Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Buffet på DFDS

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-13, 21:08   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Buffet på DFDS

Jeg har en gutt med endel allergier, og vi skal ta båten til København på mandag. Vi har bestilt middagsbuffet begge veger, og lurer litt på utvalget. Han er allergisk mot fisk, nøtter og gluten. Er det mulig å finne noe han kan spise, tro?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:12   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Buffet på DFDS

I buffeten er det tydelig merket hva som inneholder hvilke allergener, men det er mye forurensing. Mange tar samme bestikk og putter forskjellige steder. Jeg fikk eget glutenfritt brød på forespørsel. Jeg sendte mail på forhånd, da var de veldig behjelpelige.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:20   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Da skal vi også ta båten, Erica God tur!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:51   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Blondie- husker du noe av utvalget? Hjelper liksom ikke så mye om det er merket dersom det bare er ting han ikke tåler. Jeg vurderer å ta med noe som jeg kan be de lage til hvis det blir nødvendig.
Izzicreo- god tur til dere også!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:56   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Buffet på DFDS

De har egen barnebuffet. Der var det kjøttboller, spaghetti, kjøttsaus, pommes frittes, kyllingnuggets eller kyllingvinger, mais, erter, agurk og gulrotstaver. Ellers var det mye forskjellig på den vanlige buffeten. Svinekjøtt, oksestek, ris, poteter, kokte grønnsaker, et par gryteretter/wok, stekt fisk, diverse kjøttpålegg, postei, oster, sjømat, diverse typer brød o.l. Jeg er helt sikker på at han finner noe han kan spise og tror som andre har nevnt også at forurensning er største faren.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:59   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Ja, da får vi stå først i køen og albue oss frem så vi får først;-). Takk for svar!!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:25   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Dere kan/må reservere bord, og det tror jeg dere kan gjøre på forhånd. Så om de bestiller bord så tidlig som det går an så bør dere være på den sikre siden. Da kan dere også bestille vindusbord, kanskje.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:38   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Vi har bestilt buffet, men det var ikke mulig å bestille bord da, hvordan gjør man det da?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:43   #9
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Det er vel ikke noe mer bordreservering enn at man bestiller buffet (vindusbord er et eget alternativ, men de kommer ikke tidligere inn).

Folk køer litt før buffeten åpner til deres bordsetting. Viser billett og blir tilvist bord, så er det førstemann til mølla.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 23:09   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Buffet på DFDS

På Colorline har de glutenfritt brød i alle fall. Vil tro de kanskje har det der også?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 00:32   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Det bør ikke være vansklig å finne noe uten fisk og nøtter. Det er jeg sikker på. Gluten er jeg mer usikker på, men det er fordi jeg ikke har tenkt på det. Som andre sier er det godt merket. De fyller ofte på med nye fat. Pass på å ta fra nytt fat, så vet du det ikke er noen forurensning.

Dere har sikker sett at det er ta-selv-softis? Jeg synes det er mye gris i toppingene, så de er kok ikke helt "rene".

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 01:59   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Ville sendt en mail eller kontakten dem pr. chat for å høre om dette jeg, Erica. Greit for dere å slippe å ta med ekstra mat om dere kan slippe

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 10:56   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Har sendt de mail også, for å være sikker. Har de noe rent kjøtt, grønnsaker og potet går det vel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 11:41   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Det har de, men muligens ikke i barnebuffeten. Jeg så jo kun etter glutenfri mat, men jeg fant mye jeg kunne spise av rene produkter. For barna var det meste fritert hadde jeg inntrykk av.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 12:36   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det har de, men muligens ikke i barnebuffeten. Jeg så jo kun etter glutenfri mat, men jeg fant mye jeg kunne spise av rene produkter. For barna var det meste fritert hadde jeg inntrykk av.

Min sønn er vokst opp med mye allergier og er ikke så kresen, så jeg tror det skal gå bra. Men fy for en tungvinn sykdom og dra på tur med:-(

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 20:11   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Det var forferdelig mye forurensing men fullt mulig å finne mat uten gluten, melk, nøtter, egg hvertfall. Kokkene hadde stålkontroll så bare å spørre. Det var ikke merket på buffeen da vi var der.
Da vi var på båten med både min lille cøliakiker og en venninnes nøtteallergiker fikk vi mat rett fra kjøkkenet... Vi hadde ringt og fått ok om dette på forhånd. Da snakket vi med en kokk på buffeen, sa hva vi ville ha, også gikk de og fikset rett fra grytene. Mest fordi nøtteallergikeren var så veldig allergisk egentlig. Men da ble det jo ikke noe smake-på-alt-buffet-opplegg da

De hadde glutenfritt brød til frokost da vi var der.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 21:09   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Utrolig bra at de var så løsningsorienterte, m^2

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 21:28   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buffet på DFDS

Det hørtes jo ut som en super løsning!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no