Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-13, 10:17   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Vi ønsker å ta en langhelg på fjellet med en vennefamilie om et par uker. Er det noen som har tips til hvor vi kan reise? Jeg ligger ikke på sovesal ( ), og på Leirvassbu, som min kusine og mannen driver, var det fullt. Helst vil vi ha kortest mulig reisetid fra Oslo, ett rom per familie (gjerne med bad) og fine turforhold for familier med barn på 5-7 år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 11:08   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Hva med norefjell?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 11:14   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Ja, det er jo ikke så langt. Takk for tips!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:00   #4
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Norefjell er greit, men kanskje litt kjedelig etter min smak, da...

Rondane er et fint område. Rondvassbu eller Høvringen om det ikke er for langt unna? Men Leirvassbu er jo ikke akkurat i nabolaget ditt det heller.
I nabodalen til Leirvassbu har du Krossbu som jeg er veldig glad i. Mener de har ok rom der, jeg har stort sett teltet like ved. Området er iallefall superfint, veldig fine fjell på alle kanter og en fin liten tur inn til blåisen på Smørstabreen som er veldig flott.
Om dere vil bo et veldig flott sted i Lom, kan jeg anbefale Røisheim. Gamle vakre hus og fantastisk mat. Det kan være et fint utgangspunkt for f.eks tur på Galdhøpiggen om noen skulle ønske det. Men mistenker det er relativt dyrt der (-vi ble påspandert oppholdet, så jeg er lykkelig uvitende om regningen).

Hemsedal kan også anbefales på sommerstid. Her er det rikelig tilgang på hotellrom og hytter på denne tiden, vil jeg tro.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:14   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Tusen takk, Anikka. Jeg var i utgangspunktet motstander av Leirvassbu pga avstanden, ja. Da blir nok også Lom i lengste laget, dessverre. (Og strengt tatt vil jeg vel egentlig knapt nok til fjells selv, for å være ærlig. For min del kunne vi godt dratt til Drammen eller noe sånt.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:32   #6
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Tips til fjelltur på Østlandet midt i august?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

(Og strengt tatt vil jeg vel egentlig knapt nok til fjells selv, for å være ærlig. For min del kunne vi godt dratt til Drammen eller noe sånt.)

Hehe, det var det som slo meg også, at dette spørsmålet fra deg var en smule uventet.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no