Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-16, 16:34   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger Harry Potter-hjelp

17-åringen elsker Harry Potter. Hun har alle bøkene på norsk, alle på engelsk på Kindlen sin, og tilsammen tipper jeg at hun har lest hele serien 20 ganger.
I høst var vi på Harry Potter Studio-tour i London, og der så jeg en bok som inneholdt litt fakta om filmene, skuespillerne, bøkene, kart, husene, stedene osv Jeg tror det var denne:
http://www.adlibris.com/no/bok/harry...-9780062215505

Jeg er altså på jakt etter en bok for voksne Harry Potter-elskere som er litt utenom det vanlige, og der en kan lese ting en Potter fan nødvendigvis ikke vet fra før. Kanskje denne (som er fra 2016):
http://www.adlibris.com/no/bok/harry...-9781785652882

Er det noen som har noe tips? (Tipset må rekke frem før jul...)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 19:02   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Jeg får ikke lenkene til å virke (Norwegian wifi ...) men jeg har akkurat kjøpt en ny bok på kindle om McGonagall og noe greier. Anbefales!
Det er Pottermore-historier, bakgrunnsinfo om karakter og slikt. Skrevet av Rowling selvsagt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 02:32   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Søk opp Harry Potter på Outland. Mange bøker utover selve bokserien

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 08:57   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb...ywords=rowling

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:24   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Tusen takk for tips!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:29   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Og likte hun Harry Potter, vil hun elske bøkene til Ransom Riggs.
Jeg har foreløpig lest MISS PEREGRINE'S HOME FOR PECULIAR CHILDREN og HOLLOW CITY og og holder på med LIBRARY OF SOULS.

Anbefales på det varmeste, jeg tror hun vil like dem godt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:42   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Og likte hun Harry Potter, vil hun elske bøkene til Ransom Riggs.
Jeg har foreløpig lest MISS PEREGRINE'S HOME FOR PECULIAR CHILDREN og HOLLOW CITY og og holder på med LIBRARY OF SOULS.

Anbefales på det varmeste, jeg tror hun vil like dem godt.

Har lest disse to første og elsket de! Så også filmen om Miss P på kino for litt siden men likte bilen bedre.
Skal sjekke ut Library of souls også!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:26   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

17-åringen elsker Harry Potter. Hun har alle bøkene på norsk, alle på engelsk på Kindlen sin, og tilsammen tipper jeg at hun har lest hele serien 20 ganger.
I høst var vi på Harry Potter Studio-tour i London, og der så jeg en bok som inneholdt litt fakta om filmene, skuespillerne, bøkene, kart, husene, stedene osv Jeg tror det var denne:
http://www.adlibris.com/no/bok/harry...-9780062215505

Jeg er altså på jakt etter en bok for voksne Harry Potter-elskere som er litt utenom det vanlige, og der en kan lese ting en Potter fan nødvendigvis ikke vet fra før. Kanskje denne (som er fra 2016):
http://www.adlibris.com/no/bok/harry...-9781785652882

Er det noen som har noe tips? (Tipset må rekke frem før jul...)

Vi har begge de to bøkene. Den første er fantastisk, rett og slett. Morsom å lese og har masse suvenirer og småting inni som er morsomme for både små og store HP-fans.

Den siste var en skuffelse, som ingen av mine unger hadde noen videre begeistring for. Av alle de tipsene du har fått, ville jeg anbefalt den du har linket til øverst først.

Du får den også på Amazon.co.uk, med litt annet cover, men med samme innhold, for halve prisen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:28   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Det har også kommet en tilsvarende bok fra Fantastic Beasts, som mine skal få til jul.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:44   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har begge de to bøkene. Den første er fantastisk, rett og slett. Morsom å lese og har masse suvenirer og småting inni som er morsomme for både små og store HP-fans.

Den siste var en skuffelse, som ingen av mine unger hadde noen videre begeistring for. Av alle de tipsene du har fått, ville jeg anbefalt den du har linket til øverst først.

Du får den også på Amazon.co.uk, med litt annet cover, men med samme innhold, for halve prisen.

Rekker den fra Amazon frem til jul, tror du?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:44   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Rekker den fra Amazon frem til jul, tror du?

Ja, det går veldig greit. De er vanligvis mer pålitelige enn de norske nettbokhandlerne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 14:41   #12
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Og hvis du vil være helt sikker på å få pakken fra Amazon kjapt (jeg synes det varierer litt hvor lang tid det tar) kan du jo betale litt ekstra for rask levering; da får du den garantert i løpet av 2-3 dager.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 14:48   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger Harry Potter-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har også kommet en tilsvarende bok fra Fantastic Beasts, som mine skal få til jul.

Håhåhåhåååå! Suverent!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no