder og skrive i albumene deres, det er langt viktigere for meg. Jeg har svært få ting eller bilder fra min barndom og det har jeg savnet.
Gamle ting jeg arver har jeg lite sentimentalt forhold til, med unntak av bunaden fra farmor.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:37   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ting er ting og egentlig ganske betydningsløse. Jeg kaster alt som jeg ikke har brukt for. Fra barneklær til tegninger, til russedress og smykker.

You and me.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:48   #19
Anneliane
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Anneliane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Nei er nok ikkje veldig sentimental i forhold til ting. Tek vare på noko til ungane som dei kanskje vil sette pris på å kike på når dei blir vaksne, men ikkje i store mengder. Vi har ikkje mykje lagringsplass heller, så det begrensar seg sjølv.

Anneliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:51   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?

Jeg har et armbånd som betyr masse, ellers ikke noe spesielt. Poden derimot... han har et spesielt forhold til altfor mye. Broskjyrer og pinner.. u name it.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no