Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kinesisk ribbe

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-16, 21:51   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Kinesisk ribbe

Jeg har fått kinesisk ribbe servert noen ganger, smurt inn med soya, ingefær, chili og andre spennende krydder, sprø svor og en eller annen spennende salat til. Tenkte å prøve meg på noe sånt nå i adventstiden. Jeg fant et par oppskrifter online, men kanskje har noen av dere en utprøvd oppskrift å anbefale. Takker på forhånd!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:54   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Jeg har ikke laget ribbe, men jeg kan virkelig anbefale å honningglasere pinnekjøttrester og servere med ris og søt chilisaus. Det er knallgodt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:57   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke laget ribbe, men jeg kan virkelig anbefale å honningglasere pinnekjøttrester og servere med ris og søt chilisaus. Det er knallgodt.

Takk. Det skal jeg huske etter julaften, men spiser ikke pinnekjøtt før det, så ingen rester nå.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:38   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke laget ribbe, men jeg kan virkelig anbefale å honningglasere pinnekjøttrester og servere med ris og søt chilisaus. Det er knallgodt.

Det er godt å ta honning på pinnekjøttet etter koking også, og sette det litt k ovnen etterpå. Og servere på "vanlig" måte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 07:53   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Vi fikk servert kinesisk ribbe ifjor som den HI refererer til, den var helt fantastisk! Vi fikk servert coleslaw og et par sauser ved siden av, derav en av soya/koriander.

Lykke til

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 11:40   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke laget ribbe, men jeg kan virkelig anbefale å honningglasere pinnekjøttrester og servere med ris og søt chilisaus. Det er knallgodt.

Åh! Jeg har masse pinnekjøtt igjen fra igår. Honningglasere (eller annen glasering) har jeg aldri gjort, og ønsker teskjeforklaring.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 11:46   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Vet ikke om den innfrir alle ønsker, men den er utradisjonell og veldig god med sprø svor og masse smak. Tror vi må ha denne neste søndag.

http://heiamat.no/2014/11/26/verdens...omment-page-2/

500 gram tynnribbe per person
2,5 dl kyllingkraft
7,5 dl vann
3 laurbærblad
2 stjerneanis
½ kanelstang
6 nellikspiker
6 hvitløksfedd
1 tommelfingerstor fersk ingefær delt i mindre biter

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 11:50   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Åh! Jeg har masse pinnekjøtt igjen fra igår. Honningglasere (eller annen glasering) har jeg aldri gjort, og ønsker teskjeforklaring.

Varm honning i en gryte og rør inn litt soyasaus. Pensle det på pinnekjøttet, og stek pinnekjøttet i ovnen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 16:35   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vet ikke om den innfrir alle ønsker, men den er utradisjonell og veldig god med sprø svor og masse smak. Tror vi må ha denne neste søndag.

http://heiamat.no/2014/11/26/verdens...omment-page-2/

500 gram tynnribbe per person
2,5 dl kyllingkraft
7,5 dl vann
3 laurbærblad
2 stjerneanis
½ kanelstang
6 nellikspiker
6 hvitløksfedd
1 tommelfingerstor fersk ingefær delt i mindre biter

Takk, men ikke helt "riktig" ift. den jeg mener. Denne er fortsatt for lite asiatisk, liksom. Den jeg fikk var mer klissete, som Anne snakker om oppi her.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 16:36   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Vi fikk servert kinesisk ribbe ifjor som den HI refererer til, den var helt fantastisk! Vi fikk servert coleslaw og et par sauser ved siden av, derav en av soya/koriander.

Lykke til

Ja, akkurat sånn vil jeg lage. :sikle: Men så var det den oppskriften, da...

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 20:01   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Denne er god.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 20:15   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Denne er god.

Tusen takk. Høres kjempegodt ut, men denne skal lages uten svor, og svoren er jo det beste. Håper på en oppskrift med svor

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 20:36   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Denne fikk iallefall gode omtaler http://www.aperitif.no/oppskrifter/o...sk-touch/63725
Jeg fikk også lyst til å prøve. Mannen er motstander av ribbe før julaften, men dette kan jeg kanskje overtale ham til.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 21:42   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Det er ikke Babi Pangang du snakker om? Det er kanskje indonesisk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 15:02   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Denne fikk iallefall gode omtaler http://www.aperitif.no/oppskrifter/o...sk-touch/63725
Jeg fikk også lyst til å prøve. Mannen er motstander av ribbe før julaften, men dette kan jeg kanskje overtale ham til.

Ja, den ser god ut utenom at tilbehøret ikke høres like spennende ut. Takk. Si fra hvis du prøver den. Er noen dager før jeg selv skal lage.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 15:03   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er ikke Babi Pangang du snakker om? Det er kanskje indonesisk.

Ja, indonesisk det, og ikke det jeg mener, men takk likevel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:15   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Vi har prøvd ribbe med hoisin-saus, det blir veldig godt. Kan serveres med ris og wokede grønnsaker.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:24   #18
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kinesisk ribbe

Av et bilde jeg fikk opp i FB-minner nå, ser jeg at vi (les: Xian-mannen) har brukt sånn ski-/créme brûlée-brenner i etterkant for å få sprø svor når vi har laget asiatisk ribbe.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no