Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 20:33   #21
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Suksesskake.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:33   #22
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Usikker på om den sorterer under kake eller dessert, men jeg er svak for sjokoladefondant.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:37   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Pavlova og budapestrull.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:54   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Jeg har ikke oppskriften, men det er en kake som består av to tynne nøttebunner. I mellom dem er det deilig tykk eggesjokoladekrem. På toppen av kaka et lag med pisket krem og revet sjokolade til pynt. Den er til å dø for.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:12   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har ikke oppskriften, men det er en kake som består av to tynne nøttebunner. I mellom dem er det deilig tykk eggesjokoladekrem. På toppen av kaka et lag med pisket krem og revet sjokolade til pynt. Den er til å dø for.

Er det hakka mandler, sjokolade og kokkos i nøttebunnen? Da kan det være moi-kake (og ja, den er nyyyydelig ).

MOIKAKE
6 eggehviter
300 g sukker
Eggehviter & sukker stivpiskes
150 g hakka mandler
1/2 plate hakka kokesjokolade
1 kopp kokkos
1 1/2 ts vaniljesukker
1 1/2 ts bakepulver


Langpanne 180 C i 30-40 min (settes først på nederste rille og deretter i midten de siste ca 15 min).

Krem
6 eggeplommer
150 g sukker
1 ts vaniljesukker
6 ss kaffe
1/2 plate kokesjokolade

Alle ingrediensene i kremen varmes opp, rør deretter i 150 g temperert meierismør. Langpannekaken deles i 2 halvdeler, smør halvparten av kremen mellom kakedelene, kan også ha banan eller annen frukt i midten. Smør resten av kremen på toppen av kaken, ha på fløtekrem og frukt (f eks ananas, fruktcoctailbær, fersken), evt hakka sjokolade.

Jeg bruker å ha fruktcocktail på toppen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:20   #26
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Personlig har jeg to favoritter; Tiramisu og bløtekake med valnøttbunn og marsipanlokk. Jeg må legge til at marsipanen må være tynt kjevlet. Ellers i familien er den noen som har fyrstekake og epleterte som favoritter.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:30   #27
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Oreo dream, suksess terte og pavlova.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:34   #28
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Beste kake?
Mormors wienerbrød, helt klart!
Men har jeg oppskriften? Nei.
kan sikkert skaffes, hvis jeg spør pent.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:38   #29
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Suksessterte, to lag mandelbunn med gul krem mellom, sjokoladelokk og gul krem som pynt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:41   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Dersom jeg får suksessterte spiser jeg til jeg MÅ stoppe fordi jeg er kvalm. Er ikke noen stor kakespiser ellers, men kan gjerne ta både to og tre store stykker.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:01   #31
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Jeg er veldig glad i både pavlova og i ulike sjokoladekaker, gjerne på samme tallerken...

En fin mellomting er Lillians snickerskake. Den er ganske annerledes enn den som ellers benevnes Snickerskake, jeg liker "Lillians" best:

http://www.matoppskrift.no/oppskrift...s-Snickerskake

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:39   #32
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Troika-kake og oreo-kake

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:42   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Odelia, det kan nok ligne på denne, men det er ikke kokos i den. Uansett en sykt god kake. Har en venninne som baker den, har aldri gjort det selv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:45   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Sjokolademoussekaken de har på Konditoriet på Haukeland kommer høyt opp på listen, i hvert fall!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:24   #35
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

En god, litt grov eplekake liker jeg best.

Finner ikke oppskrift, men å erstatte noe av hvetemelet med sammalt er oftest nok.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:33   #36
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Oreokaken Klarer ikke å stoppe.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 11:04   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Jeg blir ofte revet med av "motekaker" og kaker jeg får servert i selskaper, men den jeg alltid faller tilbake på er Kvæfjordkake.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 11:10   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oreokake og snickerskake.

Der er jeg også, men snickers kanskje på 1. plass.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 11:54   #39
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Verdens beste, og Salt sin Red Velvet.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 08:44   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Denne syns jeg også er supergod:


Frossen peanøttkake
Denne skal være halvfrossen og blir dermed litt iskake-aktig, veldig god:


Stivpisk:

6 eggehviter
6 dl sukker

Bland inn:

4 dl vanlige salte peanøtter
(gni av litt av saltet med papir)

40 knuste Ritz-kjeks

Fordel marengsmassen på bakepapir i langpanne.

Stekes 20-25 min ved 175 grader.

Fyll nr. 1:
4,5 dl kremfløte vispes til krem.

Fyll nr. 2:
Lag eggedosis av 6 eggeplommer og 6 ss sukker. Smelt i vannbad 120 g smør, 200 g lys kokesjokolade og 2 ts vaniljesukker.
Bland og la stivne litt.

Del bunnen i 2 og sett sammen: Bunn, fløtekrem, bunn, sjokoladekrem på toppen.

Oppbevares i fryseboksen.


Denne oppskriften har jeg doblet, den var egentlig bare til liten/halv

langpanne. Men når man først lager den så er det like greit at det blir

litt. OBS: DENNE OPPSKRIFTEN ER DOBLET ALLEREDE!


Tror jeg skal teste denne til bursdagsfeiring søndag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no